Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

alkuraskauden ultra rv 7?

08.03.2006 |

Heips

Kävin tuossa lääkärinkin laskujen mukan rv 7+0 alkuraskauden ultrassa. Lääkäri kyllä totesi minun olevan raskaana, mutta että sikiöpussin sisältö on niin pieni ja epäselvä, ettei hän pysty varmaksi sanomaan, onko siellä sikiö vai onko kyseessä tuulimuna. Toinen vaihtoehto on, että ajoitus heittää, mikä nyt muutaman päivän haarukalla tietenkin voi pitää paikkansa, muttei sentään viikoilla. Onko kellään kokemusta, miten vastaavassa tilanteessa on käynyt? Sehän ei tietenkään takaa mitään meidän suhteen, mutta tämä epävarmuus on raastavaa, etenkin kun juuri sen vuoksi sinne ultraan menimme (yksi tuulimuna jo takana, todettiin rv 13+6). Kaksi viikkoa odottelua tuntuu yhdeltä iankaikkisuudelta...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Mittumaari,

Olenkin tätä omaa tilannetta käynyt läpi jo niin monessa ketjussa että muita varmaan tympii :)

Eli meillä oli 1 vko sitten ultra, kuvittelin olevan rv 6+2. Kohdusta löytyi ruskuaispussin jämiä ja sikiö, jolla kokoa lääkärin mittaamana 1,6 mm. Lääkärin mukaan raskausviikkoja kolme tai neljä, ei ainakaan kuutta.

Olin ihan varma alkuun, että on keskenmeno, mutta ainakin raskausoireilu on jatkunut tasaisen varmasti. Todennäköisesti on käynyt niin, että viikkoja on vähemmän - en kyllä voi mitenkään uskoa tuohon lääkärin arvioon että kaksi-kolme viikkoa vähemmän, sillä tein ovulaatiotestejä ja 10 vrk bongaamani ovulaation jälkeen tein jo plussatestin. Jos olisi kaksi-kolme viikkoa vähemmän niin olisin tehnyt plussan jo ennen raskautumista, niin hyviä kai ne testit ei ihan ole :)

Surffailin kuitenkin netissä tutkiskelemassa, että 1,6 mm on vielä normaali mitta 23 vrk oviksen jälkeen eli vielä rv 5+2. Viikon heitto (eli toinen ovulaatio samassa kierrossa) kuulostaa jo mahdollisemmalta, mutta vaatii sekin mielikuvitusta.

Eli tosiaan samassa tilanteessa olen. Kontrolliultran varasin vasta 10 vrk päähän perjantaille, eli 2 vko 2 pv tuosta edellisestä ultrasta. Sitten näkee, mitä näkee - jos ei näy mitään, niin sille ei voi mitään :/ Ainakin on hyvää aikaa varautua siihen.

Vauvakuume-puolella on ollut ainakin keskustelua aiheesta, ja samoin tuossa itse aloittamassani ketjussa epäselvistä raskausviikoista. Jaksamista odotteluun!

Coe rv jotain, ainakin so far so good

Vierailija
2/8 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyllähän siellä siis näkyi ihan kunnolla se ruskuaispussi eikä mitään jämiä.

Coe

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole ainoa. Kamalassa asiassa lohdullista, ettei ole tilanteessa ihan yksin, vaikkei tällaista tietenkään kenellekään toivo. Ihan juu pyhänhengen vierailuun en minäkään nuiden viikkojen suhteen jaksa uskoa... ja lisäksi minunkin olisi pitänyt plussata käytännössä joskus rv 2+4. Vaikkei kierto ihan säännöllinen olekaan, tuskin heittoa nyt ihan noin paljon voisi olla... Sinulla sentään se positiivinen seikka, että sikiö on nähty. Minulla ei ole edes sitä. Voih. Ensi viikon perjantaiksi tai seuraavaksi maanantaiksi ajattelin yrittää seuraavaa aikaa saada, ellei nyt sitä ennen sitten jotain ratkaisevaa tapahdu. Tämä epätietoisuus on vaan kaikkein kamalinta!

Vierailija
4/8 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin alkuraskauden ultrassa (luulin) viikolla 8+3, ja pieni sikiö vastasikin viikkoa 6+. En alkuun uskonut sitä ollenkaan, koska olisin siinä valossa plussannut mielettömän aikaisin (noin kp 30/40 tai rv 3?!), mutta niin vain on käynyt, että vauva on kasvanut koko ajan loogisesti tuon pienemmän raskausviikon mukaan.

Aluksi musta tuntui, että jonkun täytyy olla pielessä. Että plussa ei voi tulla suunnilleen samana päivänä kuin kiinnittyminen on tapahtunut, mutta uskottava se vähitellen kai on.

K@isa, jo varsin pulskeana, rv 27+4

Vierailija
5/8 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin minäkin varmistamassa sintin kasvun toisessa alkuraskauden ultrassa 2 vk myöhemmin, ja kasvua oli tullut juuri sen kahden viikon verran.

Lykkyä teille molemmille! Toivottavasti kaikki menee parhain päin!!

Vierailija
6/8 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kirjoittaa, kun mulla oli melkein samanlainen tilanne esikoisen kohdalla kuin sulla nyt. Testasin silloin apteekin omalla vaalean, mutta selvän plussan n. 12 vrk oviksen jälkeen. Kuitenkin ultrassa sikiön koko oli kaksi viikkoa pienempi kuin minun ovistikuttelujen ja raskaustestin perusteella olisi voinut päätellä. Ultran mukaan hedelmöitys olisi tapahtunut vasta silloin, kun minä jo testasin plussaa.

Myöhemmin tulin siihen tulokseen, että onnistuin varmaankin testaamaan raskaustestillä oviksen eli kierrossa olisi näin ollen ollut kaksi ovista. Apteekin omahan ei ole mikään herkkä testi, mutta uskon, että se on saattanut näyttää oviksen, koska ovistestitkin reagoivat raskauteen. Kirjoitustasi lukiessa tuli mieleen, että voisikohan sinullakin olla näin? Ehkä onnistuitkin testaamaan herkällä raskaustestillä oviksen?

Vierailija
7/8 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin MYY: Kuulostaapa tosiaan samalta :) Ja kaiken lisäksi minäkin olen aika varma, että testasin herkällä testillä oviksen, mutta kylläkin jo ennen tuota varsinaista plussaa.

Eli tein noin kp 25/?? ennen 4 ja 5 pv ennen plussaa jo pari testiä, joihin tuli roskishaamu n. 30 min kuluttua (oisi pitänyt tulla 10 minuutin sisällä). Sitten kp 27/?? myöhemmin ei tullut roskishaamua eikä mitään muutakaan, mutta taas n. kp29/?? myöhemmin tuli plussa. Arvelen nyt, että tuli ehkä tosiaan testattua vahingossa toinen ovulaatio samassa kierrossa!

Ja MITTUMAARI: Tuon edellisen päätelmän mukaisesti olisin testannut plussaa Acon10:lla jo juurikin about 2+4. Kuulostaa käsittämättömältä, mutta on mahdollista, sillä aktiivisen nettisurffauksen tuloksena ystäväni löysi saitin, jossa kerrottiin että 1 vko sisällä ovulaatiosta hcg-arvojen yksilöllinen vaihtelu on välillä 0-50. Ja Acon10:han mittaa tuon 10 yksikön.

No, eipä tuosta mitään voi sanoa. Mutta tosiaan samassa veneessä ollaan ainakin vielä :) Pitää vaan yrittää keskittyä johonkin muuhun, niin ei tunnu aika niin mahdottoman pitkältä. Onneksi mulla on tuo puoliksi tehty gradun johdanto juuri deadlinea odottelemassa...

Coe (tänäänkin yökkäillyt, joten kai siellä elämää on?)

Vierailija
8/8 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kans viestistä :) On sangen lohduttavaa lukea, että tosiaan tällaiset ihmeplussaukset ovat mahdollisia. Ihmeeksi sen tekee varmaan eniten se, että joku toinen sitten ei plussaa ennen kuin menkat on viikon myöhässä...

Outoja on nämä naisten kehot.

Coe