Palasin juuri maakuntamatkalta Pohjois-Karjalasta
Kommentit (33)
^^ Parasta Outokummussa? Hmm... Sanotaanko näin, että Milano kakkosen MD pizza. ;) ap
Oletko vaihtanut verkkarihousut farkkuun?
20 kysyy vielä, että oletko käynyt Kuilussa miten paljon? :D
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olin tällä viikolla Outokummussa (kotoisin sieltä). Mikä on sun mielestä parasta siellä?
Vieläkös ne kaivosmiehet on lakossa, muistaakseni vastustivat kaivoksen sulkemista marssimalla ulos?
On muuten erikoinen tuo paikannimi, maailma on täynnä yrityksiä, jotka ovat ottaneet nimensä kaupungista, mutta Kuusjärvi teki päinvastoin.
Kolilla en tällä reissulla käynyt, vaikka mieli tekikin. Siellä on upeat maisemat joissa sielu lepää. ap
En tiedä, mistä olet kotoisin nro 16 tai missä nykyään asut, mutta minä olen asunut Pohjois-Karjalassa lähes 30 vuotta ihan vapaaehtoisesti ja olen tuntenut koko ajan olevani ihmisten ilmoilla, siitäkin huolimatta että en asu Joensuussa, vaan vähän pienemmällä paikkakunnalla. Minusta on noloa halveksia omia juuriaan ja omaa kotipaikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
^^^ Joensuussa ja muutamissa pienemmissä paikkakunnissa kävin. Sää oli kolea ja pilvinen. Ei vielä lunta maassa. ap
Hehheh. Eikö vielä ollut lunta? Lumi taitaa sinne tulla samoihin aikoihin, kuin Keski- ja Etelä-Suomeen. Ja kesät ovat helteiset.
Minäkin kävin tällä viikolla Outokummussa Kuusjärven hautausmaalla viemässä kanervia vanhempien haudalle. Tein kierroksen myös keskustassa. Ainoa, jonka tunnistin, oli Virtasen Matti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olit täällä? Itse odotan hetkeä, kun pääsen muuttamaan takaisin ihmisten ilmoille. Joensuussa asun, ja täällä on kamalaa.
Huonot kaupat, pelkkiä S-ryhmän ravntoloita kun kaikki yksityisyrittäjät menevät konkkaan, ihmiset pukeutuvat huonosti ja käyttäytyvätkin jotenkin juntisti, kaikki kampaajat joilla olen käynyt ovat onnistuneet pilaamaan hiukseni...
Ainut hyvä puoli on kivat retkeilyreitit ja muut ulkoharrastusmahdollisuudet. Olen itse Savosta kotoisin ja asunut Keski-Suomessa ja lähellä pääkaupunkiseutua, eli en todellakaan mikään kosmpoliitti. Ja silti tämä tuntuu aivan hirveältä kuppaiselta kylältä.
Ihan pakko kysyä, mikä estää sinua muuttamasta vaikka Pariisiin, vaan asut noin kurjalla paikkakunnalla ja kun kaikki kuitenkin luulevat sinua juntiksi, niin kuin sinä pidät muita joensuulaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^^^ Joensuussa ja muutamissa pienemmissä paikkakunnissa kävin. Sää oli kolea ja pilvinen. Ei vielä lunta maassa. ap
Hehheh. Eikö vielä ollut lunta? Lumi taitaa sinne tulla samoihin aikoihin, kuin Keski- ja Etelä-Suomeen. Ja kesät ovat helteiset.
No ei kyllä pidä paikkaansa. On hyvin harvinaista ettei Pohjois-Karjalassa ole joulun aikaan lunta (harvemin toki lokakuussa pysyvä lumi maassa, ensilumi hyvinkin), Etelä-Suomessa on enemmän poikkeuksellista että maassa on lunta. Etelä-Suomessakin vielä rannikkoalue on hyvin lumeton. Oman 30 v. kestäneen kokemuksen mukaan Pohjois-Karjalaan lumi tulee yleensä aina aikaisemmin kuin Keski-Suomeen saati Etelä-Suomeen. Tai sitten anoppi valehtelee rankasti puhelimessa kertoessaan että satoi lunta. Mökki on Kolilla, ikinä en ole siellä ollut talvella niin ettei olis lunta, appivanhemmat asuu osin ihan rajan tuntumassa, osin Joensuussa ja kyllä sielläkin lähes aina lumi tulee ennen joulua kepeästi.
Ja niistä helteisistä kesistäkin voi olla montaa mieltä, vaihtelu on suurta, kuten kaikkialla. On hellekesiä, mutta on niitä sateitakin siellä pidelty viikkotolkulla. Joskus siellä on koko Suomen hienoimmat ilmat, joskus surkeimmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olin tällä viikolla Outokummussa (kotoisin sieltä). Mikä on sun mielestä parasta siellä?
Vieläkös ne kaivosmiehet on lakossa, muistaakseni vastustivat kaivoksen sulkemista marssimalla ulos?
On muuten erikoinen tuo paikannimi, maailma on täynnä yrityksiä, jotka ovat ottaneet nimensä kaupungista, mutta Kuusjärvi teki päinvastoin.
Moni lie jo Ruutun kankaalla.
8. Kappas, ollaan käyty samaa ala-astetta. Cool! :) ap