Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset kateellisia vinkuminen - Kenelle oikeasti olet kateellinen?

Vierailija
27.10.2016 |

Mediassa, kadulla, päiväkodeissa, kouluissa, vauvapalastalla ... missä tahansa kuulee tuota kliseelausetta. Suomalaiset ovat kateellista kansaa. Varmasti tottakin, mutta se ei tarkoita ettetkö voisi olla pitämättä jostakin ilman kateutta.

Kenelle olet ollut tai olet edelleen kateellinen ja miksi?

-

Oma:
- Ala-asteella luokkakaveri kävi Thaimaassa, mikä oli tuolloin melko "uusi" kohde. Olin kateellinen kun olin itse päässyt käymään "vain" Espanjassa ja suurinosa luokkakavereista ei ollut käynyt missään.
- Pienenä olin monesti kateellinen jos sisarukset sai jotain kivaa, mutta toisaalta nämä asiat menivät ohi päivässä
- Ihailevaa kateutta ystävän taiteellisuudesta ja maalauksista. Haluaisin itsekin osata maalata yhtä hyvin.
- Pienenä olin myös kaverin perheen poreammeesta kateellinen.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen kaikille jotka ovat saaneet parisuhteen kokea.

Vierailija
2/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen:

- Ns. fiksuille ihmisille joilla on älliä kouluttautua vaikkapa lääkäriksi tai psykologiksi. Psykologi oli haaveammattini. :(

- Ihmisille joilla onkivoja kavereita ja ystäviä, joiden kanssa viettää aikaa. Itsellä 2 kaveria jotka ei ikinä "ehdi" (halua) nähdä

- Paljon reissaaville. Itsellä olisi varaa reissata mutta ei ole seuraa ja yksin en uskalla lähteä

- Rohkeille ihmisille jotka uskaltavat sanoa ja tehdä kaiken mitä haluavat.  

En ole kateellinen mistään materiasta, ulkonäöstä yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa ihmisessä on jotain mitä kadehtia.

Vierailija
4/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä en kyllä ole kellekään kateellinen. Omassa elämässä on kaikki hyvin: parisuhde on erinomainen, työtä riittää, tervekin olen ja rahaakin jää kivasti säästöön juuri nyt. Siis en jaksa murehtia mistään. Toki sitä aina välillä jostain jotakuta kadehtii esimerkiksi hyvästä laulutaidosta tai jostain sellaisesta, mutta vaikkapa materia on kyllä sellaista, mistä en jaksa enää vaivata päätäni.

Vierailija
5/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaville käsityöläisille esim. puuseppä.

Pianon- ja viulunsoittajille.

Ei muille, paitsi taidemaalareille.

Vierailija
6/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen niille joilla ei ole lähipiirissä ketään mielenterveysongelmaista henkilöä.

Hyväpalkkaisista töistä: itseä ei kiinnosta esim. insinöörin työ vaan hoitoala -> surkeat palkat ja vuorotyö :( Lääkäriksi minusta ei ole. Toisaalta haluaisin olla itsenäinen yrittäjä, mutta raha tulee siinäkin vastaan! Eli lottovoiton saatuani voisin alkaa yrittäjäksi, nyt joudun pienellä palkalla tekemään töitä kunnalle. Olisipa päätä lukea esim. lääkäriksi..

Vierailija
7/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä olin kateellinen kaverille, jolla oli timmi ja upea kroppa, vaikka söi monta kertaa viikossa Hesessä eikä harrastanut juurikaan liikuntaa. Itse olin aina jollain dieetillä ja sitkeästi lenkkeilin ja silti olin häntä 20 kg painavampi mössykkä.

Yhä olen kateellinen hoikille, joilla on suuret rinnat ja hyvä perse.

Vierailija
8/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen niille, joilla tuntuu rahaa riittävän. Mutta sitten kuitenkin huomaan, että omaa elämääni en mitenkään vaihtaisi kenenkään kanssa. Mulla on kuitenkin upea perhe ja muut olosuhteet.

Vierailija
9/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen sisarelleni, hän on loistava piirtäjä. Ihailen häntä suuresti. <3

Vierailija
10/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kateellinen ihmisille, joilla on hyvä muisti. Nämä hyvämuistiset pääsevät huomattavasti helpommalla opinnoissaan, työelämässään ja sitä kautta menestyvät elämässään paremmin. Itse luen paljon ajankohtaisia asioita, politiikkaa, maailman tapahtumia, katson dokumentteja ja muutenkin otan selvää netin kautta monista asioista, mutta muisti, se on surkea. On hirveen kivaa keskustella jonkun kanssa asiasta, josta muistat sentään juuri äsken kiinnostuneena lukeneesi, mutta etpä paljon muista. Oishan se kiva oppia edes yksi vieras kielikin kunnolla, mutta se mieletön vaiva huonon muistin tähden ei paljon innosta.

Vierailija
11/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi olla käytännössä kateellinen lähes mistä tahansa ja kelle tahansa. Jos käyt töissä ja elätät perhettä niin voi olla kateellinen jollekin joka istuu puistonpenkillä paskat housussa kännissä, eikä välitä mistään mitään. 

Vierailija
12/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka väittävät, etteivät koskaan ole kateellisia kenellekään ovatkin ammattivalehtelijoita.

Vierailija
13/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanao kirjoitti:

Olen kateellinen:

- Ns. fiksuille ihmisille joilla on älliä kouluttautua vaikkapa lääkäriksi tai psykologiksi. Psykologi oli haaveammattini. :(

- Ihmisille joilla onkivoja kavereita ja ystäviä, joiden kanssa viettää aikaa. Itsellä 2 kaveria jotka ei ikinä "ehdi" (halua) nähdä

- Paljon reissaaville. Itsellä olisi varaa reissata mutta ei ole seuraa ja yksin en uskalla lähteä

- Rohkeille ihmisille jotka uskaltavat sanoa ja tehdä kaiken mitä haluavat.  

En ole kateellinen mistään materiasta, ulkonäöstä yms.

Ollaanko kavereita :D

Vierailija
14/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastamani miehen avovaimolle, vaikka tiedänkin että heidän eronsa on vaan ajan kysymys.

Vierailija
15/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös aina ihmetellyt tätä yleistystä. En ole itse juuri koskaan kateellinen kenellekään enkä myöskään tunne ketään erityisen kateellista. Luulen, että kateutta ei oikein vain tunnisteta ja siitä yleistys. Kateudeksi saatetaan luulla esim. oikeudenmukaisuuden vaatimista tai vain sitä, että joku ei yksinkertaisesti pidä toisesta. On kai se itsetuntoa hivelevää ajatella, että tuo vain on minulle upealle ja mahtavalle ihmiselle kateellinen, ennemmin kuin katsoa peiliin. Toisaalta olen joskus lukenut, että todella monet kansat määrittelevät itsensä erityisen kateellisiksi, joten ehkä se on vain universaali harhaluulo.

Kun joku puhuu kateellisista suomalaisista, ajattelen aina automaattisesti, että hänellä on sellainen käsitys, koska on itse kateellinen ja luulee, että kaikki muutkin ovat.

Tällä hetkellä en keksi ketään jota kadehtisin, vaikka omat asiani eivät edes ole hyvin. 

Vierailija
16/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen terveille ihmisille.

Vierailija
17/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä ole kateellinen mistään tai kenellekään, mutta jos vähän laajemmin ajattelen tätä, niin olen kateellinen perheille, joissa kaikki ovat terveitä. Ihmisille, joilla on laaja tuttavapiiri. Ihmisille, jotka elävät ilman pakollista nuukailua omalla palkallaan. Itse en edes muista, koska olen ostanut itselleni mitään vaatetta...

Vierailija
18/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää perus: olen kateellinen niille joilla on helppoa :)

Itsellä ja perheellä on asiat kyllä hyvin, voisi olla paljon huonomminkin ja siitä yritän aina olla kiitollinen. Silti kovan työn takana kaikki on ollut ja on edelleen. Joskus väsyneenä ajattelen että me jos ketkä olisimme ansainneet jonkun lottovoiton tai minkä vaan onnenpotkun että kerrankin joku asia tulisi helpolla suoraan nenän eteen :) Mutta ei kai se maailma toimi niin. Asenne ratkaisee lopulta, sen kuka on onnekas ja kuka ei.

Vierailija
19/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka väittävät, etteivät koskaan ole kateellisia kenellekään ovatkin ammattivalehtelijoita.

Samaa mieltä, tosin syy voi olla se että haluaa kieltää asian sen vuoksi että se ei ole yleisesti hyväksyttävä. Voi olla jopa vaarallinen.  Mutta sitten sellaisiakin on, jotka eivät tunnusta edes itselleenkään.  Sellaiset ovat kaikkein pahimpia, kun ovat niitä hyviä ihmisiä.    Uskovaisissa on paljon tuohon taipuvaisia, itsensä pettäjiä.

Vierailija
20/23 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilleni josta likimain kaikki vastaantulevat naiset kiinnostuvat. Kyseessä ei edes ole mikään erityisen hyvä tyyppi ja toivoisinkin, että kiinnostus menisi tasaisemmin