Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oksettavin koiratalous missä olet käynyt?

Vierailija
23.10.2016 |

Ystäväni, joka on muutenkin varsin epäsiisti, otti koiran. Lopputulos: Lattiat kuivuneista kuola- ja muista epämääräisistä tahroista suttuiset, tahmeat, tekee mieli kävellä varpaisillaan. Lattioilla rojun ja vaatekappaleiden seassa epämääräisiä kokkareita, hiekkaa, koiran kynnenpalasia. Koiran herkkupaloja, eli siankorvia, HIRVENLUITA, nappuloita lojuu pitkin huushollia. Kerran huomautin, että olohuoneen matolla lojuu jonkin eläimen verestävä luu, ja kaverini heitti sen pokkana rottinkiseen kangasverhoiltuun sisustuskoriin!

Koira hyppii vapaasti sohvilla ja sängyillä, joten sohvat, koristehuovat ja -tyynyt karvan ja kuolatahrojen peitossa, ja pureskeltu nuhjuiseksi. Kylään mennessä istun vain puolikkaalla perseellä sohvan puhtaimmalla reunalla.

Ja itse koira. ADHD-tapaus, joka ei reagoi käskyihin, hyppii päälle, repii vaatteet. Ja auta varjele jos istut sohvalle, se hyökkää syliin, kuolaa vaatteet, naaman, kaikki. Omistajia ei kiinnosta. Ja kun koko huusholli on muutenkin tolkuttoman sotkuinen, likaisia astioita joka paikassa, vaatteita, tavaroita säilytetään lattioilla, niin tämä holtiton koiranpito tekee koko paikan todella vastenmieliseksi!!! Ja omistajat ovat kuitenkin vakituisessa työsuhteessa olevia, kunnon kansalaisia, ei päihdeongelmaisia tms.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä omistajalla on myös adhd. Sen sijaan että kauhistelet täällä, mikset tarjoa apua? Ystävästä ei puhuta pahaa selän takana netissä vaan kysytään voiko auttaa jos näkee ongelmia.

Vierailija
2/14 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan piha oli täynnä koiran pökäleitä ja kusiläimäreitä. Kotiapulainen sitten joskus keräsi ne roskasäkkiin. Sisällä oli koiran kuivaruokaa ja karvoja ihan joka paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli kauan kauan sitten, joskus 90-luvulla. Käytiin tuppereilla yhden koirakasvattajan luona. Naisella oli pienehkössä kerrostalokämpässä (2h ja keittiö) kaksi vihikoiraa ja berninpaimenkoira jolla oli lähes luovutusikäiset pennut. Jumaliste kun sitä kuolaa oli joka paikassa! Mihinkään ei voinut istua tai astua ja olis ollut tarvetta sateenvarjolle, kun katostakin tipahteli kuolaa. Ja voi luoja mikä haju!

En oo muuten koskaan ollut tuppereilla, jotka kestäneet niin vähän aikaa. Pikaesittely, tilausten täyttäminen ja ulos ilman kahveja.

Vierailija
4/14 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli kauan kauan sitten, joskus 90-luvulla. Käytiin tuppereilla yhden koirakasvattajan luona. Naisella oli pienehkössä kerrostalokämpässä (2h ja keittiö) kaksi vihikoiraa ja berninpaimenkoira jolla oli lähes luovutusikäiset pennut. Jumaliste kun sitä kuolaa oli joka paikassa! Mihinkään ei voinut istua tai astua ja olis ollut tarvetta sateenvarjolle, kun katostakin tipahteli kuolaa. Ja voi luoja mikä haju!

En oo muuten koskaan ollut tuppereilla, jotka kestäneet niin vähän aikaa. Pikaesittely, tilausten täyttäminen ja ulos ilman kahveja.

Yök Yök Yök!! Miten joku voi olla niin sokea että elää koiran kuolassa! Eihän kukaan eläisi ihmisenkään kuolassa!

Vierailija
5/14 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tollasia pysty pelkkä kaveri auttamaan ellei sitten halua alkaa kokopäiväiseksi siivoojaksi frendille. Itse ne eivät paskojaan näe eivätkä välitä siivota. Itse yleensä jätän noihin paikkoihin toisen kerran menemättä. Oli mulla aikoinaan kaveri jonka luona aina piti käydä kun ei se vauvansa takia koskaan mihinkään päässyt. Sitä vauvan puklua oli sohvat, lattiat, pöytien pinnat täynnä. Aluksi laitoin likapyykistä likaset vaatteet päälle kun sinne menin, mutta piakkoin jätin sitten kaffettelut hänen luonaan kokonaan.

Vierailija
6/14 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broidin ja sen vaimon koirat.. aikuset koirat kusee ja paskoo kenkiin.. ei siin mitään,oon joutunu 3kengät heittään roskiin. Heillä myös kaksi lasta.. ja tälle asialle ei tehdä mitään.

Miks mä inhosinkaan pikku koiria. Ai niin joo..

N19

Vierailija
7/14 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin vielä kun etsittiin taloa niin, tuli tietenkin käytyä monissa asuntonäytöissä.

Eräs talo on jäänyt mieleen hajusta, sellainen märkä koira löyhkä iski heti eteisessä vastaan.

Itse talo oli kiva, mutta mä pidättelinen hengitystä löyhkän takia ja aika pian lähdinkin jo ulos.

Seinällä oli valokuvataulu missä pönötti kolme mopsia.

Muuten siisti asunto, mitä nyt parketit naarmuilla, mutta se haju oli suorastaan kuvottava.

Vierailija
8/14 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutenkin siivoton ihminen hankkii koiran niin eihän se asunnon siisteystaso ainakaan nouse.

Ne "pahat koirataloudet " joissa minä olen käynyt olisivat pahoja muutenkin. Pihat täynnä romua, sisällä epämääräisiä tavara ja vaatekasoja, kaikki kosketuspinnat mustissa sormenjäljissä... koiran sotkut siihen vielä päälle niin, siinäpä sitä sitten onkin :D no miten kukin viihtyykin.

Vierailija
9/14 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikka täynnä koirankarvoja ja hiekkaa. Koirat saavat mennä vapaasti sängylle ja sohvalle. Koirat tunkevat syliin ja hyppivät päälle. Omistajaa nämä asiat eivät haittaa, koska on kai niin tottunut. Itseäni kuvottaa karvoja, hiekkaa ja kuolaa täynnä olevat sohvat ja sängyt, koiranomistajia ei sitten kai? Jos minulla olisi koira, se ei saisi koskaan mennä sänkyyn, ja sohvalle saisi mennä jonkun viltin tms päälle. Ja opettaisin sen niin, että jos joku ei halua ottaa syliin, niin sitten lopettaa sen syliin tunkemisen.

Vierailija
10/14 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme isoa rakkia. Tekevät tarpeensa takapihalle, kun ei jakseta käyttää ulkona. Paljoa ei ole neliöitä liikkua sisällä. Taloudessa myös kolme lasta. Tuntuu, että koirat ovat melkein tärkeämpiä kuin lapset. Vanhemmilla ei koulutusta, töitä, eikä siten rahaakaan. Tekisi mieli ilmoittaa sekä lasten- että eläinsuojeluun.

Vierailija
11/14 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hyvän kaverin koira ei oo vieläkään sisäsiisti vaikka on jo kohta 2 vuotias.

Mutta eipä sitä paljon ulos viedäkään. Rivaripiha niillä on täys paskaa, ei niitä edes siivota kun ehkä pari kertaa vuodessa.

Muutenkin koira on täysi tuho. Repii pyykit telineiltä, ja puree ne rikki.

Haukkuu paljon, hyppii, näykkii jne.

Tottakai koira saa olla sängyssä ja sohvalla.

Omistajia vain nauratti kun koira ajoi mut pois sohvalta istumassa, haukkui, näykki ja hyppi mun päällä. Mua ei naurattanut.

Omistajille on huomautettu esim. siitä että veisivät koiraa enemmän ulos, mutta meriselityksiä saa vaan kuulla ja loukkaantuvat.

Vierailija
12/14 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs tämä: Koira nukkuu omistajien parisängyssä, ja toinen omistajista käy kuulemma suihkussa vasta aamulla kun "tuo koira nuolee mun tukkaa ja se on aamulla ihan kuolassa"

Vierailija
13/14 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaverini mukana katsomassa chihu pentuja talossa, missä oli vähintään 25 viisi koiraa. Puolet olivat pihalla aitauksessa ja puolet sisällä talossa. Koiran paskaa oli eteisessä ja koirat hyppelivät vasten ja änkesivät syliin ja hyppivät sohvan selkänojasta niskaan. Hajukin oli melkoinen. Yksi diivaileva koira kuulemma kusi isäntäväen sänkyyn välillä, jos ei ollut johonkin asiaan tyytyväinen. Osa koirista myös nukkui isäntäväen kanssa samassa sängyssä yöt.

Vierailija
14/14 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt etäisen sukulaisen luona pienessä asunnossa, jossa oli kolme isoa koiraa ja hirveästi tavaraa. Haju oli kamala, ummehtunut ja ilmeisesti jotkin koirien luut tms mätäni jossain kamojen alla...

Koira ei ole automaattinen syy sotkuun eikä kaikki koiralliset kodit haise. Tunnen myös tyyppejä joilla koti on normaali, siisti ja hyväntuoksuinen vaikka on kaksi isoa koiraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi