Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelut alkoivat - tilastomatematiikka menee yli hilsee

Vierailija
24.10.2016 |

ravitsemustieteen opiskelut alkoi just syksyllä. en oikein tajuu tilastomatematiikkaa. onko vinkkii miten pääsee asiassa eteenpäin ??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alaa. Yhteen-, vähennus-, kerto- ja jakolasku ei ole sinun alaasi.

Vierailija
2/12 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista tämä: A+B=C

sillä siitä pääsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienin askelin, pyydä tai hanki lisätehtäviä, ehkä netistäkin löytyy jotain. Itse olen todella surkea matikassa mutta opin, jos selitetään kunnolla.

Vierailija
4/12 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen humanisti ja selvinnyt tilastomatikasta. Sinäkin selviät. Se vaatii ihan hitosti laskemista. Eli joka päivä nyt vain 2h raakaa laskemista parin viikon ajan. Selätä se. Ja yritä ymmärtää ne jutut niiden laskujen takana, muuten siitä ei tule mitään. Mitä siihen sun tutkintoon kuuluu? Missä yo olet? Jos Hki, niin onko teillä se kurssi Kumpulassa vai keskustassa?

Vierailija
6/12 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda alaa. Yhteen-, vähennus-, kerto- ja jakolasku ei ole sinun alaasi.

Yhteen-, vähennus-, kerto- ja jakolasku ei oikein riitä tuolla alalla, jos edes tiedät mistä on kyse.

Vierailija
7/12 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus/intro.html

Tuolta voi kerrata käsitteitä.

Vierailija
8/12 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää joku opiskelurinki muiden kanssa. Varmasti on vaikeaa muullekin. Minullakin oli pakollisena sivuaineena tilastomatikka. Suuri osa opiskelijoista piti sitä tosi vaikeana. Yllättävän vähän piti osata, että pääsi läpi.

Vierailija
9/12 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole loogisempaa kuin matikka. Kaikella on kaavansa, pyörittelet vain niitä. 

Vierailija
10/12 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastomatematiikka on johdonmukaista ja järkeenkäypää. Toisin kuin todennäköisyyslaskenta :(

Vierailija
11/12 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä ikäluokkaa, joka opiskeli joukko-oppia keskikoulussa, ja sain siitä kympin. Jotenkin se joukko-oppi on ikään kuin tilastomatematiikan pohja, ja siksi minulle helposti ymmärrettävissä. Sehän ei ollut mitään yhteen-, vähennys-, kerto- ja jakolaskua, vaan oli unionit ( =kaikki alkiot yhteensä), leikkaukset ( = yhteiset alkiot?) enkä minä siitä muuta muistakaan.

Vähän vaikea neuvoa sinua siksi, kun se on ollut mulle itselleni niin yksinkertaista ja helppoa, että en osaa hahmottaa ongelmia. Mutta olisiko sinulle apua kaikkein yksinkertaisimmista joukko-opin alkeista?

Vierailija
12/12 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opiskelet Helsingissä, kannattaa käydä Kumpulan kampukselta kysymässä vinkkiä. Sieltä saa yleensä apua, tuossa lukujärjestys josta voit katsoa koska on erityisesti tilastotieteen ohjausta (toki monet muutkin ohjaajista osaavat auttaa): https://wiki.helsinki.fi/display/mathstatOpiskelu/Ratkomo.

T. tilastotieteen opiskelija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme