alkuraskaus ja tenox
Saako käyttää pienellä annoksella univaikeuksiin. Eilen plussa ja olen tenoxeja univaikeuksiin syönut ja ahdistukseen...?
Kommentit (10)
Vakavasti taidat ottaa lapsesi terveyden kun kyselet jostain av-palstalta!!!!
Miksi tuollainen on edes päässyt raskautumaan, pilleristikin vielä.
Älä ihmeessä kysy palstalta neuvoa tuollaisessa asiassa.
Unohda Tenox ja kehitä parempia keinoja hallita ahdistusta. Ei ole helppo tie, mutta kannattaa. Pyydä apua ja tukea jostain, jos et yksin pysty.
Onko se sen arvoista, jos lapselle tuleekin jotain lääkkeestä... minä en ottaisi. Itse kärsin unettomuudesta. Tiedän kyllä mitä se on.
Bentsodiatsepiinit kuten Tenox, Diapam, Oxepam ym voivat raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana aiheuttaa sikiövaurioita, kuten huuli-suulakihalkioita. Että suosittelen ottamaan unettomuutesi puheeksi neuvolassa ja lopettamaan myrkkyjen käytön.
Soita teratologiseen tietopalveluun. Siellä on viimeisin tieto turvallisista lääkkeistä raskauden aikana. Ystävällinen ja mukava palvelu. Suosittelen.
Itse olen käyttänyt tenoxia satunnaisesti alkuraskaudessa ja soitin teratogeeniseen . Rauhoittelivat kovasti huoltani. Eivät pitäneet normaalia hoitoannosta vaarallisena. Suositeltiin vaihtamaan opamoxiin, jos ahdistaa.
Ei saa.
Oksatsepaami ainut, mielellään ei sitäkään, mutta sitä nyt sitten jos pakko.
Ja tietysti lääkärin valvonnassa
Minä sain alkuraskaudessa unilääkkeen reseptillä synnärin lääkäriltä, olikohan Opamox, en ole varma nimestä. Se oli sellainen, joka ei läpäise istukkaa eli voi käyttää raskaana. Mutta tosiaan en enää muista varmuudella nimeä niin paras, että menet lääkäriin. Eli älä ota ominpäin vaan pyydä ammattilaiselta valmiate, joka on turvallinen.
Alkuraskaus väsyttää jo luonnostaan. Sinuna jättäisin tenoxit ottamatta.