Millaisia riitoja teille tulee parisuhteessa?
Haluaisin keskustella siitä, millaiset riidat ja ongelmat ovat "normaaleja" suhteessa. Tiedän ettei se ole normaalia, että koskaan ei tule riitoja. Mutta voivatko pahatkin riidat olla normaaleja ja hyväksyttäviä? Ellei niihin liity fyysistä väkivaltaa.
Meillä on sellaisia riitoja, että mies välillä "sekoaa" ja huutaa minulle ja syyttää minua vainoharhaisesti asioista mitkä eivät pidä paikkaansa. On äärimmäisen nöyryyttävää, jos toinen alkaa huutaa julkisella paikalla minulle ja järjestää kunnon shown. Olen todella herkkä ihminen joten mieli on maassa pitkään riitojen jälkeenkin. Olen jopa miettinyt eroa näiden riitojen takia. Niihin ei siis koskaan liity fyysistä väkivaltaa kumminkaan. Muutenkin miehellä on sosiaaliset pelisäännöt välillä hukassa, saattaa puhua tuntemattomille ihmisille milloin mitäkin ja saattaa käyttäytyä oudosti julkisillakin paikoilla. Surullinen olo siitä etten tiedä, mitä pitäisi tehdä. Usein mies on myös ihan päinvastainen, herkkä ja kiltti ja saattaa olla todella ystävällinen tuntemattomillekin. Tämä epävakaus vaan raastaa suhdetta.
Millaisia riitoja teille tulee ja millaisia ongelmia teillä on parisuhteessa? Helpottaisi kuulla muiden tarinoita, jotenkin tosi yksinäinen ja surullinen olo.
Meillä tulee riitoja lähinnä jonkin asian tekemättömyydestä tai asioiden tärkeysjärjestyksestä. Voin ärähtää miehelle koiran ruokkimisesta, auton tankkaamisesta tai ruohonleikkuusta. Hän taas inhoaa jos haluan vaikka ensin lukea kirjan loppuun ennen kuin ryhdyn ruoanlaittoon. Näistä aiheutuu yleensä vartin mykkäkouluja. Eli ei mitään isoja asioita tai isoja riitoja. :) En voisi edes kuvitella että kumpikaan meistä huutaisi toiselle, varsinkaan julkisella paikalla, se ei vaikuta kovin normaalilta. Jos ap miehesi todella käyttäytyy noin asiattomasti, kannattaisi tosiaan miettiä eroa ellet saa puhuttua hänen kanssaan ja hän lopettaa kokonaan moiset draamailut.