50v mies ja hankaluudet kommunikoinnissa
Huoh. Olen tulisesti ihastunut mieheen jota olen tapaillut nyt muutaman kuukauden ajan. Hän on siis jo 50v, mä 16 v nuorempi.
Tässä rassaa muutama juttu ja haluaisinkin tietää että onko kellään selitystä ton miekkosen touhuille. On alusta alkaen ollut sellainen että loukkaantuu helposti ja olen hänen mielestään "valittaja" jos en aina muista muotoilla asioita oikein. Esimerkkinä esim. se että kyselen häneltä mitä aikoo tehdä viikonloppuna, että nähdäänkö vaikka lauantaina ja se saattaa sanoa että ei osaa vielä sanoa (on yrittäjä, kiireinen) ja sit jos sanon että Ok, palaa asiaan jos käy, ois kiva nähdä mutta ei voi mitään jos on kiire niin se tarttuu vaikka tohon että "ei voi mitään" on niin negatiivisesti muotoiltu? Näitä tulee livenä enemmän, mielestäni olen ihan peruspositiivinen tyyppi ja sitten jos yritän "selittää" että tarkoitin vain neutraalisti enkä mitään nalkuttavaa tarkoittanut niin ei anna mahdollisuutta selittää eli ei kuuntele selityksiä. Antaaa palautetta et en osaa puhua ikinä kivasti.
Sitten kuitenki seksi ja läheisyys toimii, meillä on hauskaa yhdessä (mun mielestä) mut yhtäkkiä en edes tajua mitä väärää sanoin kun se jo puuttuu siihen et miks vittuilen!? Kehuu mua kivaksi ja haluaa nähdä ja ehdottelee treffejä mut osaako kukaan sanoa mistä toi jatkuva nillittäminen mun negatiivisuudesta johtuu kun en ihan oikeesti ole negatiivinen?
Kommentit (2)
Huono itsetunto. Tulkitsee ihan neutraalit asiat negatiivisesti itsensä kautta. Lopetin viikko sitten tuollaisen tyypin kanssa suhteen. Nainen, ei kannata olla vanhemman miehen kanssa. Ota nuorempi, jos saat.
Realiteetin reunaehdot on käytävä lävitse jo seukkailun alkuvaiheessa, vaikkapa riitelemällä, vaikkapa sen uhalla että suhde tyssää siihen.
Sinulla on oikeus ärtyä miehen negatiivisuudesta ja sinulla on oikeus sanoa se ääneen. Jos annat tuonkaltaisen kommunikaatiotavan jatkua, et totisesti saa myöhemmin sitä suhteestanne kitkettyä pois.
Jos seksi on hauskaa niin pidät häntä sitten vaan hauskana seksikaverina etkä ajattele mitään muuta tästä suhteesta. Ehkä se sun oikea odottaa jossain muualla.
Viisikymppinen mies ei juuri enää kehity eikä muutu, joten aika epäluuloisesti suhtaudun suhteenne jatkoon.