Miksen enää muista mitään?
Olen vasta parikymppinen, mutta minua on alkanut viime aikoina vaivaamaan vakavat muistihäiriöt. Esimerkiksi töissä saatan yhtäkkiä ihmetellä, että mitä olinkaan tekemässä. Eikä muistiini missään vaiheessa palaa se tieto. Joudun katsomaan "työlistasta", mikä olikaan nyt vuorossa. Työkaveri saattaa kysyä jotain, mistä olen ollut vastuussa enkä muista mitä olin tehnyt! Tämä on käynyt niin vakavaksi, että pelkään menettäväni työni. En tiedä, mikä voisi olla vialla. Tietääkseni suvussani ei ole Alzheimerin tai vastaavaa. Syön terveellisesti ja tarpeeksi. Huolehdin, että saan kaikki tarvittavat vitamiinit. Onko kyseessä joku tauti vai mikä? Aiemmin muistini on ollut ihan normaali. Vasta viimeisen parin vuoden aikana on alkanut muistiongelmat pikku hiljaa.
Kommentit (4)
Tämähän on nykyään monen ongelma. Liikaa stressiä,kiirettä,paineita ja ylipäätään aivojen ylikuormitusta. Liian vähän unta ja ennenkaikkea liikaa tietokoneella/puhelimella ym.oloa. Tämä kaikki yksin,tai jopa erikseen,huonontavat muistia huomattavasti. Lääkärilehdessä(mieheni lääkäri) luki,että pian ovat jo parikymppiset muistihäiriöisiä. Puhelimet ym.laitteet pois,unta tarpeeksi ja liikuntaa luonnossa. Tämä kaikki jo auttaa.
Minusta sinun kannattaa mennä lääkäriin.