Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhemmat sukupolvet olettavat, että nuoret käyvät töissä tai menevät töihin?

Vierailija
25.10.2016 |

Maailma on muuttunut sitten 50-luvun. Nykyään koneet tekevät työt eikä nuorien kannata tuhlata aikaa millään työpaikalla. Työn tehokkuus on satakertaistunut sadassa vuodessa, joetn päättäjät saavat syyttää itseään, että tästä huolimatta työaikaa ei ole saatu esim. puolitettua, vaikka siihen olisi kaikki mahdollisuudet. Kahdeksan tuntia viisi kertaa viikossa on yksinkertaisesti naurettavan pitkä aika, johon ei kukaan tervjärkinen suostu.

Nykyään on myös paljon enemmän mahdollisuuksia erilaisia harrastaa, viihtyä, päihtyä, eikä kaikki ajanviete vaadi lähellekään yhtä paljon rahaa kuin ehkä vielä 80-luvulla, mikä tekee työssäkäynnistä useille akanhukkaa. Sen ajan voi käyttää myös kaikkeen hauskaan ja mukavaan, mistä on vaikea syyttää nuoria kun toinen vaihtoehto on paskainen tehdas kolmessa vuorossa jonkun vittuilevan wannabe-Trumpin alaisuudessa.

Älkää siis syyttääkö nuoria, että he ovat erilaisia ja itsetietoisempia kuin te. Se, että te olette luoneet maailman, jossa rahan kähmintä on teille prioriteetti numero yksi, ei suinkaan tarkoita, että se on millään tavalla paras, miellyttävin tai tehokkain tapa elää. Se ei ole nuorten vika ja nuorilla ei ole mitään velvoitetta elää kun tahdotte.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappa betalar?

Vierailija
2/43 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha sukupolvi on tottunut tekemään töitä, mutta eivät ymmärrä että nykyaikana työikäisestä 20% kansasta joutuu elämään ilman työtä.

Ennen oli töitä, nykyään ei ole. Suomesta on kadonnut 100 000 työpaikkaa viimeisen 10 vuoden aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oleta mutta hyvä jos pääsevät ja jos haluavat hankkia omaisuutta ja hyödykkeitä.

Vierailija
4/43 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhut. Itse olen erittäin mukavuudenhaluinen, ja saan tuomitsevia kummasteluja asiasta. Joidenkin mielestä olen ihmisarvon arvoinen vain, jos raadan niska limassa porvarihallituksen orjana. Ei kiitos. Mieluummin nautin elämästä ja tulen toimeen vähällä. Töihin menen, jos saan kunnon korvauksen ja hyvät työolot.

Vierailija
5/43 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pappa betalar?

Nykymaailmassa olisi koneellistumisen ja automatisoinnin myötä kaikki edellytykset keventää ihmisten työtaakkaa nykyisestä huomattavasti. Se ei ole nuorten vika, jos ahneet korporaatiot eivät tähän suostu.

Vierailija
6/43 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeenomaan näin. Jointti huuleen ja korkki auki. Nuorena ja virkeänä sitä pitää elää eikä sitten puolikuolleena eläkkeellä.

Vierailija
7/43 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksaa elämäsi, jos et itse käy töissä? Sossu, Kela? eli viime kädessä ne ihmiset, jotka käyvät töissä, vähän kunnioitusta please!

Vierailija
8/43 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa elämäsi, jos et itse käy töissä? Sossu, Kela? eli viime kädessä ne ihmiset, jotka käyvät töissä, vähän kunnioitusta please!

Vierailija kirjoitti:

Nykymaailmassa olisi koneellistumisen ja automatisoinnin myötä kaikki edellytykset keventää ihmisten työtaakkaa nykyisestä huomattavasti. Se ei ole nuorten vika, jos ahneet korporaatiot eivät tähän suostu.

Vierailija
9/43 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, työt voisi jakaa tasaisemmin esim. kuuden tunnin työpäivät.

Vierailija
10/43 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta puhut. Itse olen erittäin mukavuudenhaluinen, ja saan tuomitsevia kummasteluja asiasta. Joidenkin mielestä olen ihmisarvon arvoinen vain, jos raadan niska limassa porvarihallituksen orjana. Ei kiitos. Mieluummin nautin elämästä ja tulen toimeen vähällä. Töihin menen, jos saan kunnon korvauksen ja hyvät työolot.

Teen osa-aika työtä, korvaus on pieni ja työolot huonot mutta nautin kun töitä on vaan 3-4 päivää viikossa. Saa tehdä muutakin. Downsiftaaja oon;)

Vierailija
11/43 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä. Neljä tuntia päivässä taukoineen pitäisi olla työajan pituus.

Vierailija
12/43 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6 tuntia viikossa riittää ruuan hankintaan.Sin

M

Vierailija
13/43 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tuollaiset siivelläeläjät ja laiskamadot. Kannatan kaikkien tukien poistamista työikäisiltä loisilta.

Vierailija
14/43 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan Suurehkoa perustuloa.

Nalle

Vierailija
15/43 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumet ja viihtyminen ensin. Kaikki muu vasta sen jälkeen jos jää aikaa.

Vierailija
16/43 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taivahan lintu töitä tee, vaan silti iloisena lirkuttaa.

Vierailija
17/43 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on vaan pakko tehdä työtä jos meinaa rahaa saada, paitsi tietenkin jos isi ja äiti maksaa tai on rikas puoliso. Muualta sitä rahaa ei vaan yksinkertaisesti saa. Kelan tuet on nimittäin tarkoitettu vain niille jotka niitä oikeasti tarvitsevat eikä niille joita ei vain huvita hakea töitä.

Vierailija
18/43 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä on vaan pakko tehdä työtä jos meinaa rahaa saada, paitsi tietenkin jos isi ja äiti maksaa tai on rikas puoliso. Muualta sitä rahaa ei vaan yksinkertaisesti saa. Kelan tuet on nimittäin tarkoitettu vain niille jotka niitä oikeasti tarvitsevat eikä niille joita ei vain huvita hakea töitä.

Monillakin tavoilla pystyy tekemään nopeasti mukavat taskurahat, jos on valmis hiukan rikkomaan lakia.

Vierailija
19/43 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha sukupolvi on tottunut tekemään töitä, mutta eivät ymmärrä että nykyaikana työikäisestä 20% kansasta joutuu elämään ilman työtä.

Ennen oli töitä, nykyään ei ole. Suomesta on kadonnut 100 000 työpaikkaa viimeisen 10 vuoden aikana.

Työtä on, mutta ei niillä palkoilla, mitä suomessa pitää maksaa.

Kannattaa ymmärtää, että yhteiskunnan tuet, joilla voi tehdä kaikkea kivaa vaikka ei töitä tekisikään, kerätään veroina niiltä, jotka tekee töitä.

Sitten kun kukaan ei viitsi tehdä töitä, kun sosdun rahoilla on letkeää elellä.. Saamme kaikki istuskella pimeässä ja kylmässä. Nälkäkin voisi päästä yllättämään kun taikaseinä ei enään toimisi.

Vierailija
20/43 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelen, että hekin haluavat kodin, ruokaa, harrastuksia ja elämyksiä. Ehkä nuoret tyytyvät sitten vähempään, tyhjään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi