Tajusin tänään, että en jaksa tehdä juuri mitään ja lepään ihan älyttömän paljon.. Mistähän tämä johtuu..
Syön monipuolisesti ja riittävästi, unirtytmi on kunnossa ja mieli voi hyvin, eli en siis ole masentunut.
Tajusin, että melkein koko kesänkin makasin sängyssä, tai sohvalla.. Jos vaikka teen ruokaa jonka tekoon menee 15min-> mun on pakko istua välillä kun alkaa heikottaa/väsyttää.
Pyykkien laitonkin välissäkin käyn välillä sängyssä lepäämään ja jatkan sitten, sama tiskikoneen tyhjennyksen kanssa, se ei onnistu ilman lepotaukoa.
Syönnin jälkeen yleensä menen hetkeksi lepäämään ja vasta sitten siivoan pöydän kun en heti jaksa.
Koulua olisi pari tuntia lähiopetusta viikossa, aina en jaksa edes niille tunneille mennä
Voiko krooninen sairaus esim. Verottaa näin paljon vai onko tämä jotain muuta?
Ikää on siis 22v ja ylipainoa ei ole.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Oletko lihava? Maksaongelmia, esim. rasvamaksa? Tai piilevä 2-tyypin diabetes.
En ole lihava, normaalipainon alarajoilla. Ap
Sori, en nähnyt viimeistä lausetta. Tosin voivat nuo vaivata ilman lihavuuttakin.
1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lihava, normaalipainon alarajoilla. Ap
Niin tai siis, eikös sitä rasvaa voi hoikillakin kertyä sisäelinten ympärille, että en sulje pois tätä. Ap
Et kuitenkaan syö riittävästi, kerrohan miten oikeasti syöt.
Anemia sitten. jos olet normaalipainon alarajoilla.
Anemiaa ei ole, (käyn usein verikokeissa ja ei ole ikinä ollut)
Syön aamulla puuroa+leipää+jogurttia/mehukeittoa ja pari kananmunaa.
No ruuaksi päivällä milloin mitäkin, joka päivä kuitenkin lihaa/kanaa/kalaa + kasviksia ja joka päivä riisiä/perunaa/makaroonia ym.+ leipää.
Välipaloilla herkkuja aika paljon, joka päivä suklaata ym.
Iltapalalla taas puuroa+leipää+mehukeittoa ym.
Vaihtelee aika paljon, mutta ikinä ei ole näläntunnetta kun pitää ruokailut tasaisina ja täyttävinä.
Ap
Syöt sokeria päivittäin. Se ei tee jaksamiselle hyvää. Saat sokeripiikkejä ja sitten ryminällä alas, mikä väsyttää. Tarvisit myös toisen lämpimän ruuan päivääsi.
Mutta noista huolimatta kuulostaa oudolta, mene lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Syöt sokeria päivittäin. Se ei tee jaksamiselle hyvää. Saat sokeripiikkejä ja sitten ryminällä alas, mikä väsyttää. Tarvisit myös toisen lämpimän ruuan päivääsi.
Mutta noista huolimatta kuulostaa oudolta, mene lääkäriin.
Siis syön kaksi lämmintä ruokaa päivässä, samaa lämmintä ruokaa, kahdesti päivässä.
Ap
Syöt aika paljon kertomaasi liikuntaan suhteutettuna ja olet silti normaalipainon alarajoilla. Mihin ihmeeseen kaikki tuo energia kuluu? Mene ihmeessä lääkäriin!
Olen myös väsynyt eikä perus verikokeissa tullut mitään esille, arvot hyvät.
Kilpirauhasen liikatoimintaa?
Mä lepäilen myös tosi vähästä, mutta en sentään noin pienestä rasituksesta kuten esim. tiskikoneen tyhjennys.
Vierailija kirjoitti:
Syöt aika paljon kertomaasi liikuntaan suhteutettuna ja olet silti normaalipainon alarajoilla. Mihin ihmeeseen kaikki tuo energia kuluu? Mene ihmeessä lääkäriin!
Ainakin mulla on tosi nopea aineenvaihdunta, hikoilen kamalasti ja vatsa toimii todella nopeasti :/
Ap
Mulla oli samantyyppiset oireet, siis väsymystä, huimausta, hengästyminen helposti jne., olin raskaana jo toisella kolmannella (ehkäisy petti)..