Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä piditte Tatu ja Patu-elokuvasta?

Vierailija
20.10.2016 |

Meillä tykkäsi sekä äiti että lapset 😊. Oli jotenkin yksinkertainen mutta hyvä, tarina oli pääosassa. Hyvät näyttelijät myös.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän alle 3-vuotiasta ei itkettänyt mörkökarkotin, vaan KARVANLISÄÄJÄ :D Se pelotti niin paljon, että kun kotona katsottiin traileria, lapsi parahti itkuun. Heh. Raukka!

Vierailija
22/45 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kouluikäinen kyllästyi jo heti alkuunsa. Elokuvasta uupui lastenelokuvamainen ilo. Huumoria kyllä oli ja ehkä kouluikäiset ymmärtivät sen päälle. Ei ollut minun makuuni vaikka kirjoista tykkäänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykännyt. 10 v tykkäsi vähän ja 4 v katsoi kyllä (ei pelännyt, mutta ei hirveästi tykännyt). Mun mielestä juoni oli liian ohut jopa lapsille. Jotain jäi puuttumaan.

Lastenleffoista parhaiten on kolahtanut Risto räppääjä ja viileä Venla sekä Onnelin ja Annelin talvi.

Vierailija
24/45 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään katsomassa ja tykkäsi sekä äiti että 5v ja 7v lapset. Ei kuitenkaan ollut paras lastenleffa ikinä, mutta ihan katsottava. Äiti nauroi eri kohdissa ja lapset eri kohdissa, joten jokaiselle jotain. Kirjoista oli aika tarkkaan napattu ne hauskimmat kohdat.

Itseäni häiritsi se, että Veera puhui välillä aika epäselvästi, saattoi olla rooliin tarkoitettu juttukin. Ja tosiaan se kaksi äitiä oli jotenkin väkisin tungettu juttu, ei sopinut leffaan, vaikka muuten kannatankin erilaisia perheitä. Mutta kannattaa käydä katsomassa!

Vierailija
25/45 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytiin tänään katsomassa ja tykkäsi sekä äiti että 5v ja 7v lapset. Ei kuitenkaan ollut paras lastenleffa ikinä, mutta ihan katsottava. Äiti nauroi eri kohdissa ja lapset eri kohdissa, joten jokaiselle jotain. Kirjoista oli aika tarkkaan napattu ne hauskimmat kohdat.

Itseäni häiritsi se, että Veera puhui välillä aika epäselvästi, saattoi olla rooliin tarkoitettu juttukin. Ja tosiaan se kaksi äitiä oli jotenkin väkisin tungettu juttu, ei sopinut leffaan, vaikka muuten kannatankin erilaisia perheitä. Mutta kannattaa käydä katsomassa!

Kaksi äitiä on kirjassakin. Eikö olisi ollut väkisin väännettyä korvata se muunlaisella perheellä?

Vierailija
26/45 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tykkäs 12v ja 4v. Mä myös. Ehkä enempi olisi saanut olla itse Tatun ja Patun juttuja, pääosassa oli mielestäni enempi Veera.

Ihan ensimmäisissä kirjoissakin Veera oli pääosassa. Ovat tosi kivoja kirjoja varsinkin pienemmälle, meidän tytön suosikki oli pitkään Veera lääkärissä.

Elokuvassa tykkäsin siitä että se ei ollut liian siloteltu. Esim. ulkokohtauksessa Veeralla oli tavalliset ulkorukkaset ja putkikuomat. Esim. Anneli ja Onneli-leffoissa kaikki on viimeisen päälle nättiä, mikä tietysti siihen genreen kuuluukin.

-ap

Vierailija
27/45 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli hyvä, mut ei lähellekää mitään parasta. Ja väkisin leffaan tungettu lesboideologia pilasi paljon.

Veeralla on kaksi äitiä myös siinä kirjassa, johon elokuva perustuu.

Vierailija
28/45 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holma ja Nieminen loistavia rooleissaan. Meillä 6 v jaksoi katsoa leffan. Hieman herpaantumista oli välillä :) Sopivan pituinen. Teinejäkin näkyi katsomossa.

Vierailija
29/45 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilyttää mennä katsomaan. Jotenkin semmoinen tunne, että olisi kuulunut olla animaatio, jolloin hyvien kirjojen ja hahmojen todellinen anti olisi saatu paremmin esille.

10 vuotias ihmetteli trailerin nähtyään miksi aikuiset näyttelee Tatua jaPatua, kun nehän on lapsia.

Vierailija
30/45 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mä mietin, että mikä tuuri että Suomesta löytyy kaksi niin samannäköistä pirteää miesnäyttelijää.

Vierailija
31/45 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai mä mietin, että mikä tuuri että Suomesta löytyy kaksi niin samannäköistä pirteää miesnäyttelijää.

Kaukana samannäköisistä... :D

Vierailija
32/45 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v. ja 6v. pojat tykkäsivät leffasta kovasti ja äiti myös. Toki jännittäviä kohtia oli mutta silloin hakeuduttiin lähemmäs äitiä. Ajattelisin että Tatua ja Patua on niin haastava näytellä vaikeine sanoineen sekä monimuotoisine ilmeineen että roolit olisivat liian työläitä lapsille.

Vierailija
33/45 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku hyvä.. puolivälin jälkeen olisin itse halunnut pois.lapset 6,11 ja 13. 13 vuotiasta lähinnä huvitti. 11 vuotias ei oikein innostunut ja 6 v piti melko hyvänä. Mutta siitä tiesi ettei se heistä kestään erityisen hyvä ollut koska ei puhuttanut jälkeenpäin. Kirjat ovat todella hyviä. Elokuvasta oli unohdettu Tatu ja Patu liikaa sivuosaan. Pääroolissa oli lähinnä äiti-äiti pariskunta.

Vierailija
34/45 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hemmetin äiti äiti pariskunta??

Vierailija
35/45 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli hyvä, mut ei lähellekää mitään parasta. Ja väkisin leffaan tungettu lesboideologia pilasi paljon.

Kyllähän sen on ideologiaa oltava, jos joskus tehdään lastenelokuva, jossa on ei-heterovanhemmat.

Luulen, että sitä kutsutaan elämäksi.

Vierailija
36/45 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuleeko se lesbous nyt sieltä niin silmille, että mun pitää varustautua käymään lasten kanssa illalla joku hetero-homo -keskustelu? En nyt jaksais...

Vierailija
37/45 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuleeko se lesbous nyt sieltä niin silmille, että mun pitää varustautua käymään lasten kanssa illalla joku hetero-homo -keskustelu? En nyt jaksais...

Ei.

Vierailija
38/45 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatu ja Patu EI ole lapsia myöskään kirjoissa!

Ovat kyllä lastenkokoisia mutta ei lapsia, ovat vaan outolasta.

Veeran vanhemmat on naisia myös kirjoissa joten tietenkin on myös elokuvassa.

Meillä 3,5,9 ja 12v. Oli katsomassa, minun lisäkseni siis. 12v. Jaksoi katsoa leffan ja siitä se oli ihan ok. Kolmen nuorimman mielestä leffa oli aivan paras!

Minustakin iham kiva leffa. Vaikka parempiakin on ollut.

Vierailija
39/45 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska. Aikuisena nauroin ääneen monta kertaa verbaaliselle huumorille ja Tatun ja Patun fysiikkaan ja ilmeisiin perustuvalle huumorille.

Erityisesti jäivät mieleen helsinkiläiset hipsterit ja Kiasman lahjakas taiteilija. 

Suositus yli 4 -vuotiaille!

Vierailija
40/45 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehtien ylistävät arvostelut tekevät elokuvalle karhunpalveluksen. Jos odottaa näkevänsä parhaan suomalaisen lastenelokuvan ikinä, pettyy varmasti. Ilman ennakko-odotuksia voi nauttia kivasta ja hauskasta elokuvasta.

Näinköhän itselle kävi. Itselläni jäi tunne, että tämä oli huonoin suomalainen lastenelokuva, jonka olen nähnyt. Ei nuo 3- ja 7-vuotiaat lapsetkaan oikein kovasti tykänneen, kun nuorempi halusi puoless välissä kotiin vaikka esimerkiksi Risto Räppääjät on jaksanut katsoa loppuun. Eniten nauroi ennen elokuvan alkua, kun näkyi elokuvayhtiön (?) tunnusfilmi, jossa joku nainen ajoi kovaa vauhtia pyörällätms. Itse elokuva ei naurattanut yleisössä juuri ketään. Huomasi itsekin, että oli kohtauksia jotka oli tehty varmasti sillä mielellä, että nyt pitäisi nauraa, ja kohtauksesta tuli vain vaivaannuttava, kun kukaan ei nauranutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi