Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan 6- ja 8-vuotiaat kiinnittämään autossa turvavyöt JA pitämään ne kiinni?

Vierailija
20.10.2016 |

Aina se sama taistelu. Joo, kokeiltu on sanoa "Auto ei liiku ennenkuin vyöt on kiinni" Sitten laittavat nuristen vyöt ja 2 minuutin päästä kiemurtelevat irti niistä. Joudun pysähtelemään ties missä ja laittamaan vöitä uudestaan kiinni. Vaikka sanon kuinka tiukasti niin ei auta. Koulu- ja harrastusmatkoihin tarvitaan autoa koska asumme niin syrjässä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät harrastusmatkat ajamatta ainakin. Seuraavan kerran kun vyöt aukeaa kesken matkan loppuu harrastuksissa käynti. Kerrot lapsille myös sen, miten käy kolarissa ilman vöitä. Olethan maininnut että poliisi sakottaa siitä, se on laitonta.

Vierailija
2/34 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole koskaan joutunut neuvottelemaan tästä niin vaikea on antaa ohjeita.

Pari viikkoa sitten ystävän poika irroitti turvavyön muutamakymmenen metriä ennen koulua. Hiljaisessa vauhdissa tuli äkkijarrutus, mutta niin vain poika lensi tuulilasia päin. Lasiin tuli halkeama ja päähän myös. Onneksi ei vakavampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä heille video siitä miten kolarinukelle käy kolarissa. 

Vierailija
4/34 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat että seuraavan kerran kun vyö aukaistaan niin älypuhelin/läppäri/pelikieltoa kuukausi. Alkaa pysymään kiinni.

Vierailija
5/34 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta voin sanoa, että lähtevän auton katseleminen pientareelta lopetti niin turvavöillä pelleilyn kuin sisarusten kanssa tappelemisenkin.

Vierailija
6/34 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vyö kiinni tai kävelet" toiminut meillä sen jälkeen kun venkoilija jätettiin tien varteen kävelemään loput 300metriä kotiin :D

Vierailija
7/34 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollaisesta asiasta tarvi neuvotella , auto ei liiku jos vyöt aukeavat.Asian on vaan mentävä lasten päähän jos aikovat autossa matkustaa!

Vierailija
8/34 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että lapsi lentää äkkijarruttuksessa norsun voimalla äidin niskaan ja äiti kuolee tai vaihtoehtoisesti lentää itse tuulilasin läpi ja kuolee. Tämä on nimittäin ihan totta. Törmäyksessä ihmisen paino moninkertaistuu.

Vierailija
9/34 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä niille joku hyvä video liittyen aiheeseen, varmasti löytyy netistä. Omille olen välillä näyttänyt jotain kun ei meinaa mennä oppi perille...

Vierailija
10/34 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo, heitä ne ulos sieltä autosta kävelemään, eiköhän ala pysyä turvavyöt kiinni.

Vierailija
11/34 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksesta voin sanoa, että lähtevän auton katseleminen pientareelta lopetti niin turvavöillä pelleilyn kuin sisarusten kanssa tappelemisenkin.

Meillä tappelu loppui, kun kävelin kotiin pääpukarin kanssa. Isä ajoi edellä kotiin. Toimii.

Vierailija
12/34 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pihalla joskus jarruttanut sen verran, että lapsi tipahti penkiltä etupenkin kautta lattialle... Ei käynyt kuinkaan, mutta oppivat miksi vyö autossa on. Siitä sitten keskusteltiin... Tämä tehtiin tietenkin vasta kun mitkään keskustelut jne eivät tehonneet!

Vierailija
13/34 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen kokeillut kun vitonen. Pari varoitusta ja sitten auto seis ja lapset ulos. Kyllä tepsii!

Vierailija
14/34 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalleni sanoin ihan pienesta pitaen, etta tama auto ei liiku ennenkuin vyo on kiinni. Oppi, ei aukonut sen jalkeen voita.

Onko sinulla auktoriteettiongelma?

Vierailija
15/34 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pihalla joskus jarruttanut sen verran, että lapsi tipahti penkiltä etupenkin kautta lattialle... Ei käynyt kuinkaan, mutta oppivat miksi vyö autossa on. Siitä sitten keskusteltiin... Tämä tehtiin tietenkin vasta kun mitkään keskustelut jne eivät tehonneet!

Tämä on oikein toimiva tapa saada turvavyöt pysymään kiinni. Jarrut pohjaan, kun vauhtia on reilusti alle kävelyvauhdin.

Vierailija
16/34 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsia pelottaa olla ilman vöitä autossa. Joskus kun olen koittanut skipata vöiden laiton siirryttäessä autolla 5km/h 200m paikasta A paikkaan B, niin lapset huutaa takapenkillä kauhuissaan, että ei saa ajaa, kun he ei ole vöissä!

Taidan itse pelätä autolla kolariin ilman vöitä joutumista niin paljon, että olen tartuttanut tuon kammon lapsiinkin. Katson aina siis, että vyöt myös ovat kunnolla, eikä vain kiinni. Mies antaa niihin helposti jäädä kaikenmaailman löysää :O

Vierailija
17/34 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, eikö kaikki autot nykyään muutenkin pidä sitä kauheaa PIIP PIIP PIIP ääntä kun havaitsee että matkustajalla ei ole turvavyötä?

Vierailija
18/34 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh, eikö kaikki autot nykyään muutenkin pidä sitä kauheaa PIIP PIIP PIIP ääntä kun havaitsee että matkustajalla ei ole turvavyötä?

Ei meillä ainakaan takapenkillä. Ford Focus farmari.

Vierailija
19/34 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomuus taas huipussaan.

Vierailija
20/34 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka ei käytä vyötä, kävelee. Toimi meillä kotona, toimii oman lapsen kanssa. Siskoni oli muutaman vuoden ikäisenä sitkein ja irrotti kerran mökkimatkalla istuinvyönsä ainakin kymmenen kertaa. Joka kerta pysähdyttiin, vaikka se oli kaikille turhauttavaa. Oppi siitä matkasta. Itsestäänselvyyksistä ei neuvotella. Jos haluaa autoilla, käyttää turvavyötä, piste. Lapsena oli joskus noloa, kun isäni ei suostunut lähtemään ennen kuin kaikilla kyydissä olevilla kavereillakin oli turvavyöt (heidän ei omien vanhempien kyydissä välttämättä tarvinnut käyttää vöitä). Nyt olen onnellinen, että asiasta tehtiin itselleni itsestäänselvyys, jota ei tulisi mieleenkään kyseenalaistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän