Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leasing-mummon haun kriteerit vaan kiristyvät.

Vierailija
25.10.2016 |

Ei käy hommaan nuori, työtön eikä asiasta kiinnostunut.
Halutaan juurikin mummo.

http://www.iltalehti.fi/perhe/2016102522516106_pr.shtml

Tuo nainen ei ole tosiaankaan miettinyt loppuun lupaustaan hoitaa mummo hautaan saakka. Eikä ainakaan kiinnostunut maksamaan nuoremmille mitään. Mummot kun pärjäävät pelkällä kasvimaan hoidolla, lasten kaitsemisella ja saunalla kerran viikossa.
Häpeäisit edes laiska, itara paska! Häpeäisit!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuossa unohtuu se, että muummotkin on ihmisiä, joilla on oma elämänsä: sosiaalisia suhteita, kulttuuriharrastuksia, shoppailua sun muuta. Jos ihmisen pitäisi jaksaa hoitaa pieniä lapsia, hänen pitäisi myös olla melko virkeässä kunnossa. Tällöin voisin kuvitella, että mummo haluaa nauttia eläkepäivistään ja harrastaa kaikkea mukavaa.

Joku ystävämummotoiminta olisi ihan kannatettavaa niille, jotka kaipaavat lainamummoa. Sellainen kyläily- ja kahvitteluseura siis. Ei kai kukaan kuitenkaan halua luopua itsenäisyydestään ja muuttaa vieraiden ihmisten kotiin hoitamaan vieraiden ihmisten asioita siksi että on elänyt pitkän aikaa?

Vierailija
2/22 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö liisata altzhamer-äiti tuonne? Tykkää lapsista ja henkisesti n. 5 vuotiaaan tasolla. Välillä pitää mua(tytärtään) äitinään. Melko sisäsiisti, silloin tällöin kikarat tulee housuun. Vikkelä vielä jaloistaan ja tykkää keittää ja juoda kahvia. Saisivat pitää hamaan loppuun asti, tosi parin vuoden sisään 24 h valvonta tulee ajankohtaiseksi, tai sitten palvetutaloon, jossei kunnan pääse niin yksityinen kustantaa n 4500 kuussa. Maksaiskohan toi rouva  H. eläkkeen ja hinnan erotuksen, eläke n 1000e kuussa joten tekisi 3500e /kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin sinisilmäinen että kun luin tän ilmoituksen facebookissa ajattelin että voi miten ihanaa.

Joku yksinäinen mummo saa itselleen perheen, eikä tarvitse stressata vuokranmaksusta yms, sen sijaan saa nauttia elämästä ja olla osaa jotain sen sijaan että höperöityy omassa kämpässään.

Onneksi av osasi taas kertoa että kyseessä on kamala riisto, itsekkään ihmisen tapa saada itselleen orjan kotiin.

Ikinä ei saa unohtaa että ihminen on ilkeä ja itsekäs ja kaikessa haetaan vain hyötyä itselleen, eihän kukaan kiltteyttään mitään tee.

Vierailija
4/22 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto, mä en ainakaan hoida sekuntiakaan muitten mukulia varsinkaan jos olisin eläkeläinen.

Vierailija
5/22 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on erinomainen idea. Noin perheet elivät silloin, kun nykyisen kaltaista sosiaalihuoltovaltiota ei vielä ollut. Silloin oli enemmän yhteisöllisyyttä ja ihmiset pitivät huolta toisistaan.

Kokoomuksen äänestäjä

Vierailija
6/22 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus itsessään oli ihan ok. Mutta kun luki ilmoituksessa olleet maininnat siitä, että nainen keksi laittaa leasingmummoilmoituksen heti sen jälkeen kun 800km (!) päässä asunut anoppi ei päässyt lapsia hoitamaan, sekä maininnat siitä että naisella oli lapsuudessaan ihana mummo joka oli juuri tuollainen idyllinen mummeli.

Väkisinkin tulee mieleen että naisella on vähän epärealistinen kuva "mummoista" ja pohjaa mielipiteensä omaan lapsuuteensa. Nyt ns kostona omalle äidilleen ja anopilleen sitten haluaa kotiinsa varamummon. Mitähän sitten sattuu, jos varamummo ei olekaan hänen haaveidensa kuva omasta mummostaan?

Vierailija
7/22 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummotkin on erilaisia. Jossain voi hyvinkin olla se etsitty lapsista ja porkkamaasta innostuva Mummo. Eikä se tarkoita,että kaikki mummot olisi sellaisia. En ymmärrä mitä pahaa ilmoituksessa oli. Enemmän huolta kannan niistä lähes satavuotias omaishoitajista,jotka on painostettu hoitamaan puolisoa yhteisen hyvän vuoksi. Kyllä kotona on kivaa..

Vierailija
8/22 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on erinomainen idea. Noin perheet elivät silloin, kun nykyisen kaltaista sosiaalihuoltovaltiota ei vielä ollut. Silloin oli enemmän yhteisöllisyyttä ja ihmiset pitivät huolta toisistaan.

Kokoomuksen äänestäjä

"Silloin ihmiset pitivät huolta toisistaan."

Tarkoitat, että naisten pitäisi ilmaiseksi hoitaa lapset, sairaat ja vanhukset.

En ole koskaan äänestänyt kokoomusta, enkä äänestä.

Vierailija
9/22 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti mahtava fiilis on nyt anopillakin. "Me haetaan nyt sun tilalle joku paljon parempi mummo."

Vierailija
10/22 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ilmoitus on ymmärretty väärin."

No niin on, koska tarkoitus oli lähinnä näpäyttää äitiä ja varsinkin anoppia, koska eivät auta tarpeeksi maatalon ja suurperheen hoitamisessa. Kamelin selkä katkesi, ja tuli ihmetys mikä ihmisiä nykyään vaivaa, kun anoppi ei puhelimessa saman tien lupautunut rientämään apuun. Siis auttamaan normaaliarjen pyörittämisessä, kyseessähän ei ollut esim. sairastuminen.

Vierailija
11/22 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on haettu _yksinäistä_ mummoa, on se saatana kun pitää mielensä pahoittaa. Mun mielestä ihana idea joka antaa molemmille osapuolille. Olen paljon vanhusten kanssa tekemisissä ja heistä jokainen olisi onnellinen kun kerrankin saisi seuraa...

Vierailija
12/22 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kertokaas nyt mistä tuo Tiina on tuttu?

Vierailija
13/22 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on haettu _yksinäistä_ mummoa, on se saatana kun pitää mielensä pahoittaa. Mun mielestä ihana idea joka antaa molemmille osapuolille. Olen paljon vanhusten kanssa tekemisissä ja heistä jokainen olisi onnellinen kun kerrankin saisi seuraa...

Jos kerran olisivat onnellisia, niin mikä on syynä etteivät tartu tähän tilaisuuteen?

Vierailija
14/22 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tähän tulee katkera kommentti ko. ilmoittajalta: Olen kuullut niin paljon vanhusten yksinäisyydestä jne jne... Surullista että tämäkin käännettiin näin jne jne.. Olisimme vain tarjonneet perheen ja mahdollisuuden tänttähäärätä meidän eläväisessä perheessä ja elää pellossa (eiku maaseudulla) jne jne.

Vierailija
15/22 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen työtä senioreiden kotihoidossa ja yksikään 70-95 vuotias mummo ei tuollaiseen hommaan lähtisi, päinvastoin. Heille riittää omat lastenlapset ja heidän lastensa mainiosti ja jos omaa jälkipolvea ei ole, niin eivät he sitä kaipaakaan. Jos he joskus lapsia hoitavat, niin ihan max. kerta viikkoon pari tuntia on tarpeeksi, ei 24/7 + vielä ne piskit kaupan päälle. Jo ajatus olisi kauhea ja säännöllisyys hommassa olisi painajainen. Niin yksinäisiä ei kukaan ikinä ole.

Vierailija
16/22 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon niin sinisilmäinen että kun luin tän ilmoituksen facebookissa ajattelin että voi miten ihanaa.

Joku yksinäinen mummo saa itselleen perheen, eikä tarvitse stressata vuokranmaksusta yms, sen sijaan saa nauttia elämästä ja olla osaa jotain sen sijaan että höperöityy omassa kämpässään.

Onneksi av osasi taas kertoa että kyseessä on kamala riisto, itsekkään ihmisen tapa saada itselleen orjan kotiin.

Ikinä ei saa unohtaa että ihminen on ilkeä ja itsekäs ja kaikessa haetaan vain hyötyä itselleen, eihän kukaan kiltteyttään mitään tee.

En minäkään usko, että kiltteydestä tämäkään nainen mummolle hyvää haluaa, mutta miksi  tässä nyt ketään oltaisiin varsinaisesti kusettamassa, kun tarjolla on koti ja siihen liittyvät edut. Eikä mitään "orjatyöntekoa" olla vaatimassa kuitenkaan. Jos ei mummon mielestä ehdotettu sopimus tms. miellytä, niin eiku uutta mummoa kehiin.

Eläke voi olla todella pieni ja "mummo" yksinäinen ihminen, jolla ei kenties ole yhtään mitään tekemistä tai sosiaalista verkkoa. Jos haluaa olla lasten kanssa ja touhuta, leipoa ja kutoa, kuten moni esim. lastenlastensa kanssa jo on, niin mitäs vikaa tässä?

Mulla on sellainen kutina, että tästä voi tulla jopa hittijuttu. Alussa on tietty hankalaa, varsinkaan jos lapset eivät ole mitään mallikansalaisia, vaan lellipentuja, mutta se pitää sitten vanhempien tehdä niille asiat selviksi, kuten muukin sopeutuminen.

Ja nykyajan terveet mummot eivät todellakaan ole mitään älytettäviä dementikkoja, vaan osaavat vaatia oikeuksiaan. Voi talon rouva vielä olla ihmeissään, kun ensimmäinen kodinhengetär ilmoittautuu palvelukseen.

Vierailija
17/22 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kysytä mummoilta,mitä he ajattelee asiasta? Taas kaikki kohtelee ikäihmisiä kuin lapsina. Hävetkää! Jos joku Mummo haluaa muuttaa sinne,niin sehän kivi vie menee sinne tai sitten ei.

Vierailija
18/22 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuossa unohtuu se, että muummotkin on ihmisiä, joilla on oma elämänsä: sosiaalisia suhteita, kulttuuriharrastuksia, shoppailua sun muuta. Jos ihmisen pitäisi jaksaa hoitaa pieniä lapsia, hänen pitäisi myös olla melko virkeässä kunnossa. Tällöin voisin kuvitella, että mummo haluaa nauttia eläkepäivistään ja harrastaa kaikkea mukavaa.

Joku ystävämummotoiminta olisi ihan kannatettavaa niille, jotka kaipaavat lainamummoa. Sellainen kyläily- ja kahvitteluseura siis. Ei kai kukaan kuitenkaan halua luopua itsenäisyydestään ja muuttaa vieraiden ihmisten kotiin hoitamaan vieraiden ihmisten asioita siksi että on elänyt pitkän aikaa?

No juuri tuon takiahan perhe etsii yksinäistä mummoa (ja vielä lähitienoilta), eikä sellaista jolla on perhe ja tiiviit sosiaaliset suhteet ym. Ja jos kiinnostuneita, mummojakin, on noin paljon niin kyllä se kertoo, että on ihmisiä, jotka ovat valmiita tuollaiseen toimintaan.

Vierailija
19/22 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen työtä senioreiden kotihoidossa ja yksikään 70-95 vuotias mummo ei tuollaiseen hommaan lähtisi, päinvastoin. Heille riittää omat lastenlapset ja heidän lastensa mainiosti ja jos omaa jälkipolvea ei ole, niin eivät he sitä kaipaakaan. Jos he joskus lapsia hoitavat, niin ihan max. kerta viikkoon pari tuntia on tarpeeksi, ei 24/7 + vielä ne piskit kaupan päälle. Jo ajatus olisi kauhea ja säännöllisyys hommassa olisi painajainen. Niin yksinäisiä ei kukaan ikinä ole.

Mun mielestä tossa ei todellakaan odoteta, että lapsia kaitsetaan 24/7. Missään ei myöskään ole sanottu, että koirien hoito olisi mitenkään mummon vastuulla. 70v on joo aika iäkäs, mutta varmasti nuorempiakin ehdokkaita löytyy. Haasteena voi hyvinkin olla juuri se, että mummot ei välttämättä ole niitä kaikista innokkaimpia feisbuukkaajia.

Vierailija
20/22 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen äänestäjä

Minä olen elänyt tuollaisessa ihanassa idyllissä 17v:ksi. Mummu oli oikea paska. Jos olisi vielä elossa voisin liisata tuonne jäkättämään.