Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hesarin pääkirjoitus haluaa oligarkian ja kommunismin. Suomern

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiollahan vasta onkin oikeus vainajan omaisuuteen, jonka hankkimistakin se on ehtinyt jo moneen kertaan verottamaan.

Vierailija
2/5 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paksua tuubaa että en tiennyt onko sitä edes kirjoitettu vakavasti vai vain provosointitarkoituksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista on viherpunikkien elämä ja ajatusmaailma.

Vierailija
4/5 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tota viittii lukea? Paskaa saa ilmaiseksikin

Vierailija
5/5 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on aina arvostanut tuommoista ideologiaa. Vanhempiensa ja lapsettomana kuolleen veljensä perinnöt hänelle kuitenkin kelpasivat. Myös isäni jäämistön piti tiukasti itsellään. Olin lapsi isäni kuollessa enkä tiennyt mitään mistään perintöoikeuksista.

Minut äiti kasvatti ajattelemaan että jokaisen pitää pärjätä yksin ja että lapsiaan ei saa auttaa uran alkuun, ei edes opinnoissa millään tavalla.

Monet kerrat selitti vihaisena kuinka työkaverit hommaa lapsilleen kesätyötä työpaikaltaan. Se oli hänen mielestään paheksuttavaa. Siinä minä sitten 90-luvun laman keskellä yritin löytää ensimmäistä työpaikkaa ilman apua ja suosittelijoita.

Onneksi sain sentään opiskelupaikan.

Se yksin pärjäämisen vaatimus ei kuitenkaan tarkoittanut sitä että olisin saanut elää itsenäistä elämää. Äiti sekaantui ihan kaikkeen. Ihan pukeutumisesta lähtien. Ja yrittää sekaantua vieläkin. Ilmoittaa tiukasti "ei saa kävellä noin pitkillä akselilla, naisten kuuluu sipsuttaa" "ei saa istua noin, pitää olla selkä suorassa ja jalat ristissä" "ei saa nostaa kulmakarvoja, se ei ole naisellista". Välillä kannustaa sanomalla "ei susta ole siihen, ei kannata edes yrittää".

Semmoista meritokratiaa meillä.

Oikeastaan minusta tuntuu siltä että hän halusi minun syrjäytyvän ja olevan täysin riippuvainen itsestään jotta voisi kontrolloida minua elämänsä loppuun asti.

Ihmettelee sitten miksi en halua olla tekemisissä hänen kanssaan.