Nykynaisen kauneusihanteet:
Luetellaanpas niitä. Hoikka, tiimalasivartalo, timmi kroppa, pitkät sääret, hyvä iho, kauniit kasvonpiirteet
Kommentit (13)
Niin? Millaiset kauneusihanteet oli esim 2000 vuonna?
"Nykynainen" on lihaksikas, rasvaprosentti lähentelee nollaa.
Aiemmin ihanne nainen oli lähinnä hyvin laiha.
Mutta näissäkin voi miettiä, onko tämä naisten oma ihanne vai miesten?
"Kauniit" kasvonpiirteet on täysin katsojasta riippuvaista
Nämä kauneusihanteet tuppaa vaihtelemaan aika paljon, satoja vuosia oli vallalla pyöreän, jopa lihavan naisen ihanne, koska nälkä vaani joka puolella ja nainen jolla oli omaa rasvavarantoa oli sekä mainos yltäkylläisestä elämästä että tae suvun jatkumiselle. Tämä kuikeloituminen on melko uusi ilmio, ja johtunee siitä että nykyään kun ruokaa on tarjolla yllin kyllin, terveys ja fitness on uusi läski.
Onneksi se 1990 loppupuolen anoreksiavillitys muodissa hävisi unholaan, ja pikkuhiljaa muoti on mennyt siihen että lihaksia pitää olla mutta samalla tietynlainen pyöreys on palannut.
Itse olen ilolla pistänyt merkille että suuret takapuolet on tavoiteltuja. Myös reisissä saa näköjään olla ihan kivasti massaa,myös sitä rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä kauneusihanteet tuppaa vaihtelemaan aika paljon, satoja vuosia oli vallalla pyöreän, jopa lihavan naisen ihanne, koska nälkä vaani joka puolella ja nainen jolla oli omaa rasvavarantoa oli sekä mainos yltäkylläisestä elämästä että tae suvun jatkumiselle. Tämä kuikeloituminen on melko uusi ilmio, ja johtunee siitä että nykyään kun ruokaa on tarjolla yllin kyllin, terveys ja fitness on uusi läski.
Onneksi se 1990 loppupuolen anoreksiavillitys muodissa hävisi unholaan, ja pikkuhiljaa muoti on mennyt siihen että lihaksia pitää olla mutta samalla tietynlainen pyöreys on palannut.
Itse olen ilolla pistänyt merkille että suuret takapuolet on tavoiteltuja. Myös reisissä saa näköjään olla ihan kivasti massaa,myös sitä rasvaa.
Kyllä hoikkuus on edelleen tavoiteltua. Se ei katoa, koska se myös kielii terveydestä. Mitä hoikempi sitä parempi.
Pieni katsaus eri aikakausien kauneus käsitykseen:
Keskiajalla naiset nyppivät hiusrajansa vaikuttaakseen viisailta, kuvan naisillä yläruumis on pieni, pienet rinnat, kädet ovat kapeat, alavartaloa ei näy, mutta jalkojen kuului olla lyhyet ja takapuolen leveä.
Renessanssin roteva Venus, voimakkaat käsivarret verrattuna keskiaikaan.
Barokin kaunotar, Rubensin Venus
https://www.google.fi/search?q=rubens&biw=1252&bih=604&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjC3vX9oOvPAhUkCZoKHaqIDcoQ_AUIBigB#tbm=isch&q=rubens+venus&imgrc=7U4gti9PD5HsJM%3A
1800-luvun kaunotar, Itävallan Sissi
1920-luvun flapper girl
1990-luku ja 2000-luvun alku
2010-luku fitness buumi
Ai klassisia kauneusihanteitahan nuo ovat. Eiköhän tuollaiset ihanteet ole olleet jo Antiikin ajoilta ja varmaan aikaisemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta näissäkin voi miettiä, onko tämä naisten oma ihanne vai miesten?
Monien miesten mielipiteitä asiasta lukeneena väittäisin, että lihaksikas nainen on ihan naisten oma ihanne. Ja hyvä niin! Kauheasti joutuvat kyllä ottamaan ns. paskaa niskaan siitä, miten "lihakset ei sovi naiselle!!!", siis miesten taholta.
Vierailija kirjoitti:
Kapea vyötärö aina
Kapea vyötärö kertoo sen että nainen ei ole tiineenä toiselle miehelle, se on sellainen alkukantainen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hoikkuus on edelleen tavoiteltua. Se ei katoa, koska se myös kielii terveydestä. Mitä hoikempi sitä parempi.
Eiköhän se korreloi enemmän nuoruuden kuin terveyden kanssa. Eikä totisesti mene niin että mitä hoikempi sen parempi, naisen kropassa kuuluu olla jonkin verran rasvaa ja muotoja, jotta hormonitoiminta pelaa - ja hyvää lisääntymiskykyä indikoivat ominaisuudet ovat aina osa kauneusihanteita.
Nyky? Aika lailla ajaton listaus sulla. Nykynaisen kauneusvaatimuksia voisi olla lihaksikkuus yhdistettynä suuriin rintoihin ja pakaroihin, karvattomuus, voimakas meikki siten että se samalla vaikuttaa luonnolliselta, suuret kulmakarvat ja huulet.