Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keitin tänään elämäni ensimmäistä kertaa mannapuuroa. Olen 32v. Mitä sinun on pitänyt opetella?.

Vierailija
23.10.2016 |

Mies tuli kotiin niin innoissani kerroin tehneeni puuroa. Mies maistoi ja sanoi ettei maistu oikealta. Selvisi että puuro olisi pitänyt keittää maitoon, ei veteen.

Hitto soikoon että ärsyttää opetella tällaisia perustaitoja aikuisiällä kun niitä kotoa ei ole oppinut. Oma äitini oli kiireinen ja väsynyt vuorotyöläinen, söimme pelkkiä eineksiä aina. Olen joutunut opettelemaan kaiken perunankeitosta lähtien aikuisena!

Sanokaa nyt etten ole ainoa avuton?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitin kananmunia ensimmäisen kerran 24-vuotiaana.

Vierailija
2/17 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelen juuri kirjontaa. On oikeestaan kivaa opetella uusia juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitin kananmunia ensimmäisen kerran 24-vuotiaana.

Minäkin olin 20+! Sitten ihmettelin miksi ne keskellä olevat keltaiset jäi lötsöksi, hyi :D

Ap

4/17 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

VILLASUKAT OPETTELIN KUTOMAAN AIKUISI'LL' JA SAINKIN AIKAAN KAHDET SUKAT MIEHELLE JA NYT POJALLENI JA SERKULLEEN  <3 anteeksi capsit päällä....

ruokaa olenkin laittanut jo melko pienetsä :) 

myös leipomukset sujuuu, käsitöitä olen joutunut opettelemaan.

5/17 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin lapsen vaipat ensimmäistä kertaa 40-vuotiaana. Veljeni toi tyttärensä tunniksi hoitoon ja heti alkajaisiksi ilmestyi vaipantäydeltä tavaraa. Osasin, en taitavasti tai nopeasti, mutta osasin kuitenkin. :)

Vierailija
6/17 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi muistan vieläkin kun eka kertaa kotoa muutettuani yritin väsätä broilerinsuikaleista kastiketta. No, kanaviilokkiahan siitä sitten tuli (kouluaikojen ällötys) mutta sittemmin olen kehitellyt oman bravuurini kuohukermoineen päivineen :)

Vierailija
7/17 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tehnyt makaronilaatikkoa. (toisaalta en näe siinä mitään pahaa, etten opettelekaan. Teen muita, parempia ruokia)

N41

Vierailija
8/17 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tuli kotiin niin innoissani kerroin tehneeni puuroa. Mies maistoi ja sanoi ettei maistu oikealta. Selvisi että puuro olisi pitänyt keittää maitoon, ei veteen.

Hitto soikoon että ärsyttää opetella tällaisia perustaitoja aikuisiällä kun niitä kotoa ei ole oppinut. Oma äitini oli kiireinen ja väsynyt vuorotyöläinen, söimme pelkkiä eineksiä aina. Olen joutunut opettelemaan kaiken perunankeitosta lähtien aikuisena!

Sanokaa nyt etten ole ainoa avuton?

Et varmaan ole ainoa, mutta ei ruoanlaitto niin vaikeaa ole. Netissä on nykyään paljon ohjeita, joiden avulla sinustakin tulee ihan hyvä kokki. Eikö sinulla ollut koulussa kotitaloutta?

Vierailija
9/17 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalojen fileointi. Mä olen joskus peräti emäntäkoulun käynyt ja siellä opin fileoinnin. Olin naimisissa miehen kanssa, joka kalasti, perkasi ja fileoi mulle kalat, joten sitä ei tarvinnut tehdä vuosikausiin. Mieheni kuoli, mutta pysyn kalassa, kiitos tuttujen, mutta eivät ne enää tule eteen fileevalmiina..

Vierailija
10/17 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksesi: on olemassa ohjeita, joissa neuvotaan miten eri ruokalajeja tehdään. Resepteiksi kutsutaan. Netissäkin. Googlaa mannapuuro.

Vastaus kysymykseesi: kaikki, ihan kaikki on pitänyt opetella.

En itse juo kahvia enkä ole oppinut sellaista keittämään joka kellekään kelpaisi. Siis edes kahvinkeittimellä!

Vierailija
11/17 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin kotoa 19-vuotiaana, enkä siihen mennessä ollut tehnyt juuri ollenkaan itse ruokaa. Kyllä ne taidot tuli kuitenkin opittua paljon ennen 30-v ikää.

Vierailija
12/17 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivoin ensimmäiset pullat 23vuotiaana. Kauhulla katselin, miten ne turposi uunissa jalkapallon kokosiksi. Kahville poikennut isäkin järkyttyi, kun laitoin pullat pöytään:)

Vierailija
13/17 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelin kotityöt itse jo lapsena. Aikuisena olen opetellut Kelan ym. kanssa asioimiset. Kotona ei osattu neuvoa näissä.

Viime vuosina mukaan on tullut kesämökin ja auton ylläpito, tietokoneen toiminta ym.

Vierailija
14/17 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistin pottumuusia ekan kerran 26v. Jostain syystä luulin sen olevan vaikeampaa kuin se oikeasti on. Hyvää tuli! Teen toistekkin.

Vierailija
15/17 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä tehnyt mannapuuroa. Katsoisin kyllä ohjeen, jos joskus päätän villiintyä.

N29

Vierailija
16/17 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivoin ensimmäiset pullat 23vuotiaana. Kauhulla katselin, miten ne turposi uunissa jalkapallon kokosiksi. Kahville poikennut isäkin järkyttyi, kun laitoin pullat pöytään:)

Minä leivoin pullaa ensimmäisen kerran 45-vuotiaana. Ne oli hyviä! Toista kertaa en ole sitten leiponutkaan, mutta tulipa todistettua, että osaa leipoa hyvää pullaa :D 

Vierailija
17/17 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuron ohje löytyy paketin takaa. Sitä tulee käytettyä itsekin, kun niin harvoin mannapuuroa keitän. Ja tämänkin opetellut aikuisiällä, samoin kuin lähes kaiken muunkin ruuanlaiton. Kotona en kovin paljon pääsyt itsenäisesti ruokaa laittamaan. Apuna olin kyllä äidille, mutta se ei mielestäni ole sama asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän