Mitä kieliä puhutte?
Mä:
Äidinkieli suomi
Enkku hyvä
Ruotsi tyytyttävä
Saksaa yläasteella ja lukiossa, en silti osaa.
Kommentit (37)
Suomea ja englantia aidinkielen veroisesti (olen siis taysin kaksikielinen), ranskaa sujuvasti, ruotsia ja espanjaa tyydyttavasti, saksasta ja italiasta alkeet.
Mulla on hyva kielipaa ja olen asunut neljassa eri maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
äidinkieli Suomi
erinomainen englanti
hyvä ruotsi ja espanja
tyydyttävä heprea
välttävä ranska
Pi, mä haluaisin osata hepreaa. Työkaveri puhuu sitä aina välillä puhelimessa, miehensä ja tämän sukulaisten kanssa, ja se on niin ihanan kuuloista 😊
Se on kyllä mun ehdoton lempparikieli! Mä menin joskus opiskeluaikana heprean kurssille, ajattelin että se olisi hyvää aivojumppaa kun sen opiskeluun ei oikein saa tukea indoeurooppalaisista kielistä. No sitähän se oli ja innostuinkin sitten hirveästi hepreasta noin yleisestikin. Haaveena olisi joskus päästä asumaan Israeliin vaikka vuodeksi, jotta pääsisin käyttämään kieltä kunnolla ihan käytännössä. :) -4
suomi, ruotsi, englanti, ranskasta alkeet
jos minut tiputettaisiin johonkin niin
suomella ja englannilla pärjäisin heti
ruotsilla, espanjalla ja italialla pärjäisin parin viikon jälkeen
ranskalla, portugalilla ja saksalla menisi hieman pidempään, mutta selviäisin n. kuukauden jälkeen
lopuilla mitä olen opiskelut viro, venäjä, kreikka, hollanti ja tanska/norja, niin niillä pystyisi turistitasolla asioimaan
Perus: suomi, ruotsi, enkku. Saksa, ranska ja espanja. Yliopistossa muutama kurssi japania.
Englantia kohtuullisen hyvin, ruotsia auttavasti... Näissäkin tuntuu olevan jo liikaaa mun olemattomalle kielipäälle :(. Olen 25-vuotias,
Äidinkieli suomi. Toinen kotikieli unkari. Englanti, ruotsi ja venäjää koulussa.
Äidinkieli suomi. Englanti hyvä. Ruotsi huono tyydyttävä, vaikka aikanaan 30 vuotta sitten kirjoitin ällän. Saksaa opiskelin lukiossa 3 vuotta, yhden ainoan kerran on työelämässä tullut tilanne, jolloin olisi pitänyt asioida pelkästään saksaa puhuvan ihmisen kanssa - en osannut sanoa sanaakaan.
suomi, heprea (kotikielet)
englanti todella hyvin
ranska ja ruotsi tyydyttävästi
Äidinkieli ruotsi. Suomi ja englanti hyviä molemmat. Saksa tyydyttävä.
- Savon murre
- Englanti - hyvin sujuvaa, joskin aksentti
- Saksaa ja ruotsia peruskahvipöytäeskustelun verran
- Venäjää juuri aloittaneena
suomi, englanti, ruotsi (kaikki sujuvia)
venäjä, vietnam (một chút)
Puhuuko kukaan saamea? Muut kielet suomi, ruotsi, englanti ja norja
Kielitaitoista porukkaa av:lla!
Äidinkieleni on suomi ja muita sujuvasti osaamiani osaamiani kieliä ovat: englanti, italia ja espanja.
Sen lisäksi ymmärrän hyvin ranskaa, portugalia ja ruotsia (myös luettua norjaa ja tanskaa).
Lisäksi olen opiskellut turistivenäjän ja -kiinan alkeet.
Hyvin seuraavia:
Suomi
Englanti
Saksa
Ranska
Välttävästi näitä:
Italia
Espanja
Portugali
Ruotsi
suomee ja savvoo hilijoo ja kovvoo
englanti hyvä
ruotsi hyvä
tanska hyvä
saksa hyvä
ja ranskakin kohtalaisesti
Äidinkieli suomi. Enkku ja ruotsi. Valinnaisina saksa, ranska ja espanja.