Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä hyvä tapa reagoida kun saa tietää, ettei lapsi ole saanut ruokaa muutamaan päivään?

Vierailija
20.10.2016 |

"– Jos saan viestin, että lapsi ei ole saanut ruokaa muutamaan päivään, niin lähden siltä seisomalta ajamaan kauppaan ja vaikka omalla rahalla. Saan voimaa, kun tiedän, että lapsi voi mennä masu täynnä nukkumaan."

Onko tuo mielestänne hyvin toimittu? Jos joutuisin itse vastaavaan tilanteeseen, tekisin heti kiireellisen lastensuojeluilmoituksen ja kävisin kaupassa vasta sitten, jos huomaisin ettei ilmoitus johda nopeisiin toimenpiteisiin. Joissain poikkeustilanteissa voi ehkä ymmärtää, ettei perheen rahat riitä edes kaurahiutaleisiin, mutta vastuuntuntoiset vanhemmat kiertää hattu kourassa kaikki kaverit, naapurit sun muut läpi ennemmin kuin pitää lastaan päiviä nälässä. Jotain on pahemman kerran pielessä, jos ruuan hankkiminen lapselle kestää päiviä.

Niin ja se lainaus on tästä artikkelista sellaisen Facebook-ryhmän aktiivilta, joka auttaa köyhiä hädässä: http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/aidit-kuljettavat-vapaa-aja…

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on hyvän tekemisen into lähtenyt lapasesta... ei nähdä metsää puilta. Surullista.

Vierailija
2/3 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä !!! Lapselle kyllä löytyy ruokaa samantien suomesta jos vaan hakee apua! En ikinä voisi pitää lasta nälässä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kakspiippunen juttu.... Ite oon auttanut "jouluapua" ryhmässä.... Mutta mutta... Ne perheet joille olen vienyt apua ovat olleet sellaisia, että vanhemmat tupakoi (ja jopa teinit), perheessä on useita eläimiä... On kissaa, koiraa, kaloja, kilpikonnia, mitä erilaisempia elukoita. Iso liuta lapsia. Elämänhallinta hukassa....

Eli Periatteesaa kyllä haluan auttaa vähävaraisia lapsiperheitä, mutta auttaako se sit ihan lopulta jos vien sinne sitä ruokaa.... Vähän sama että kehitysmaihin pitää viedä osaamista ja tietotaitoa eikä rahaa

Tänä vuonna taidan jättää joulua puh keräyksen väliin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme