Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten antaa äidille anteeksi?

Vierailija
22.10.2016 |

Äitini on aina ollut hyvin kärkäs ja omalaatuinen ihminen, jonka sanomiset ovat satuttaneet lapsesta asti. Äitini on aina vaatinut minulta paljon (vaikka olen elänyt ns. hyvää elämää opiskellen ja töitä tehden, ei se ole riittänyt). Tähän asti olen pystynyt antamaan anteeksi (en kuitenkaan unohtamaan) pahat sanat, mutta nyt tilanne on toinen.

Muutama kuukausi sitten äitini ylitti itsensä syyttämällä minua avioerostani (mieheni petti pitkään selkäni takana ja sitten lähti). Tämän lisäksi äitini nosti samalla esille vanhan nuoruudentraumani. Ensimmäinen poikaystäväni raiskasi minut ollessani alaikäinen. Kerroin raiskauksesta nuorena äidilleni heti tapahtuneen jälkeen, mutta hän jätti minut yksin asian kanssa enkä saanut apua. Äitini kokee raiskauksen olevan omaa syytäni, koska seurustelin tuon pojan kanssa. "Olin niin pettynyt, kun aloit seurustelemaan alaikäisenä", hän muun muassa totesi. Tuon äidin avautumisen jälkeen emme ole olleet tekemisissä minun tahdostani. Äiti ei ymmärrä, miksen pidä yhteyttä eikä hän koe sanoneensa minulle mitään väärää. "Minähän vain olen rehellinen".

Ylireagoinko? Miten tällaisista kommenteista pääsee yli, kun kyseessä on oma äiti? Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toimitte tilanteissa, jossa toinen vanhemmistanne on tuollainen mutta saman katon alla asuva toinen vanhempi on ok ja haluaisitte tavata häntä?

Tää kiinnostais muakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla