puurosta n.5kk vauvalle
kuinka hitaasti puuron antaminen kannattaisi aloittaa??
miten te muut olette tehneet?
montako lusikallista aluksi ja 1 vai 2 kertaa päivässä?
kiitos vastauksista etukätee :) tämä koko kiinteiden syönti tuntuu jotenkin niin monimutkaiselta asialta.. mistä aloittaa jne.
(hedelmäsosetta menee jonkin verran päivällä,mutta sekin melkoista temppuikua)
Kommentit (3)
Me myös aloitettiin muutamalla lusikallisella aamulla,mutta hyvin pian aloitettiin syömään puuroa illalla aina niin paljon kuin tyttö vaan syö.Kokeiltiin myös aamulla syödä,mutta meillä aamulla ei maistu kuin tissi.Niin me aloitettiin Nallen riisihiutaleilla ja sosetta laitetaan aina mukaan makua antamaan.Puuron keitän veteen.
Elovena kaurahiutaleista olen myös keittäny puuroa, mutta se ei maistu ainakaa vielä,täytynee kokeilla myöhemmin uudelleen.
Erehdyin myös ostamaan, olikohan ne Muksun peruna-porkkanapuurojauhoa,eikä uponnut yhtään,joten taitaa mennä roskiin se ostos.
Ei muutakun puuron keittoon vaan,kokeilemalla sitä löytää mikä sopii parhaitan kellekin.
kaunis kiitos vastauksista!!
täytyy pikkuhiljaa tässä nyt aloitella sen puuron kanssa, nukkuis varmaan yötki paremmin kun saisi jotakin tuhdimpaa illalla :)
parilla lusikallisella aloitimme me. Mutta suosio oli niin suuri, että nostimme annosta aika pian, parissa kolmessa päivässä, niin että nyt menee puoleen desiin maitoa tehty puuro tosi hyvin. Ja samalla siiryimme myös kahdesti päivässä antamaan puuroa. Ikää pojalla 5 kuukautta. Ensimmäisenä, ja vielä myös ainoana, puurona menee siis riisipuuro. Ostin kokeilumielessä Muksu riisipuurojauhetta ja se osoittautui hyväksi. teen sen korvikkeeseen jota poika muutenkin käyttää.
Jos vauvasi imee vielä rintaa, höystä puuro omalla maidollasi niin saattaa maistua paremmin. Itse ainakin luulen, että meillä puuron suosio on juuri siinä tutussa maidon maussa :)