Rankaisetteko lapsianne fyysisesti?
Onko teidän mielestänne oikein "kurittaa" lasta ja käyttää fyysistä väkivaltaa rangaistuskeinona?
Toimiiko miehenne näin, onko se sinusta äitinä ok?
Tämä kysymys heräsi minulle erään Supernanny-jakson jälkeen jossa kehityksestä jäljessä olevaa poikaa isä hakkasi remmillä samaan aikaan kun äiti makasi sohvalla katsomassa televisioita, ei siis puuttunut asiaan mitenkään. Supernannyn puuttuessa asiaan vanhemmat vain nauroivat ja selittivät ettei remmimmä lyönti ole väkivaltaa?!
Itse väkivaltaisen lapsuuden kokeneena tulin fyysisesti pahoinvoivaksi jaksosta, ja olen ajatellut sitä useasti sen jälkeen.
Eli siis toimitteko te/toimitaanko teillä
Näin? Omalta kohdalta voin sanoa että kukaan ei koske lapseeni ja jos niin tekisi niin eroaisin miehestä välittömästi ja tekisin rikosilmoituksen.
Kommentit (25)
Ihan sairasta, en todellakaan hyväksy.
Kysymys: Miten ruumiillinen kurittaminen kehittää lapsen kehitystä ja kasvua?
Ruumiillinen kurittaminen kertoo siitä että asialliset puhetaidot ovat hukassa. Lisäksi lapselle kerrotaan menikö kaaliin asenteella säännöstä, joka saattaa olla lasta loukkaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt ko. jaksoa. Miten ne siis kuritti?
Isä hakkasi vyöllä lasta, kuvassa kuuluu vaan kun poika itkee ja hakkaamisen ääni. Äiti makaa sohvalla katsomassa telkkaria.
Mun mielestä remmillä takapuolelle kurittaminen on kuinkin se vähiten paha fyysinen kurittamistapa, koska se ei vahingoita lasta toisin kuin joku mielivaltainen hakkaaminen.
Joskus noin 30 vuotta sitten täysin normaali hyvä perhe saattoi kurittaa säännöllisesti lapsiaan mainitulla tavalla, eikä siinä ollut mitään kummallista tai paheksuttavaa. Niin ne ajat muuttuu.
Ei ollut hyväksyttävää paremmissa piireissä edes 60-luvulla. Olet kasvanut valitettavasti jossain ihan muualla kuin fiksujen vanhempien parissa.
-62
Joskus noin 30 vuotta sitten täysin normaali hyvä perhe saattoi kurittaa säännöllisesti lapsiaan mainitulla tavalla, eikä siinä ollut mitään kummallista tai paheksuttavaa. Niin ne ajat muuttuu.