Jouduin kodittomaksi yhdessä hetkessä, koska kyseessä appiukon omistama asunto
Ei ole mikään ihan pelaaminen terävin kynä tämä mieheni isä. Oma miehenikään ei välittäisi häneen pitää yhteyttä, mutta on siis ollut jo vuosia vuokralaisena hänen asunnossaan.
Miehen isä heitti minut pihalle viime vkl:na ilman mitään varoitusta. Nyt en ole varma käyttääkö joku autoani (avaimet jäivät kotiin), ovat kuulemma sulloneet vaatteitani säkkeihin, mutta en saa mennä kotiin edes noita hakemaan. Mieheni sanoi, että hänen isänsä on niin häikäilemätön, että turvautuu vaikka vaiheisiin, jotta saa asiat näyttämään itselle suotuisalta.
Minulla on nyt vajaan viikon aikana mennyt jo 500 euroa ruokaan, lääkkeisiin ja vaatteisiin. Osaisiko joku kertoa, mitkä ovat oikeuteni tässä tilanteessa?
Kommentit (16)
"Ei ole mikään ihan pelaaminen terävin kynä tämä mieheni isä."
Enkä näköjään ole itsekään. Penaalin. Ap
Voi jummijammi mikä tilanne. Ehkä paras tapa laukaista tämä on mennä reilusti pyytämään anteeksi. Leivo joku ihana kakku viemisiksi, vaikka valkosuklaa-juustokakku, niin varmasti saatte asiat sovittua tämän asunnon suhteen.
Oletko se, joka oli osallistunut meuhkaamiseen ja tappeluun siellä asunnossa jo pitkään ja naapurit valittivat jne?
Saat hakea tavarasi vaikka poliisin kanssa. Tuttuni on joutunut tekemään näin.
Luvattomilla alivuokralaisilla ei ole asumisoikeutta.
Jos olet tehnyt kirjallisen vuokrasopimuksen, toimitaan sen ehtojen mukaan. Ihan sama, kuka on vuokranantaja.
Onko sinun nimesi vuokrasopimuksessa? Jos ei ole, kenen on? Millä perusteella sinä noin vain kotoasi ulos jouduit, ilman irtisanomisaikaa? Kerro nyt koko juttu selkeästi.
Miehen isä luultavasti pelkää sekä omaisuutensa (ko. kiinteistö, kaksio) että myös hengen ja terveyden puolesta (kai lähinnä minun, koska en ole ollut väkivaltainen, mutta poikansa on ja useasti, tuolloin olen huutanut ja häirinnyt naapureita). Onneksi on hostellit. Kai tämä asuntoasia tästä vielä järjestyy. Luottotiedot ok ja saan apua läheisiltä taloudellisesti. Silti en ole koskaan kokenut näin suurta inhoa ketään kohtaan kuin tunnen tuota miehen isää kohtaan. Oikeastihan vuokrasuhteen purkamisissa puhutaan kuukausista, ei tunneista. Ja häätöpäätöksen tekee käräjäoikeus, ei joku mattimeikäläinen, joka kuvittelee olevansa Jumalasta seuraava.
Olo on vaan aika jäätävä. Että näin sitä vaan ollaan ennen normaalista ihmisstatuksesta siirrytty kodittomaksi. Varokaa sekopäitä lähipiirissänne siis. Ap
Olet kyllä aikaisemmin kertonut olleesi kännissä siellä reuhkaamassa monet kerrat.
Vierailija kirjoitti:
Miehen isä luultavasti pelkää sekä omaisuutensa (ko. kiinteistö, kaksio) että myös hengen ja terveyden puolesta (kai lähinnä minun, koska en ole ollut väkivaltainen, mutta poikansa on ja useasti, tuolloin olen huutanut ja häirinnyt naapureita). Onneksi on hostellit. Kai tämä asuntoasia tästä vielä järjestyy. Luottotiedot ok ja saan apua läheisiltä taloudellisesti. Silti en ole koskaan kokenut näin suurta inhoa ketään kohtaan kuin tunnen tuota miehen isää kohtaan. Oikeastihan vuokrasuhteen purkamisissa puhutaan kuukausista, ei tunneista. Ja häätöpäätöksen tekee käräjäoikeus, ei joku mattimeikäläinen, joka kuvittelee olevansa Jumalasta seuraava.
Olo on vaan aika jäätävä. Että näin sitä vaan ollaan ennen normaalista ihmisstatuksesta siirrytty kodittomaksi. Varokaa sekopäitä lähipiirissänne siis. Ap
Jos sinä olet asunnossa ihan kunnolla kirjoilla, ei sinun tarvitse lähteä sieltä tunneissa yhtään minnekään. Pidä puolesi, tai kerro täällä asioiden oikea laita.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinun nimesi vuokrasopimuksessa? Jos ei ole, kenen on? Millä perusteella sinä noin vain kotoasi ulos jouduit, ilman irtisanomisaikaa? Kerro nyt koko juttu selkeästi.
On vuokrasopimus, kirjallinen, tehty yli kaksi vuotta sitten. Minulla on mielenterveysongelmaa, vaikea masennus mm. juuri nyt, itsetuhoista käytöstä, mutta en ole muille vaaraksi. Olen lähinnä maannut kotona päivät, mutta hoitanut peruaasioita kuten minulle ja miehelle ruoat sekä pyykinpesun jne. Alkoholia olen juonut myös huonoon olooni, olin jopa kaksi ja puoli kuukautta päihdekuntoutuksessa, sen jälkeen puolitoista kuukautta kestin kotona selvinpäin, vaikka mies joi ja aina lupasi, että nyt ei enää juo. Sitten tulikin aggressivisena humalassa kotiin ja löi, heitteli, vikoilla kerroilla niin pahoin, että olin varma että kuolen ja lamaannuin.
Nyt miehen isä haluaa minusta eroon välittömästi. Ja en minä tuolla haluakaan olla. Ei tämä silti ihan lakipykälien mukaan mene. Ymmärrän, että poikansa pitävät siellä enemmin kuin minua, mutta näin henkisesti riekaleisena koko nythetihäätö tuntuu helvetin epäinhimilliseltä. Ap
Joo ei omasta kodista tarvitse lähteä äkillisesti muuten kuin lähestymiskiellon saadessaan muita talouden asukkaita koskien.
Se mulle nyt jäi epäselväksi, että mikä sun miehen rooli tuossa on? En mä oikein tajua, että appiukkosi käski sinun häipyä mutta miehesi jäi? Miehesi siis pisti sinut pihalle kerran ei anna edes hakea tavaroitasi? Jos mä saisin lähdöt tästä kämpästä, niin kyllä mies sanoisi että hyppää ukko kaivoon tai lähtisi mukana.
En nyt tajua tuota.
Etkö voisi mennä turvakotiin? Ja uuden asunnon sinä tarvitset miehen isästä huolimatta. Teidän parisuhde kuulostaa aika sairaalta. Ymmärrän että miehen isän ensimmäinen tavoite on suojella omaa poikaansa ja hänen pojalle parisuhde sinun kanssa on tuhoinen. Ehkä isä pelkää että riidoissanne sinä kuolet ja hänen poikansa joutuu vankilaan seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi. Hän siis omasta mielestään suojelee poikaansa pitämällä sinut kaukana pojasta.
Näin ulkopuoliselta teidän parisuhde kuulostaa Matti ja Mervi suhteelta. Sata prosenttista rakkautta, mutta joku kuolee jos ette eroa.
Missä olet? Tule meille lämmittelemään ja syömään :)