Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pidentää uniaikaa?

Rosamunda
24.10.2016 |

1. Otan nukkumaan mennessä melatoniinia ja AntiStress -luontaistuotetta, jonka vaikutus on rauhoittava. Odottelen unta, nukahdan klo 3-4 ja pakko nousta klo 8-9 aikaan.

2. Otan Zopinoxia ja melatoniinia, nukahdan pian mutta herään noin 5 tunnin kuluttua todetakseni, että nukuin varsin kevyesti enkä ole yhtään sen virkeämpi ja kellokin on vasta kolme tai neljä aamuyöllä.

Toissailtana en ottanut yhtään mitään ja herätessäni olin sangen virkeä. Eilen illalla en ottanut mitään ja nyt olen jälleen kuin zombie.

Ja hei pliis, jättäkää nämä "lue kivaa kirjaa / käy saunassa / käy lenkillä / ajattele kivoja asioita " -lauseet kirjoitamatta. Olen ulkoillut ja tehnyt ulkona hommia (haravointia yms.) jne. fyysisesti väsyttävää.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on puhdas omatunto niin uni tulee helposti. Mitä tuhmuuksia olet tehnyt ja mitä pyörii mielessä ettei uni tule?

Paras keino lisätä unta on tietysti se että menee aikaisemmin nukkumaan.

Onko muita tekijöitä jotka heikentävät unen laatua? Jos syystä tai toisesta heräilee paljon yöllä niin on yön jälkeen väsynyt. Aika monella on liian lämmintä makuuhuoneessa ja se heikentää unta. Lapset ja lemmikit voivat myös olla melkoinen riesa, tai levottamasti nukkuva tai kuorsaava puoliso.

Raskas liikunta kyllä lisää unentarvetta. Itselle 8h riittää hienosti normaalioloissa, mutta puolimaratontreenauksen yhteydessä nukuin helposti yli 10h yöunia.

Vierailija
2/3 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että 1,5 kk olen tästä nyt kärsinyt.

Omatuntoni on puhdas. En ole tappanut ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammuta kaikki valot klo 18. Älä katso edes kännykän valoa sekunninkaan vertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi