Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

>>> En voi käsittää ihmisiä, jotka eivät pidä talvesta <<<

Omakoti
17.10.2016 |

Talvi tuo ainutlaatuista monipuolisuutta Suomen vuodenaikoihin.

Kukapa ei tykkäisi kulkea puuterilumen valkaisemassa metsässä jalan tai hiihtäen. Kuunnella keskitalven täydellistä äänettömyyttä. Nauttia auringonpaisteesta ja sinisestä hetkestä. Tehdä nuotiotulet, juoda kuppi kuumaa ja katsella taivaalle syttyvää tähtitaivasta ja sinne katoavia nuotion kipinöitä. Ehkä nähdä revontulia ja jopa tähdenlentoja.

Uiminenkin on talvella ihan oma nautintonsa: onhan kuumasta saunasta kiva poiketa kynttilöillä ympyröityyn avantoon. Ja saunan jälkeen rento olo jatkuu takkatulen lämmössä. Näin on yksi arkipäivä ja työstressit saatu hoidettua.

Tuollaisen jälkeen ruoka ja uni maistuu ja olo seuraavana aamuna on pirteä kuin peipposella. Sitä jaksaa lähteä töihin sen verran ajoissa, että on vielä valoisaa, kun on taas kotona. Maaseudulla kun ei aika tuhlaudu ruuhkassa seisoskeluunkaan.

Nimim. Omakoti

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkee tarvi ymmärtää. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.

Vierailija
2/35 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se puuterilumi kun on useimmiten kuraa, loskaa, litimärät kengät, kuran likaamat lumikasat, jotka estävät kadunvarsipysäköinnin, harmaata tihkusadetta, jne.

Voithan sä toki romantisoida sitä ankeutta kynttilöillä ja nokipannukahveilla, mutta kyllä totuus on usein toisenlainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole puuterilunta paljon näkynyt näillä leveyksillä. Talviuinnissa käyn, mutta oikeaa avantoa ei ole muodostunut. Tykkäisin kyllä talvesta, mutta ap: n kuvaama talvi on tutumpi satukirjoista.

Vierailija
4/35 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi käsittää ihmisiä jotka pitävät talvesta. Vihaan kylmää ja pimeää. Lappiin mua ei saa kirveelläkään ees kesällä.

Vierailija
5/35 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin talvesta, mutta vihaan pimeyttä. Ja kun ei ole lunta, pimeys on niin totaalista

Vierailija
6/35 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin olisin lukenut täsmälleen samanlaisen romanttisen hömpän talvihehkutusaloituksen ennenkin.

Vierailija
7/35 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse pidä talvesta, koska jatkuva pimeys ja valon puute ahdistavat ja vievät energitasot tosi alas. Inhoan myöskin kylmyyttä, kosk se tuntuu kipuna ruumiissani. Myöskin atooppinen ihoni on talvisin yleensä huomattavasti huonommassa kunnossa kuin lämpimämpinä vuodenaikoina. Noita puuterilumia ei kyllä täällä Etelä-Suomessa useinmiten ole, eli eipä niistäkään saa mitään fiilistä. 

Vierailija
8/35 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhosin jo lapsena Suomen talvea. Olenkin muuttanut aurinkoiseen maahan, ei aikomustakaan tulla takaisin kaurismäki-ihmisten luo.

Vierailija
9/35 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Onhan se "kivaa" kun on kylmää ja pimeää ja liukasta. En ymmärrä miten siitä joku voi tykätä. Kaikilla ei ole joustava työaika että olisi mahdollista lähteä töistä valoisaan aikaan. Viiden aikaan kotona, väsyttää ja on sysipimeetä. Vituttaa jos on pakko käydä jossain töitten jälkeen kun tekis mieli painua suoraan pehkuihin. Vihaan talvea ja eläkkeellä painun etelään satavarmasti!!!

Vierailija
10/35 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten et ymmärrä, eihän siitä mitään haittaa ole. Ymmärrät varmaan monia muita asioita sen sijaan. 

En ole mikään talven ystävä, mutta ei minua sen takia tarvitse erityisesti ymmärtää. 

Vierailija
11/35 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on itsensä jonnekkin slummissaan homma nyt niin ei kai siellä mitää talvea tai kesää loikkaa. Minustakin talvi on ihanaa aikaa täällä maalla ja maaseutu paikoissa. Ainoa mistä en itse pidä on autoileminen talvella.

Vierailija
12/35 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talven vihaajat ihmetyttää muakin. Miksi ylipäätään asutte Suomessa?

Vierailija
13/35 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä talvesta. Säryt nivelissä alkavat jo melko varhain syksyllä, kun ilmat viilenevät. Kosteus ja viima pahentaa niitä entisestään. Pimeys väsyttää. Viitenä päivänä viikossa on koko vuorokauden valoisan ajan keinovalossa työpaikalla. Unentarve lisääntyy ja sosiaalinen elämä hyytyy.

Vierailija
14/35 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talven vihaajat ihmetyttää muakin. Miksi ylipäätään asutte Suomessa?

Perheen vuoksi.

Vierailija
15/35 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella on aivan liian kylmä ja aivan liian liukasta. Talvella on myös enemmän flunssaa kuin kesällä.

Vierailija
16/35 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella on KYLMÄ ja märkää ja PIMEÄÄ.

Vierailija
17/35 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi ja lumi on ihanaa. Sääli vaan että työt on täällä lounaisnurkalla. Mutta lomalla en talvella Oulua etelämpänä oleskele.

Vierailija
18/35 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi työkaveri, joka jaksaa aina valittaa kun on kylmä ja lunta ja pimeää ja surkeaa. Ei tykkää talvesta ollenkaan kun pitää tehdä lumitöitä ja jupujupujupu. Silti usein jaksaa mainita miten rakastaa lappia ja jos joskus jonnekin täältä Keski-Suomesta muuttaisi, niin se olisi Lappiin, kun sieltä saa talojakin niin halvalla.

Minä taas tykkään talvesta, lumitöiden teko ei haittaa ja pimeää aikaakaan ei ole oikeastaan kuin muutama kuukausi. Silti en ole koskaan käynyt lapissa, enkä oikeastaan haluaisikaan käydä, lomilla suuntaan mieluiten ulkomaille aurinkoon. Ihmisen mieli on loppupeleissä aika arvaamaton ja epärationaalinen.

Vierailija
19/35 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne talvet olisivatkin yhä sellaisia, että olisi lunta ja pakkasta, niin mikäs siitä olisi tykätessä. Mutta kun ne ovat nykyään pelkkää räntää ja loskaa ja jäätä ja vettä. On pimeää ja märkää ja liukasta. Minusta ei ole mikään ihme jos ei sellaisesta tykkää.

Vierailija
20/35 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään eniten siitä kun on +25c tai enemmän.

Suomessa on liian kylmä jopa keskikesällä, kesät on aivan liian lyhyitä..