Uusi miesystävä ei osannut käyttää halkomakonetta
Siis 40v mies ei osannut vaihtaa terää halkomakoneeseen eikä tiennyt edes mistä se käynnistyi ja mihin suuntaan vipua käännetään. Kysyin onko hän aina tehnyt halkonsa kirveellä hakkaamalla, muttei kuulemma ole koskaan tarvinnut mihinkään halkoja kun on asunut aina kerrostalossa.
Luulisi, että mies törmää jossain vaiheessa elämäänsä väkisinkin halkomakoneeseen, vaikka jossain kumminkaiman mökkitalkoissa?
Kommentit (31)
Ei tavalliseen hydrauliseen halkomakoneeseen voi vaihtaa terää. Huono provo.
"Onko tehnyt halkonsa..." Kenen halkoja olitte tekemässä?
Miten sinä olet omat halkosi tehnyt?
Itselläni on halkomakirves, ja se sopiikin oikein hyvin naisen käteen.
Minä olen monesti törmännyt sukkapuikkoihin ja virkkuukoukkuihin mutta silti en osaa käyttää niitä. Olen nainen.
Ihana :D! Oon lapsena jo opetellut tekemään halkoja, ihan kirveellä. Edelleen pidän touhua hauskana ja hyvänä treeninä ja lähden mielelläni tuttaville kirvestä heiluttamaan. Halkomakoneen olen kerran elämässäni nähnyt, sitäkin tosin silloin käytettiin johonkin aivan muuhun tarkoitukseen kuin klapitukseen. Luulisin löytäväni koneesta starttinapin tai -vivun, tuskin siinä montaa vaihtoehtoa on mistä valita? Mitään terää en ehkä uskaltaisi lähteä ominpäin vaihtamaan, riippuu kuinka suurta vahinkoa huonosti asennettu terä voi saada aikaan. Tai saako sitä edes väärin laitettua tai sen jälkeen konetta käynnistettyä.
Terveisin kerrostalossa (nykyään) asuva nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollainen ole mikään mies.
Itse olen asunut aina (ja asun nytkin) talossa jossa on haloilla lämmitettävät puu-uunit. Teen moottorisahalla puista pätkiä ja halon ne kirveellä. Ostan joka vuosi traktorikuormallisen myös metrin koivuhalkoja puukauppiaalta. Sahaan ne moottorisahalla ja toisinaan halkosahallakin.
Olen ollut joskus aikanaan Enso-Gutzeitin metsäosaston puutavarapuolella koivuklapikuormia pilkekoneellakin tekemässä -ja silti en ole näitä nykyaikaisia ns. halkomakoneita koskaan edes nähnyt.
Hydrauliikallahan ne kuuluvat toimivan ja joku terähän niissä kai täytyy olla että puu halkeaisi , mutta tarkemmin sanottuna:minulla ei kyllä ole käytännössä aavistustakaan miten ne toimivat (sähköllä tai polttomoottorilla varmaankin) .
Enkä työturvallisuussyistä lähtisi,(niinkuin en mitään konetta) käyttämään ilman kunnollisia ohjeita,tai opastusta.
En epäile,ettenkö piankin oppisi, mutta kalliita laitteita ne pelkästään tavalliseen omakotiasujan yksityiskäyttöön kyllä varmastikin ovat. Pilkkominen kun sujuu ilman niitäkin,niin miksi tuhlaisin vähiä rahojani moiseen laitteeseen.
En kyllä tiedä miten se mihinkään miehisyyteen tai naiseuteen tai yleensäkään käyttäjänsä sukupuoleen tai sukupuolisuuteen liittyisi.
Se olisi minusta sen suhteen kyllä varmasti kaikkein vaikeinta tajuta.
0/5 , miesvihaprovoaja vauhdissa. Oletko feministilesbo, vai muuten vain päästäsi sekaisin?
Vierailija kirjoitti:
0/5 , miesvihaprovoaja vauhdissa. Oletko feministilesbo, vai muuten vain päästäsi sekaisin?
Tuo ylläolevan kirjoittaja on ainakin fanaattisen tasa-arvoinen: ihan sama yritetäänkö ketjussa saada pahikseksi miestä vai naista, niin aina kumpikin on miesvihaa. Sanoisinpa jopa, että kirjoittaja on palstan fanaattisen feministi.
Pusuja ja haleja, kirjoittaja!
Vierailija kirjoitti:
Pari minuuttia sitten luin ketjun, jossa oli muutama kommentti naisille, että ettekö te osaa edes villasukkia neuloa. Käypäs siellä huutelemassa naisvihaproajasta tasapuolisuuden vuoksi.
Luulen, että tämäkin aloitus on saanut innoituksen siitä ketjusta.
Kukaan ei ole seppä syntyessään eikä miehisyyttä mitata sillä osaako käyttää halkomakonetta vai ei. Mielenkiintoisempaa on se, että mitä sitten tapahtuu kun halkomakoneeseen pitäisi kuitenkin tarttua - jos vain nostaa kädet pystyyn, toteaa ettei osaa ja painuu sisälle pelaamaan pleikkaa niin siinä jo vähän pisteet karisee. Sama koskee kyllä naisiakin, ei sellainen "en osaa enkä aio edes yrittää"-asenne pue naisiakaan nykypäivänä yhtään paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Hah hah Lempaa heti tuommoinen surkimus ja raukka "mies".
Hah,hah hyvä idea, Pitäisiköhän myös lempata heti sellainen "nainen",joka ei osaa edes sukkia kutoa (puhumattakaan,että ompelukonetaidot ja kaavojen leikkaaminen olisivat täydellisesti hallussa ja puhumattakaan vielä pitsinnypläystaidoista.) Aivan surkimus ja luuseri sellainen " nainen" Eiks'vaan ?
Mä en ole koskaan nähnytkään mitään halkomakonetta. Mulla on mökillä hyvä halkomakirves, jolla olen aina puuni halkonut.
Ehkä ihmettelisin sitä jos mies ei ole koskaan hakannut halkoja, mutta halkomakoneen käyttötaidon puutetta en ihmettelisi.
T. Nainen 32v.
Mielenkiintoista, mutta syödään kuitenkin perunamuusia ja tölkkilihapullia ja pohditaan tätä juttua hyvän ruoan äärellä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole seppä syntyessään eikä miehisyyttä mitata sillä osaako käyttää halkomakonetta vai ei. Mielenkiintoisempaa on se, että mitä sitten tapahtuu kun halkomakoneeseen pitäisi kuitenkin tarttua - jos vain nostaa kädet pystyyn, toteaa ettei osaa ja painuu sisälle pelaamaan pleikkaa niin siinä jo vähän pisteet karisee. Sama koskee kyllä naisiakin, ei sellainen "en osaa enkä aio edes yrittää"-asenne pue naisiakaan nykypäivänä yhtään paremmin.
No kuka sen halkomakoneen sitten alunperin on huusholliinne pihalle ostanut,jos kerran kumpikaan ei osaa sitä käyttää ?
Eikö myyjäkään osannut neuvoa siitä mitään, vai ettekö ilenneet edes kysyä ?
Eikait toi nyt mikää ihme ole, ettei ole ennen käyttänyt. Mutta se on tietenkin vähän surullista, että aikuiselta ihmiseltä puuttuu kokeilunhalu, uskallus jne opetella käyttämään tuollaista yksinkertaista laitetta. Ei ole kovin vaikea juttu. Vähän sama kuin eläkeläiset tuijottavat tietokoneen "paina ok jatkaaksesi" tekstiä ja huutavat apua kun eivät tajua mitä tehdä. Minkäänlaista kokeilunhalua ei ole. Vain pelko epäonnistumisesta.
Ei tuollainen ole mikään mies.