Lapsi ei uskalla sukeltaa
Kuinka kauan teillä on kestänyt, että lapsi on oppinut sukeltamaan? Olemme jonkun verran käyneet perheen kanssa uimassa (hallissa ja järvessä) ja nyt lapsi on käynyt pari kuukautta uimakoulussa kerran viikossa, mutta ei uskalla sukeltaa. On kyllä tullut uimakoilussa jo rohkeammaksi vedessä, puhaltelee veteen jne. mutta ei sitten kirveelläkään laita päätä veden alle.
Voikohan tässä odottaa edistystä pikapuolin vai kuinkahan monta kertaa tuon uimakoulun voi kerrata, kun olen ymmärtänyt että eteenpäin ei pääse ennen kuin lapsi sukeltaa.
Kommentit (4)
Mä uskallan mennä veden alle, mutta en osaa sukeltaa. Mun on pakko pitää silmät kiinni ja toisella kädellä nenästä kiinni. :D En mä pääse siellä veden alla minnekään vaan nousen aina pintaan. Pitäisikö osata sukeltaa? Uida sentään osaan.
N20
Minkäikäinen? Meille kuopus oli arka sukeltamaan ja hänen kanssaan opeteltiin se niin, että etelän reissulla (oli siis kuuma päivä) minä seisoin lasten altaan reunalla ja heittelin pientä muovieläintä veteen, jonka lapsi sitten noukki vedestä. Vesi oli niin matalaa, että se onnistui myös ilman pään laitamista veteen, mutta jonkun aikaa kun näin tehtiin, lapsi itse huomasi että dyykkaamalla perään hän ehtii noukkia sen jo ennen kuin se osui pohjaan. Ja sitä kautta itse huomasi, että ei se vesi pelottavaa olekaan, lapsi oli tuolloin 2v. Olisikohan tunti tuota tehty? Mutta vaatii siis sen lämpimän ilman alan, kylmässä uimahallissa tuota ei kyllä saa onnistumaan. Lapsi on nyt 7v ja hyppii 5:n metrin hyppytornista voltteja yms..
Miksi lapsen pitäisi sukeltaa jos hän ei halua?
Taitaa olla teillä uimaharrastus enemmän vanhempien pakkomielle kuin lapsen oma valinta :(
No lapsi nyt sitten vaan kertaa uimakoulua, että rohkeus riittää. Meillä se otti noin 30 kertaa.