Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa-nenäsumutteista eroon!!!

Vierailija
25.10.2016 |

Vuosikausia Otrivinia ja Nasolinia päivittäin!
Nyt haluan eroon!!!
Olen täysin riippuvainen,monta suihkautusta päivästä ja öisin ei uni tule ilman ja yölläkin pitää laittaa.
NYT RIITTÄIS.
Millä eroon? Ja olisko helpompi vierottaa ns sierain kerrallaan?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni nokare apteetin nenävoidetta (ei öljysuihketta!) sieraimiin yöksi. Ne kosteuttavat kivasti.

T. Saman kokenut, mut mulla rajoittui yhteen O-pulloon

Vierailija
2/20 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillut nenäkannua?

Mulla ei oo noin pahaa riippuvuutta ollut, 'mutta joskus kun oli aika paha niin vierotin itseni nenäkannun avulla. Aina kun tuntui tukkoiselta niin lorotin vedet sieraimista.

Ei yhtä sierainta kerralla vaan kerrasta poikki. Mömmöt roskiin ja uutta et osta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni nokare apteetin nenävoidetta (ei öljysuihketta!) sieraimiin yöksi. Ne kosteuttavat kivasti.

T. Saman kokenut, mut mulla rajoittui yhteen O-pulloon

Mulla monen vuoden käyttö takana. Ajattelin kortisoninenäsumutetta +  kosteuttavaa. mikä tuo apteekin nenävoide on (nimi)? Kyllä tästä on nyt päästävä eroon, hajuaisti mennyt...

Vierailija
4/20 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo noin pahaa riippuvuutta ollut, 'mutta joskus kun oli aika paha niin vierotin itseni nenäkannun avulla. Aina kun tuntui tukkoiselta niin lorotin vedet sieraimista.

Ei yhtä sierainta kerralla vaan kerrasta poikki. Mömmöt roskiin ja uutta et osta.

Niin ja kuivuuteen seesamiöljy nenäsuihke!

Vierailija
5/20 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos :)

Nenäkannulla ei mene mikään läpi, jos tukossa...

Vierailija
6/20 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa...miten tuollainen tilanne on syntynyt?! Kai sitä aikuinen tarvittaessa kestää tukossa olevaa nenää?

Vierailija
7/20 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos :)

Nenäkannulla ei mene mikään läpi, jos tukossa...

Senkin kanssa kannattaa olla kärsivällinen, pikkuhiljaa valuttelet. Kyllä se siitä.

Vierailija
8/20 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa...miten tuollainen tilanne on syntynyt?! Kai sitä aikuinen tarvittaessa kestää tukossa olevaa nenää?

Nää on näitä.. kuinka helppo siihen puteliin on tarttua. Väsyttäs niin julmetusti mutta uni ei tule kun tuntuu kamalalta kun nenä tukossa (en osaa hengittää suun kautta, hirveää), parit suihkasut vaan niin ah.

Vierailija
9/20 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu!

Nenän limakalvosi ovat lopullisesti pilalla. Tai ennalleen ne eivät yule klskaan palautumaan. (En valehtele, Duodecimissa oli joskus juttua)

Näitä ei pitäisi edes myydä käsikaupassa!

Vierailija
10/20 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sulla ole liian isot kitarisat, jos et osaa hengittää suun kautta ja tuntuu kamalalta, kun nenä on tukossa? Ootko käynyt lääkärissä ikinä, jos leikkaus auttaisi?

Vierailija
11/20 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi suihkeet todella aiheuttavat riippuvuuden, eikä mieluiten pitäisi käyttää edes sitä paketissa olevaa maksimimäärää päiviä. Niissä paketeissa pitäisi olla isolla jotain varoituksia, kun ihmiset kuitenkin omatoimisesti ostaa niitä ilman lääkäriltä saatuja ohjeita.

12/20 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes pystyisi käyttämään mitään Otrivineja kuin muutaman päivän maksimissaan. Nenän limakalvot kuivuu ihan totaalisesti ja nenä vuotaa verta viikko tolkulla.

Vierailija
13/20 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne lopullisesti oo pilalla, mutta vaatii sitkeyttä päästä eroon.

Vierailija
14/20 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri vieroitin itseni varmaan 5-6 vuoden riippuvuuden jälkeen. Metodina mulla oli tuo että sumutin vain toiseen sieraimeen kerrallaan. Ihmeen nopeasti helpotti. Käytin samaan aikaan reseptivapaata kortisonisuihketta ja antihistamiinia.

Suihkuttelet vain ja ainoastaan toiseen sieraimeen, kunnes se toinen alkaa pysymään auki. Ja muista että kyljellään kun käyt nukkumaan, menee toinen sierain tukkoon tai lähes tukkoon ilman suihkettakin. Eli alkuun itse kävin nukkumaan niin päin, että se sumutettu sierain oli alempana.

Eka yö ei ollut niin paha kuin luulin. Meniköhän viikko niin alkoi pysymään toinen sierain auki. Sitten lopetin kokonaan sumutteen käytön ja kävin pääsääntöisesti unille kyljelleni niin päin että se sierain mikä tuntui olevan enemmän tukossa, oli ylempänä. Se enemmän tukossa oleva sierain aukesi sitten siitä kun oli hetken oikein päin kyljellään.

Mutta tärkeintä lienee että tosiaan käyt niin päin nukkumaan kyljellesi että miten on helpompi.

Mullahan tuntuu menevän toinen sierain tukkoon vaikka olisin selälläni. Noh, nyt en ole sitten varmaan 2 viikkoon laittanut muuta kuin kortisonisuihketta.

Ja kannattaa ehkä valita sellainen aika "lopetukseen" kun ei ole flunssaa ja on muutenkin hieman helpompi kausi nenän kanssa.

Tuli muuten vuosien varrella kokeiltua nenäkannut ja monet suihkeet. Pahimmillaan jouduin laittamaan suihketta varmaan puolen tunnin välein. Flunssassa ihan hirveintä. Ja oikein kun nenä ärtyi, ei meinannut aueta millään.

Sama juttu mulla etten osannut oikein nukkua suun kautta hengittäen. Lääkärithän muuten neuvoi että "lopetat vaan nyt heti sen". "Kärsit hetken aikaa vaan"..

Tsemppiä. Ihan perseestä nuo ksylometatsoliini ja oxymetatsoliini-suihkeet.

Vierailija
15/20 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenukki kirjoitti:

Itse juuri vieroitin itseni varmaan 5-6 vuoden riippuvuuden jälkeen. Metodina mulla oli tuo että sumutin vain toiseen sieraimeen kerrallaan. Ihmeen nopeasti helpotti. Käytin samaan aikaan reseptivapaata kortisonisuihketta ja antihistamiinia.

Suihkuttelet vain ja ainoastaan toiseen sieraimeen, kunnes se toinen alkaa pysymään auki. Ja muista että kyljellään kun käyt nukkumaan, menee toinen sierain tukkoon tai lähes tukkoon ilman suihkettakin. Eli alkuun itse kävin nukkumaan niin päin, että se sumutettu sierain oli alempana.

Eka yö ei ollut niin paha kuin luulin. Meniköhän viikko niin alkoi pysymään toinen sierain auki. Sitten lopetin kokonaan sumutteen käytön ja kävin pääsääntöisesti unille kyljelleni niin päin että se sierain mikä tuntui olevan enemmän tukossa, oli ylempänä. Se enemmän tukossa oleva sierain aukesi sitten siitä kun oli hetken oikein päin kyljellään.

Mutta tärkeintä lienee että tosiaan käyt niin päin nukkumaan kyljellesi että miten on helpompi.

Mullahan tuntuu menevän toinen sierain tukkoon vaikka olisin selälläni. Noh, nyt en ole sitten varmaan 2 viikkoon laittanut muuta kuin kortisonisuihketta.

Ja kannattaa ehkä valita sellainen aika "lopetukseen" kun ei ole flunssaa ja on muutenkin hieman helpompi kausi nenän kanssa.

Tuli muuten vuosien varrella kokeiltua nenäkannut ja monet suihkeet. Pahimmillaan jouduin laittamaan suihketta varmaan puolen tunnin välein. Flunssassa ihan hirveintä. Ja oikein kun nenä ärtyi, ei meinannut aueta millään.

Sama juttu mulla etten osannut oikein nukkua suun kautta hengittäen. Lääkärithän muuten neuvoi että "lopetat vaan nyt heti sen". "Kärsit hetken aikaa vaan"..

Tsemppiä. Ihan perseestä nuo ksylometatsoliini ja oxymetatsoliini-suihkeet.

KIITOS TUHANNESTI!!!

olen kerran melkein vieroittanut itseni just noin toinen sierain kerrallaan. Sit tuli flunssa ja niin...tässä ollaan. Nytkin olen jo melko tukossa vaikka ehkä pari tuntia sitten suihkautin.

Kiva kuulla muiden kokemuksia että voi onnistuakin. Tämä on nimittäin ihan hullua....jossain vaiheessa käytin vaan öisin pitkiäkin pätkiä ja sen vielä jotenkin siedin.Tämä on jo ihan hullua...kortisonisuihketta ja seesamiöljyä tänään hakemaan :)

Vierailija
16/20 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KIITOS TUHANNESTI!!!

olen kerran melkein vieroittanut itseni just noin toinen sierain kerrallaan. Sit tuli flunssa ja niin...tässä ollaan. Nytkin olen jo melko tukossa vaikka ehkä pari tuntia sitten suihkautin.

Kiva kuulla muiden kokemuksia että voi onnistuakin. Tämä on nimittäin ihan hullua....jossain vaiheessa käytin vaan öisin pitkiäkin pätkiä ja sen vielä jotenkin siedin.Tämä on jo ihan hullua...kortisonisuihketta ja seesamiöljyä tänään hakemaan :)

Eipä kestä. Keskityt vaan nyt siihen, että sumutat vain toiseen sieraimeen sitä avaavaa suihketta :)

Ja tottahan raportoit tänne miten etenee?

Vierailija
17/20 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika, ettekö te ymmärrä että niissä suihkeissa on ihan syystä maksimikäyttöaika! Tuo on jopa hengenvaarallista! Mä olen neurologisella hoitanut potilasta joka sai aivoverenvuodon liiasta avaavan nenäsuihkeen käytöstä, limakalvot hapertuivat ja niin on hapertunut teilläkin!

Jos vuosikausia on käyttänyt niin nopeasti korvalääkärille joka tutkii nasofiberoskoopilla nenänielun ja päättää, mitä lääkkeitä/hoitoa tarvitsette. Lopettamisen jälkeenkin noin pitkän käytön jälkeen on iso riski limakalvovaurioille ja nenänielua kannattelevien kudosten pettämiselle. Huhhuh, ihan totta näköjään on puheet etteivät suomalaiset osaa käyttää lääkkeitä...

Vierailija
18/20 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyvää vauriota ei jää avaavista nenäsumutteista, uskokaa jo. Kuivuneet ja ohentuneet limakalvot palautuvat kyllä. Usean lääkärin lausunto on tässä taustalla. Yhtäkään tapausta ei ole, missä jotain pysyvää haittaa olisi jäänyt, kun käyttö on onnistuttu lopettamaan kokonaan.

Aplle, hyviä vinkkejä tässä tulikin jo. :)

Vierailija
19/20 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on näitä.. kuinka helppo siihen puteliin on tarttua. Väsyttäs niin julmetusti mutta uni ei tule kun tuntuu kamalalta kun nenä tukossa (en osaa hengittää suun kautta, hirveää), parit suihkasut vaan niin ah.

Kannattais pestä/vaihtaa tyynyt ja sijari jos on maatessa nokka tukossa noin pahasti.

Vierailija
20/20 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranen aika, ettekö te ymmärrä että niissä suihkeissa on ihan syystä maksimikäyttöaika! Tuo on jopa hengenvaarallista! Mä olen neurologisella hoitanut potilasta joka sai aivoverenvuodon liiasta avaavan nenäsuihkeen käytöstä, limakalvot hapertuivat ja niin on hapertunut teilläkin!

Jos vuosikausia on käyttänyt niin nopeasti korvalääkärille joka tutkii nasofiberoskoopilla nenänielun ja päättää, mitä lääkkeitä/hoitoa tarvitsette. Lopettamisen jälkeenkin noin pitkän käytön jälkeen on iso riski limakalvovaurioille ja nenänielua kannattelevien kudosten pettämiselle. Huhhuh, ihan totta näköjään on puheet etteivät suomalaiset osaa käyttää lääkkeitä...

Hui, voiko noin käydä myös keittosuolatippojen kanssa? Jos on siis melko jatkuvaa käyttöä tai laittaa liikaa? Meillä vauvalla jäi kai maitoräkää aina nenään ja käytettiin noita yhdessä vaiheessa lähes jatkuvasti. Nyt kun on taaperoiässä ja on nuhaa, on tippojen laitto välillä työn ja tuskan takana ja sinne saattaa turahtaa aika paljonkin.