Vaikeutuuko seuraacat raskaudet kun äiti on Rhd negatiivinen?
Lapsi on rhd positiivinen ja siks vaimo saa piikin ens neuvolassa. Mutta eihän tää nyt tarkota, että seuraava menis kesken kun äiti hylkii lapsen punasoluja? Ymmärsin ettei se tähän raskauteen vaikuta.
Kommentit (6)
Se piikki ehkäisee sitä punasolujen hylkimisestä aiheutuvaa keskenmenoa. muista syistä johtuvia se ei estä
Minulla on rh- ja kuopuksen jälkeen ei ehkäisyä, koska munasarjani ovat laiskat. On ollut kaksi raskautumista ja kaksi keskenmenoa. Ensimmäisen jälkeen soitin neuvolaan, oli 7 + viikolla, niiden mielestä ei tarvinnut hakea piikkiä siinä vaiheessa. No seuraavakin meni sitten kesken, ja piti kaapia kun ei tullut ulos, ja lasaretissa sitten sain sen piikin. Heidän mielestään olisi ehdottomasti pitänyt hakea se piikki jo ekan keskenmenon jälkeen. En vain sen jälkeen ole onnistunut raskautumaan, enkä raskaudukaan enää, ikä tuli vastaan.
Okei. Meillä ei ole siis ollut mitään muita kuin tämä. Raskaus sai alkunsa ensimmäisestä ivf -hoidolla hedelmöittyneestä alkiosta. (Meillä on luovutetut siittiöt, kun omia on niin vähän ja nekin huonoja.) Meillä on siis vielä pakkasessa kaksi alkiota, niin siksi kysyin. Luulisin, että saadaan aika automaattisesti niiltä sitten se piikki? Mutta otan osaa keskenmenoihin, niitä en toivo kenellekkään.
Minun äitini oli RhD-negatiivinen ja vasta neljännelle lapselle jouduttiin tekemään verenvaihto heti synnytyksen jälkeen. Tuosta on jo kauan aikaa, joten nykyään voitaneen hoitaa helpomminkin....
Minä olen rh-, neljästä lapsesta kolme on rh+ ja yksi rh-. Kuopus on näistä tuo rh-. Synnytyksien jälkeen olen saanut siis kolme kertaa tuon piikin. Yhtään keskenmenoa en ole onneksi kokenut.
En tiedä kuinka aikasin se huomataan ekan kohdalla, koska me ei menty veriseuloihin, siis niihin vapaaehtoisiin. Vasta siitä Thl:llän pakollisesta tuo neuvolassa löydettiin ja tällä viikolla todettiin lapsen olecan rh+
*seuraavat