Kuinka nopeasti ja millä keinolla olet laihduttanut 10 kg? Aloitusmitat?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vhh-ruokavaliolla
Noudatatko yhä? Paljonko käytit maitotuotteita? Maitotuotteet tuntuvat olevan ehdottomasti yksi pahimmista turvottajista itselläni: kerää nestettä kroppaan, vatsa ei tykkää, limaa tulee kurkkuun - yök!
Aloin syödä terveellisemmin ja aloitin lenkkeilyn ja salitreenin. Alkuun painoin reilu 80 kg ja nykyään paino ehkä about 66 kg. Paino pysynyt suht samana reilu 6 vuotta. Aikaa meni kaiken kaikkiaan 6kk-12kk, en pitänyt tarkkaa kirjaa. Liikunta oli suurin tekijä sille, että paino lähti putoamaan ja on pysynyt vuosia suht samoissa lukemissa. Ruuan suhteen tulee aina välillä herkuttelukausia, mutta pääsääntöisesti syön terveellisesti, eli vaaleaa lihaa, paljon kasviksia ja proteiinipitoisia ruokia/tuotteita. Nuo edellä mainitut siis miellän ITSE terveellisiksi, koska näistäkin on niin monia mielipiteitä. Mitään kuureja/dieettejä en suosittele, niitäkin on tullut joskus kokeiltua huonolla menestyksellä.
6 viikkoa syömällä kunnolla tiputin 8 kg. 2ckg puuttuu enää ni 10 raja rikkoutuu
Noin 2,5 kuukauden aikana tippui 10kg, aloituspaino 66kg. Ensimmäinen kuukausi täyttä ketokarppausta, sitten nostin hieman hiilarien määrää. En vältellyt maitotuotteita, kuohukermaa ja juustoja kului.
Tuosta nyt aikaa 6v, paino pysynyt vaivatta alle 54kg.
Liian nopeasti laihdutetut kilot tulee sit aika nopeesti takasikin. Ja yleensä korkojen kera.
Mä aloitin laihduttamisen hankkimalla motivaatiota. Luin fitnessblogeja, ostin hienoja treenivaatteita ja tutustuin ahkerasti erilaisiin juttuihin. Ja en niinkään laihdutusjuttuja, vaan elämäntaparemontti. Mulla ei ollut mitään tavotteita, vaan innostuin terveellisistä elämäntavoista ja kun huomasin miten paino putoaa, se lisäsi vettä myllyyn ja sain lisää motivaatiota. En harrastellut kuntosaleja, vaan ostin kotiin kahvakuulan, käsipainot, kuminauhan yms, ja silloin tällöin tein treeniä. Ja se kun huomaat, että pääseekin entisen 10:nen punnerruksen jälkeen 30 on hieno fiilis ja saa tekemään lisää. Mielestäni siis laihduttamiseen tarvitaan positiivinen kierre. Pelkällä tiukalla ruokavaliolla ja liikuntaohjelmilla vain polttaa itsensä loppuun..
Kasvispainotteisella normaalirasvaisella oikealla ruualla lähti kilot pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Liian nopeasti laihdutetut kilot tulee sit aika nopeesti takasikin. Ja yleensä korkojen kera.
Riippuu myös ihan lähtöpainosta. 80-100kg painava ihminen voi laihtuakin äkkiä ja pysyvästi, kun pudotettavaa on enemmän, mutta joku kuuskytkilonen -2kg viikkotahdilla laihduttava ei kovin terveellisesti sitä tee.
Aloin syödä vain kaksi kertaa päivässä, lounas ja iltaruoka. Maltilliset, muttei mitkään kitupienet, annokset. Vaihdoin iltapalan pelkkään kupilliseen teetä ja aamupalan kupilliseen kahvia. 3kk ja -12kg. Tämä rytmi tuntuu sikäli hyvältä, että missään kohti ei ole kova nälkä eikä tarvetta ahmia. Ja kun aterialla saa syödä ihan ok määrän ruokaa, tulee aterioista hyvä mieli (mun ongelma, jos syö tiuhaan pieniä annoksia on, että pikkuannoksesta tulen vain vihaiseksi).
Vierailija kirjoitti:
Aloin syödä vain kaksi kertaa päivässä, lounas ja iltaruoka. Maltilliset, muttei mitkään kitupienet, annokset. Vaihdoin iltapalan pelkkään kupilliseen teetä ja aamupalan kupilliseen kahvia. 3kk ja -12kg. Tämä rytmi tuntuu sikäli hyvältä, että missään kohti ei ole kova nälkä eikä tarvetta ahmia. Ja kun aterialla saa syödä ihan ok määrän ruokaa, tulee aterioista hyvä mieli (mun ongelma, jos syö tiuhaan pieniä annoksia on, että pikkuannoksesta tulen vain vihaiseksi).
Ja aloitusmitat tosiaan 177/85.
Laihdutin 74 kilosta 60-61kiloon pari vuotta sitten. Vähähiilarisella ja vähä/hyvähiilarisesti syön edelleen. Noin 9kk kesti painonpudotus.
Kiitti vinkeistä. Mulla 10kg liikaa. Oon aloitamassa laihdutusta. Mitat 164/67. Salille ei pääse, joten lenkki, kotijumppa ja ruokavalio on nyt ne ykkösjutut.
67 -» 57, 10 kk. Tän jälkeen vielä 2 kg epämääräisessä ajassa. Pienentämällä annoskokoa, vähentämällä (ruis)leivän syöntiä, lisäämällä kasvisten määrää ja liikuntaa. Kilot pysyneet pois jo kymmenen vuotta, lukuunottamatta raskauksia. Raskauskilot hävisivät muutamassa kuukaudessa.
Söin terveellisemmin. Harrastin liikuntaa. Laihduin 11kg vuodessa. En laihtunut tarkoituksella.
Noin 6 kk laskemalla kalorit ja pitämällä makroravinnejakauman sopivana. Voimaharjoittelulla pyrin myös säilyttämään lihasmassaa.
Sairastuin. 10 kg putosi kolmessa kuukaudessa.
Aloituspaino 88 kg, ja aikaa meni 2 kk tuohon kymmeneen kiloon. Söin noin 1000 kcal päivässä, ja kerran viikossa pidin herkkupäivän, jolloin varmasti meni yli 3000 kcal. En liikkunut ollenkaan. Nykyään painoni on 62 kg, ja tavoitteenani on laihtua vielä 7 kg. Nykyään laihdutan karppaamalla. Esim. tänään on ruokalistalla karppipizzaa, siemenleipää, rahkaa ja proteiinipatukkaa.
Pt 3kk, ruokavalio ja sali. tippui 15 kiloa
Vierailija kirjoitti:
Söin terveellisemmin. Harrastin liikuntaa. Laihduin 11kg vuodessa. En laihtunut tarkoituksella.
90kg-->79kg
Vhh-ruokavaliolla