Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yläasteikäisillä pitäisi olla sen verran vastuuta itsestään, että annetaan seuraavat vaihtoehdot:

Vierailija
15.10.2016 |

Oppitunneilla ollaan kunnolla ja totellaan opettajaa. Jos ei -> poistetaan luokasta (vaikkapa vahtimestarin toimesta).

Kurssin hyväksytty suoritus edellytää, että 90% tunneista oltu kokonaan läsnä (poikkeukset vain lääkärintodistuksella).

Hylätyt kurssit voi suorittaa seuraavana vuonna uudestaan, sitten vasta pääsee seuraavalla luokalle.

Mitä olette mieltä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä, että noilla ehdoilla en olisi koskaan päässyt peruskoulua läpi. Nyt kuitenkin dippainssin pahvit taskussa ja vakkariduuni

Vierailija
2/13 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Liikaa kuormitusta. Oppimisen voi osoittaa kokeella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppitunneilla ollaan kunnolla ja totellaan opettajaa. Jos ei -> poistetaan luokasta (vaikkapa vahtimestarin toimesta).

Kurssin hyväksytty suoritus edellytää, että 90% tunneista oltu kokonaan läsnä (poikkeukset vain lääkärintodistuksella).

Hylätyt kurssit voi suorittaa seuraavana vuonna uudestaan, sitten vasta pääsee seuraavalla luokalle.

Mitä olette mieltä?

Tai sitten antaa luvan räplätä sitä kännykkää, kunhan on hiljaa ja antaa muiden opiskella. Wilman kautta sitten vaan merkintä, että "ei osallistunut tunnilla opetukseen vaan oli puhelimensa kanssa". Jos taas soittaa kännykällä musiikkia tai metelöi, ulos luokasta. Kaikista tärkeintä olisi taata opiskelurauha niille, jotka tajuavat koulutuksen merkityksen.

Vierailija
4/13 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmät ryhmäkoot ja/tai tavallisille riviopettajille koulunkäyntiavustajia tueksi.

Vierailija
5/13 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös peruskouluun olisi hyvä tuoda amiksessa jo oleva "osaamispisteajattelu" eli ei tarvitsisi opiskella asioita jotka osaa jo. Tämän voisi osoittaa joko kokeella tai muulla luotettavalla menetelmällä.

Vierailija
6/13 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös peruskouluun olisi hyvä tuoda amiksessa jo oleva "osaamispisteajattelu" eli ei tarvitsisi opiskella asioita jotka osaa jo. Tämän voisi osoittaa joko kokeella tai muulla luotettavalla menetelmällä.

Niin ja jos rahkeet riittävät niin suoraan lukioon ja siitä yliopistoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös peruskouluun olisi hyvä tuoda amiksessa jo oleva "osaamispisteajattelu" eli ei tarvitsisi opiskella asioita jotka osaa jo. Tämän voisi osoittaa joko kokeella tai muulla luotettavalla menetelmällä.

Tämä olisi hienoa. Teininä häiriköin aina matikan tunnilla, koska jutut olivat liian helppoja ja vähän väliä opettaja heitti mut ulos luokasta. Kokeista sain aina 10

Vierailija
8/13 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% läsnäolovaatimus on typerä idea. Joka taudista joutuisi käymään lääkärissä rasittamassa ennestään ylikuormittunutta systeemiä.

Sitä en tajua miksi luokasta ei voi poistaa ilman erillistä valvontaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulua voisi kehittää.

Vierailija
10/13 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskoulua voisi kehittää.

Otetaan karttakeppi käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös peruskouluun olisi hyvä tuoda amiksessa jo oleva "osaamispisteajattelu" eli ei tarvitsisi opiskella asioita jotka osaa jo. Tämän voisi osoittaa joko kokeella tai muulla luotettavalla menetelmällä.

Tämä olisi hienoa. Teininä häiriköin aina matikan tunnilla, koska jutut olivat liian helppoja ja vähän väliä opettaja heitti mut ulos luokasta. Kokeista sain aina 10

Tuo nyt on erittäin harvinaista. Yleensä ne häiriköt on melko tyhmiä, kompensoivat sitä etteivät ymmärrä tunnin opetuksesta yhtään mitään sillä että muka ovat niin koviksia etteivät halua kuunnella ja opiskella.

Vierailija
12/13 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös peruskouluun olisi hyvä tuoda amiksessa jo oleva "osaamispisteajattelu" eli ei tarvitsisi opiskella asioita jotka osaa jo. Tämän voisi osoittaa joko kokeella tai muulla luotettavalla menetelmällä.

Tämä olisi hienoa. Teininä häiriköin aina matikan tunnilla, koska jutut olivat liian helppoja ja vähän väliä opettaja heitti mut ulos luokasta. Kokeista sain aina 10

Tuo on aina niin hyvä vitsi että oli liian helppoa niin häiriköin. Aina löytyy tarpeeksi vaativaa tekemistä. Häiriköijä on vain tyhmä ja ei ymmärrä että muilla luokan oppilailla on oikeus työrauhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös peruskouluun olisi hyvä tuoda amiksessa jo oleva "osaamispisteajattelu" eli ei tarvitsisi opiskella asioita jotka osaa jo. Tämän voisi osoittaa joko kokeella tai muulla luotettavalla menetelmällä.

Ei ne huonosti käyttäytyvät häiriköt niistä saisi pisteen pistettä. Eihän ne esimerkiksi lue yhtä ainoaa kirjaa, mistä ne mitään oppisi?