Kristitty, kumpi mielestäsi pahempi...
...a) avioero (syynä jokin muu kuin pettäminen tai väkivalta)
b) raskaaksi tuleminen naimattomana (pari kuitenkin menisi naimisiin pian raskaudesta kuultuaan)
Kommentit (19)
avioero on aina ikävä juttu.
raskauden pitäisi olla iloinen juttu.
Ilmeisesti b oli aika paha, sillä uskovat "ystäväni " eivät onnitelleet minua vauvasta. Muutenkin kun heitä näin ja taaperon kuulumisia kertoilin, niin keskuudessa vallitsi vain hyytävä hiljaisuus. Joku ehkä köhi päälle. Entisiä kavereita ne.
Itse en pidä kumpaakaan pahana, jokainen päättää omasta elämästään ja kantaa omat ristinsä.
Saa vastata muutkin uskovaiset, mutta jos et ole kristitty niin mainitse mihin uskontokuntaan kuulut. Ap.
Ero koska silloin joutuu kaipaamaan rakastaan.
Omalla kohdallani avioero tuntuisi pahemmalta, koska se rikkoo elämää. Lapsen syntymä itsessään on positiivinen juttu, eikä riko elämää.
Ei kumpikaan, koska kristittynä raamattu, uusi testamentti, opettaa että meidän ei pidä tuomita ketään. Lopullinen tuomio koittaa tuomiopäivänä. Moralisoida voi, mutta ei tuomita. Jos pitäisin jotain tuomittavana, asettaisin itseni Jumalan rooliin, eikö?
Ei kumpikaan, ei ole minun tehtäväni tuomita vaan auttaa. -muslimi
Avioeron jätetty osapuoli ei tee siinä mitään väärin. Jättävä osapuoli sen sijaan voi, sillä Jumala ei pidä hylkäämisestä.
Esiaviollinen seksi ei ole oikein, eikä ilman sitä voi naimaton tulla raskaaksi. Hyvä, kun menevät naimisiin.
Ei noiden luokittelemiseen pahuusjärjestykseen ole mitään mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa nähdä näin suvaitsevainen muslimi! Valitettavasti olen saanut sellaisen kuvan että useat muslimit ovat erittäin tuomitsevia. Islaminuskoa vastaan minulla ei ole mitään, ja olen jopa miettinyt islamiin palaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa nähdä näin suvaitsevainen muslimi! Valitettavasti olen saanut sellaisen kuvan että useat muslimit ovat erittäin tuomitsevia. Islaminuskoa vastaan minulla ei ole mitään, ja olen jopa miettinyt islamiin palaamista.
Aika falskilta viestisi vaikuttaa. Käytät jo islamilaista käsitteistöä (islamiin palaaminen) ja kerrot miettineesi kääntymistä. Jos se pitää paikkaansa, miksi kummassa olet edes miettinyt kääntymistä jos kerran olet saanut vaikutelman että useat muslimit ovat erittäin tuomitsevia ja ilahdut suuresti, kun kerrankin törmäät yhteen joka ei ole? Oletko joku masokisti, vai miksi muslimien porukkaan haikailet?
Islamiin palaamisesta puhuminen on muuten sitä muslimien sovinistista käsitystä uskonnostaan maailman alkuperäisenä uskontona. Heidän mukaansa jokainen lapsi syntyy muslimiksi, jotkut vanhemmat vain kasvattavat osan lapsista harhaan. Siksi islamiin ei käännytä vaan muslimin mielestä siihen palataan.
Nykyään kumpikaan ei ole kovin paha. Avioero on hyväksyttävä, jos syyt ovat painavat. Surullista tietysti on, jos perhe hajoaa. Mehän emme useinkaan tiedä, mitä toisten elämässä tapahtuu. Me näemme vain julkisivun, joten parempi jättää tuomitsematta.
Esiaviolliset suhteet taitavat olla nykyään jo uskovaistenkin kohdalla aika tavallisia ja niiden seurauksenahan se lapsikin saa alkunsa. Sitten se olisi paha juttu, jos mies saatettuaan naisen raskaaksi jättäisi tämän, koska kyseessä olisi nyt "huono nainen", koska on suostunut seksisuhteeseen ennen papin aamenta. Näin muuten ainakin aikaisemmin käyttäytyivät mm. papiksi opiskelevat nuoret miehet. Ensin vonkasivat morsiamelta seksiä sen varjolla, että pianhan me kuitenkin mennään naimisiin, ja kun tämä sitten suostui ja tuli mahdollisesti raskaaksi, mies hylkäsi, koska naisen pitää olla neitsyt mennessään naimisiin. Todellista tekopyhyyttä!
Viaton heittäköön ensimmäisen kiven!
Vierailija kirjoitti:
Mutta vielä meillä ei ole sharia lakia täällä. Kun Allah tulee keskuuteemme niin meillä ei ole edes tarvetta aviorikoksiin tms. eikä täten tarvitse tuomitakaan ketään. Sharia laki Suomeen on suurin apu minkä voimme ihmisille antaa.
-muslimi
Allahu Akbar! Jos kaikki olisimme muslimeja niin tämäkin palsta olisi rauhantahtoinen!
Kristinusko ei tunne mitään pahuusjärjestyksiä synneille. Sen mukaan kaikki ihmiset ovat syntisiä, eikä kukaan pelastu omilla ansioillaan, vaan Jumalan armosta Jeesuksen sovitustyön tähden.
ihmiseltä kannalta katsoen on toki eroa sillä, miten paljon kärsimystä mikin teko aiheuttaa lähimmäisissä.
Kumpikaan ei ole paha.
kristitty