Kiva, että äitini ostaa lapselle vaatteita mutta harmi
että ne ovat aina liian pieniä. Pitäisi olla jo mukana sovittamassa mutta hän tuo yllättäen, kun on löytänyt jotain. Todella harmittaa, ei auta kuin kiittää kauniisti mutta eipä niitä käyttää voi.
Kommentit (7)
Meillä sama juttu. Olen aina suoraan kertonut, että liian pieniä ovat ja kehottanut ostamaan mieluummin liian isoja kuin sopivia. Painotan joka kerta, että lapsi on taas hurahtanut pituutta, että vaatteiden pitää olla isompia kuin ikinä uskoisi. Nämä on auttameet meillä ja nykyään useimmiten tulee oikean kokoisia vaatteita.
Voisitko antaa äidillesi lapsen mitat ja arvioida kasvuvauhdin? Osa ei oikeasti osaa ostaa sopivan kokoisia vaatteita.
Ensimmäinen vastaaja: olen pahoillani äitisi käytöksestä sinua kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko antaa äidillesi lapsen mitat ja arvioida kasvuvauhdin? Osa ei oikeasti osaa ostaa sopivan kokoisia vaatteita.
Ensimmäinen vastaaja: olen pahoillani äitisi käytöksestä sinua kohtaan.
Sepä se, kun en velvoita ostamaan, niin en sitä kokoakaan päivitä hänelle kovin usein. Tarpeeseen ne tulisivat, mitenkään liikaa ei taas sopivankokoista vaatetta ole. Sitten huomasin myös, että oli käyty tyttöjen puolelta hakemassa pojalle ja ne housut olivat sellaiset pillin malliset ja tekivät pojan vähän turhan muodokkaan näköiseksi. No vanhuus ei tule yksin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ihan sama. Juuri ja juuri oikeankokoisia. Ja sitten kiukutellaan kun jää käyttämättä. Esim juhlamekolle on tietyt käyttöajat ja jos tuo syyskuussa just ja just päälle menevän ei se jouluna enää mahdu.
Toinen mikä on tosi ärsyttävää on se että ei vpi etukäteen kertoa että aikoo täräyttää talvihaalarin. Sitten niitä on kaksi samankokoista, kun fiksumpaa olisi että olisi se sopiva koko ja sitten jp seuraava odottamassa.
Kun yritin sanoa että minua helpottaisi jos vaateostoista neuvoteltaisiin ensin, hän sanoi ettei osta niitä helpottaakseen minun arkeani vaan lapselle. Kiitti.
:DD Sehän kivan täräytti. Ei luoja kun ihmiset on joskus tyhmiä. Eikö sitä itseään yhtään harmita, kun sen ostamat vaatteet jää käyttämättä? Eihän se lapsikaan niistä vaatteista hyödy, jos ovat jo valmiiksi kittanoita. Meillä ainakaan lapsi ei siedä yhtään puristavia vaatteita, vaikka olisivat kuinka sieviä tahansa.
Älä ota vastaan niitä liian pieniä vaatteita! "Itsellehän" tuollainen niitä vaatteita tuntuu ostavan eikä lapselle...
Meillä ihan täysissä järjissä (kai) oleva nuorehko anoppi tuo aina periaatteessa laatukamaa, mutta aivan randomvuodenaikoihin. Syysvauvalle toi kokoa 62 olevan kauniin hellemekkobodyn. Myös tuliaissandaalit joulukuussa on nähty, ja lisäksi lähemmäs kouluikäiselle sopivan kokoisia vaatteita nyt 2v muksulle. Hukkaan menee ja harmittaa, noillakin rahoilla olisi saanut jo vaikka parhaan mahdollisen toppahaalarin ostettua.
Meneekö ne vanhukset vauvanvaatteiden edessä vaan ihan sekaisin vai mitä?
Meillä ihan sama. Juuri ja juuri oikeankokoisia. Ja sitten kiukutellaan kun jää käyttämättä. Esim juhlamekolle on tietyt käyttöajat ja jos tuo syyskuussa just ja just päälle menevän ei se jouluna enää mahdu.
Toinen mikä on tosi ärsyttävää on se että ei vpi etukäteen kertoa että aikoo täräyttää talvihaalarin. Sitten niitä on kaksi samankokoista, kun fiksumpaa olisi että olisi se sopiva koko ja sitten jp seuraava odottamassa.
Kun yritin sanoa että minua helpottaisi jos vaateostoista neuvoteltaisiin ensin, hän sanoi ettei osta niitä helpottaakseen minun arkeani vaan lapselle. Kiitti.