Lue keskustelun säännöt.
ERO edessä. Olisiko tämä hyvä suunnitelma lapsien kannalta:
20.10.2016 |
Lapsi olisi joka toinen viikonloppu isällääjn ja lisäksi isä ja lapsi tapaisivat toisiaan 2x viikossa arki-iltaisin. Muuten asuisi äidin eli minun kanssa.
Mitä mieltä olette?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Me jaetaan vanhemmuus ajallisesti tasan, mutta ei vuoroviikoin vaan lyhyempinä jaksoina. Meillä vanhemmat vaihtaa kotia, lapsilla koko ajan yksi koti. Tämä on toiminut. Viikkoa en minäkään haluaisi olla erossa, mutta ei isäkään halua jäädä sivuun.
Miten asutte yksinään? Onko teillä omat asunnot vai yhteinen asunto, missä vuorottelette?
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Meillä viikko-viikko systeemi toimisi parhaiten. Asutaan lasten isän kanssa naapureina. Meillä lasten isä on töiden vuoksi pitkiä aikoja ulkomailla joten lapset joutuvat olemaan erossa isästään välillä useita kuukausia. Tämän vuoksi silloin, kun isä on Suomessa, ovat lapset itse asiassa suurimman osan ajasta isällään. Käyn silti lähes päivittäin lapsia nopeasti moikkaamassa ja joskus esim. laitan heidät nukkumaan isänsä luona. Kesällä lapset olivat isänsä kanssa ulkomailla 5 viikkoa ja se oli sekä lapsille että minulle pitkä aika olla erossa. Hyvin kuitenkin selvittiin.
Itse olen kokenut tyttäriemme kannalta tiiviin isäsuhteen ihanaksi asiaksi vaikka minä olenkin se virallinen lähivanhempi. Lapset nyt 6- ja 8 v. Erottiin 2 vuotta sitten.