Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on ollut erikoisin/omituisin/tyhjentävin/hämmentävin/töykein viesti minkä ole saanut lastensuojelunedustajalta, kelasta, te-toimistosta, sosiaalitoimistosta, verotoimistosta tai ulosottoviranomaiselta?

Vierailija
26.10.2016 |

Mitä tulee mieleen?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimistosta olen saanut karenssin.

Vierailija
2/21 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapsilisän maksu on lakkautettu. Peruste: sinulla ei ole enää oikeutta lapsilisään"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kahteen kertaan - ensin puhelimitse ja sitten vielä kirjeitse - ilmoittanut Kelaan, että menen töihin ja lapset aloittavat päivähoidon ja kotihoidontuki näin ollen loppuu. Meni pari kuukautta ja unohdin koko jutun, kunnes Kelalta tuli hyvin ikävän sävyinen kirje, että olen syyllistynyt petokseen, kun olen mennyt töihin enkä ilmoittanut siitä. Suutuin ja kirjoitin vihaisen kirjeen takaisin. Myönsivät oman virheensä, mutta eivät tietenkään pyytäneet anteeksi. 

Vierailija
4/21 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMKissa opiskellessa jouduin hakemaan toimeentulotukea. Luukulla ilmoitettiin, että kaikista sosiaalitoimen lapsiperheasiakkaista tehdään lastensuojeluilmoitus. No ei meistä tehty kuitenkaan. Ihmetytti kyllä.

Vierailija
5/21 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiton karenssi.

Vierailija
6/21 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se oli aika tyhjentävää, kun kesken puheeni verotoimiston puhelu katkesi. Joku ylempi esimies selitti vastauksessa palautteeseeni, että heidän puhelinvaihteet reistasivat tuolloin. Toisessa päässä tosin oli valmiiksi niin v*ttuuntunut ja töykeästi puhunut virkailija, että pidän todennäköisempänä hänen lyöneen luurin mulle korvaan.

Vierailija
7/21 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös toimeentulotuesta. Sain jotain +400e vaikka odotin puolta vähemmän.

Vierailija
8/21 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kahteen kertaan - ensin puhelimitse ja sitten vielä kirjeitse - ilmoittanut Kelaan, että menen töihin ja lapset aloittavat päivähoidon ja kotihoidontuki näin ollen loppuu. Meni pari kuukautta ja unohdin koko jutun, kunnes Kelalta tuli hyvin ikävän sävyinen kirje, että olen syyllistynyt petokseen, kun olen mennyt töihin enkä ilmoittanut siitä. Suutuin ja kirjoitin vihaisen kirjeen takaisin. Myönsivät oman virheensä, mutta eivät tietenkään pyytäneet anteeksi. 

Mutta saahan kotihoidontukea vaikka töissä olisikin. Että siinä mielessäkin hieman outo kirje, jos siis syynä petokseen oli nimenomaan töihin meno ja sen ilmoittamatta jättäminen.

Vierailija
9/21 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukihakemus hylättiin, vaikka meille olis kaikkien laskelmien mukaan sellainen kuulunut. En tiedä, mistä KELAn täti summat repäisi, mutta perusteluna oli monta sataa euroa todellisia tulojamme suuremmat tulot. 

Vierailija
10/21 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistukihakemus hylättiin, vaikka meille olis kaikkien laskelmien mukaan sellainen kuulunut. En tiedä, mistä KELAn täti summat repäisi, mutta perusteluna oli monta sataa euroa todellisia tulojamme suuremmat tulot. 

Kai huomioit että kela laskee tulot bruttotulosta? Ja palkkatuloihin lisätään aina laskennallinen lomaraha.

Vierailija
11/21 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri valmistuneena, vieralle paikkakunnalle muutaneena, hain asumistukea.

Toimiston tiskillä rouva tuhahteli ja tiuskaisi, että "jopa olet kalliin asunnon valinnut".

Oli niin töykeä ja syyllistävä asenne muutenin, että muistan ikäni, vaikka aikaa kulunut yli 20 vuotta.

Ei edes ollut kallis asunto, vaan ihan normaalin hintainen. Kaupungin asuntoihin ei päässyt.

Ainakin se on jäänyt opiksi, että itse yritän kohdella nuoria ja eri elämäntilanteess olevia hyvin.

Vierailija
12/21 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noista mikään törkeää ollut.

Vierailija
13/21 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kahdessa paikassa keikkatyötä opiskelujen aikaan, mutta kuitenkin peräjälkeen paria vuoroa lukuunottamatta. Otin yhteyttä verotoimistoon ja kysyin että koituuko ongelmia siitä että olen antanut molempiin paikkoihin päätulon prosentin, enkä siis käyttänyt toiseen sivutulokorttia. Verovirkailija ei tainnut ihan ymmärtää kysymystäni, sillä ensin hän sanoi että pitää ottaa uusi verokortti ja sitten tarkennettuani hän torui ja sanoi töykeästi että ensi kerralla sitten sivutulokortti toiseen paikkaan. En siis vieläkään saanut vastausta kysymykseeni ja annoin olla.

Vierailija
14/21 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä hakiessa tuli automaattinen sähköpostivastaus "Kiitos hakemuksestasi. Kontaktoimme sinua mahdollisimman pian" tms. Mutta tuo 'kontaktoimme' hämmensi suuresti! Mä aina päivä-pari hakemuksen lähettämisen soitan yhtiöön ja kutsun itseni haastatteluun, mutta nyt jätin kyllä tuonne soittamasta...

Vierailija
15/21 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noista mikään törkeää ollut.

"Mikä on ollut erikoisin/omituisin/tyhjentävin/hämmentävin/töykein viesti... "

Vierailija
16/21 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein kahdessa paikassa keikkatyötä opiskelujen aikaan, mutta kuitenkin peräjälkeen paria vuoroa lukuunottamatta. Otin yhteyttä verotoimistoon ja kysyin että koituuko ongelmia siitä että olen antanut molempiin paikkoihin päätulon prosentin, enkä siis käyttänyt toiseen sivutulokorttia. Verovirkailija ei tainnut ihan ymmärtää kysymystäni, sillä ensin hän sanoi että pitää ottaa uusi verokortti ja sitten tarkennettuani hän torui ja sanoi töykeästi että ensi kerralla sitten sivutulokortti toiseen paikkaan. En siis vieläkään saanut vastausta kysymykseeni ja annoin olla.

Mä olen ilmoittanut kolmelle työnantajalle, joille tein töitä yhtäaikaa ja vuorotellen ja aina silloin tällöin muutenkin, vain sen päätulon veroprosentin. Ei siinä mitään ongelmaa ole, kun vaan itse pitää huolen, että vuosituloraja ei ylity. Jos uhkaa ylittyä niin ottaa yhteyttä verotoimistoon ja pyytää uutta verokorttia isommalla vuositulorajalla ja isommalla veroprosentilla, ja ilmoittaa ne sitten työnantajille. En ole koskaan käyttänyt sitä sivutuloverokorttia eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia veroasioissa.

Vierailija
17/21 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta saahan kotihoidontukea vaikka töissä olisikin. Että siinä mielessäkin hieman outo kirje, jos siis syynä petokseen oli nimenomaan töihin meno ja sen ilmoittamatta jättäminen.

Miksi alapeukut?

Jos petokseen syyllistymisen syyksi olisi ilmoitettu lapsen kunnalliseen päivähoitoon menon ilmoittamatta jättäminen, niin silloin olisi mennyt "oikein". 

Pelkkä töihin meneminen ei katkaise kotihoidontukea, vaan sen kunnallisen päivähoitopaikan vastaanottaminen.

Vierailija
18/21 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi kun jäi sana "kunnallinen" pois sanojen "aloittavat" ja "päivähoidon" välistä.  Ja anteeksi kun en siteerannut sanatarkasti tuota 20 vuoden takaista kirjettä.  Anteeksi.  Minun syyni. Anteeksi.  Johdin sinuakin harhaan.  Ehkä olis sittenkin pitänyt mennä suoraan vankilaan kulkematta lähtöruudun kautta oppiakseni, miten palstallakin tulee asioida. 

Vierailija
19/21 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
20/21 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi kun jäi sana "kunnallinen" pois sanojen "aloittavat" ja "päivähoidon" välistä.  Ja anteeksi kun en siteerannut sanatarkasti tuota 20 vuoden takaista kirjettä.  Anteeksi.  Minun syyni. Anteeksi.  Johdin sinuakin harhaan.  Ehkä olis sittenkin pitänyt mennä suoraan vankilaan kulkematta lähtöruudun kautta oppiakseni, miten palstallakin tulee asioida. 

Ei tarkoitus ollut saivarrella tai muuta. Vaan ihan oikeasti ihmettelin jos kela oli syyksi ilmoittanut tuon töihin menemisen. Koska sieltä todellakin välillä tulee mitä sattuu päätöksiä.