Otin liikaa hiivalääkkeitä
Mulla on tässä ollut jatkuvat hiiva- ja bakteerivaginoosekierre joka on yleistä jopa kuukausittain. Yritän selittää tämän hetkisen tilanteen lyhesti: otin viime viikolla tiistaina hiivalääkkeen, auttoi hetkellisesti mutta oireet paloivat takaisin sunnuntaina (harrastin seksiä lauantain, yhteyttä kenties?). Noh, maanantaina myös huulihalkeama ja silmätulehdus pukkasivat päälle. Hiiva paheni. Otin maitohappobakteereja. Soitin terkkarille oireista, sanoi vaan että kosteustippoja silmään ja että huulihalkeama voi johtua hiivasta. Luin myös, että silmätulehdus voi olla hiivan aiheuttama. Hiiva on siis vallannut elimistöni. Otin uuden hiivalääkkeen eilen.
Tänään herään silmä aivan punaisena ja se myös rähmii. Kutina alapäässä on pahentunut. Vitutukseen aamupöhnässä otin uuden hiivalääkkeen. Sain lääkäriltä ajan ja asiat on hoidossa. Hän kuitenkin mainitsi, että hiivalääkkeitä tulee ottaa viikon välein, ei useammin. En siis uskaltanut kertoa, että olin ottanut nyt 2 lääkettä noin vuorokauden sisään. Olen tyhmä.
Kysymys kuuluu: mitä tapahtuu, kun otin hiivalääkkeen kahtena peräkkäsenä päivänä?
Apua. :(
Kommentit (6)
Mitä hiivalääkettä otit? Miten hiiva on vallannut elimistösi, kuinka tuo on selvitetty? Sorry hölmöt kysymykset, epäilen itselläni suolistohiivaa.
Otin fluconazolia 150g.
Juttelin tilastani pikaisesti lääkärin kanssa päivistysajalla, kun menin hakemaan silmätippoja. Hän epäili hiivasyndroomaa, mutta tämä vaatii lisäselvitystä. Minulla on todettu ärtyneen suolen oireyhtymä, joka on vain pahentunut. Huomaan selvän yhteyden myös, että hiiva- ja bakteerivaginoosioireet ovat lisääntyneet ja vastustuskyky laskenut suoliston kunnon laskemisen myötä. Huono suoliston tilanne saattaisi selittää, miksi hiivan ja muiden bakteereiden on niin helppo lisääntyä elimistössäni. Mutta tätä täytyy tutkia...
Ei haittaa yhtään hölmöt kysymykset! Itsekin olen hölmö.
Sori, en osaa käyttää tätä sivustoa. Vastasin tuohon erilliseen viestiin. :D
Idiootti kirjoitti:
Otin fluconazolia 150g.
Juttelin tilastani pikaisesti lääkärin kanssa päivistysajalla, kun menin hakemaan silmätippoja. Hän epäili hiivasyndroomaa, mutta tämä vaatii lisäselvitystä. Minulla on todettu ärtyneen suolen oireyhtymä, joka on vain pahentunut. Huomaan selvän yhteyden myös, että hiiva- ja bakteerivaginoosioireet ovat lisääntyneet ja vastustuskyky laskenut suoliston kunnon laskemisen myötä. Huono suoliston tilanne saattaisi selittää, miksi hiivan ja muiden bakteereiden on niin helppo lisääntyä elimistössäni. Mutta tätä täytyy tutkia...
Ei haittaa yhtään hölmöt kysymykset! Itsekin olen hölmö.
Kaikki oireesi ovat kuin minulla, paitsi minulla on alapää kunnossa. Suu ka korvat sen sijaan eivät ole, ja tilaani on tutkittu tänä vuonna erittäin laajoin veri-, virtsa- ja ulostekokein, mutta mitään ei ole löytynyt. Heti, kun ruokavalioni on vehnätön, hiivaton, maidoton, perunaton sekä keinomakeutusaineeton, vatsaoireet helpottuvat jopa päivissä ja yleiskunto kohenee ripeästi, ja ihan vain tuolla perusteella olen ajatellut että minussa saattaisi riehua hiiva. Kukaan lääkäri ei oikein ota tätä todesta, vaan oireiden syyksi on ehdoteltu mm refluksia, laktoosi-intoleranssia ja sen sellaisia.
Hei!
Keskustelemme tällä palstalla raskauteen, synnytykseen, lastenhoitoon, ehkäisyyn ja perhesuunnitteluun liittyvistä kysymyksistä. Muissa asioissa voit olla yhteydessä esim. omaan terveysasemaasi.
Olen myös idiootti, sillä olen laittanut tämän keskustelun ilmeisesti väärään paikkaan täällä. Pahoittelut siitä. Ensimmäinen kerta, kun kirjottelen tänne...
T.Aloittaja-idiootti