Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä (sairaus?) minulla on?

Vierailija
22.10.2016 |

En kerro tarkkaa ikääni tai joku on huutelemassa provoa, mutta sanotaan että peruskouluikäinen.
Olen aina joutunut olemaan perheemme aikuinen ja en saa näyttää omia tunteitani tässä asunnossa. Äitini kyllä saa, mielestäni usein liian voimakkaasti (tavaroiden rikkominen, haukkuminen, vähättely...) ja kotityöt hoidan minä itse tai olen laiska paska.
Olen tuntenut oloni masentuneeksi ja olen viillellyt, en paljoa tai syvälle. Sen verran että tuntuu. Välillä olo on aivan toivoton, olen ajatellut itsemurhaakin. Pystyn kuitenkin olemaan iloinen silloin tällöin ja hevosten kanssa tunnen oloni vapautuneeksi. Hevosten hoitaminen ja ratsastus on minulle kuin terapiaa. Mutta kotiin palattuani olo on taas yhtä surkea. Koulu minulla menee hyvin, olen "kympin tyttö" ja jaksan opiskella. En kuitenkaan pysty iloitsemaan hyvistä arvosanoista ja koulu tuntuu usein pakkopullalle. Ystäviä minulla ei oikeastaan ole yhtään. En ole kiusattu, olen vain ulkopuolinen. Ja erilainen.
Mikä minua vaivaa? Kaksisuuntaisen mielialahäiriön oireet eivät mielestäni täyty, masennukseen en usko koska pystyn olemaan joskus iloinen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään sairaus. Kuulostaa, että paha olosi johtuu kotioloistasi. Käypä juttelemassa koulun terkkarin kanssa.

Vierailija
2/7 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, sinulla tuskin on mitään sairautta! On täysin normaalia ja tervettäkin reagoida psyykkisesti  sairaaseen elinympäristöön. Sinulla on aivan liikaa vastuuta nuoreen ikääsi nähden eikä äitisi vaikuta tasapainoiselta huolehtivalta aikuiselta. Onko sinulla muita perheenjäseniä kuin äitisi? Onko ketään luotettavaa aikuista lähipiirissäsi, kenelle voisit jutella tunteistasi? Voisitko hakea koulusta apua? Sinun on turhaa syytellä itseäsi, jos et jaksa, koska sinulle on annettu ihan liikaa kannettavaa.

Vierailija
4/7 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläsi se sairaus on.

Vierailija
5/7 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiltelyn perusteella voi hyvinkin olla alkava masennus, mutta sekin menee todennäköisesti ohii kunhan pääset pois äitisi läheltä. Itse muutin pois kotoa kun olin 16v, koska en enää kestänyt jatkuvaa henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Voithan toki yrittää ottaa yhteyttä lastensuojeluun ja kertoa tilanteestasi, mutta itse aikanaan varasin ajan terveyskeskuslääkärille, joka kirjoitti lähetteen psykologille ja he hoitivat sitten asian lastensuojelun kanssa.

Vierailija
6/7 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että sinua ap vaivaa mikään "sairaus", paitsi kamalista kotioloista kärsiminen ja siksi oirehdit noin, mutta äidilläsi saattaisi jokin persoonallisuushäiriö ollakin. Käypäs ihan jonkin järkevän aikuisen vastaanotolla kertomassa kotioloista, esimerkiksi koulussa terveydenhoitajalle tai vaikka suoraan sosiaalitoimistostoon. Voit päästä järkevämpään paikkaan jatkamaan lapsuuttasi/nuoruuttasi.

Vierailija
7/7 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet narsisti ja henkisesti sairas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi