Miksi Therese Johaug ei vieläkään ole kilpailukiellossa??
Kommentit (19)
Jos siellä on pelko perseessä että koko hiihtojoukkue joutuisi sitten kilpailukieltoon? ;)
No koska Therese ei ole yhtään mihinkään syyllinen, lääkäri munas joten sanktioita hänelle!!
Katsopa minkä maalaisia kansainvälisen hiihtoliiton palleilla istuu.
Sitä paitsi Therese itse sanoo, että on täysin syytön. Helppo uskoa, kun Norja satsaa niin paljon antidopingtyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Sitä paitsi Therese itse sanoo, että on täysin syytön. Helppo uskoa, kun Norja satsaa niin paljon antidopingtyöhön.
Eiks se Syväsalmi todennut ihan samaa?!
Vierailija kirjoitti:
Jos tosiaan onkin johtunut huulirasvasta, niin silti hieman outoa ettei ole muka huomannut paketissa olevaa varoitusta dopingista!
Nythän se nähdään ihan konkreettisesti, että FIS on norjalaisten talutusnuorassa. Tuonhan pitäisi olla ihan selkeä juttu, että jos kansallinen lajiliitto ei noudata kansainvälisen sääntöjä, kaikki ko. maata edustavat suljetaan FIS-kisoista ulos. Jos minkä tahansa muun maan hiihtoliitto menettelisi samoin kuin Norjan nyt, norjalaiset vaatisivat kovaan ääneen kisasulkua tmv.
Norjassa on niin hyvä ilma, että hiihtävät sen vuoks niin lujaa - yksinkertaista mutta ah niin totta!
Vierailija kirjoitti:
Nythän se nähdään ihan konkreettisesti, että FIS on norjalaisten talutusnuorassa. Tuonhan pitäisi olla ihan selkeä juttu, että jos kansallinen lajiliitto ei noudata kansainvälisen sääntöjä, kaikki ko. maata edustavat suljetaan FIS-kisoista ulos. Jos minkä tahansa muun maan hiihtoliitto menettelisi samoin kuin Norjan nyt, norjalaiset vaatisivat kovaan ääneen kisasulkua tmv.
Pe iltana FIS naispomo sanoi, että on Norjan sisäinen asia, heillä ei mitään tietoa. Kukapa haluaa luopua omista eduistaan, niin vois käydä jos Norja lakkaisi lahjomasta FISiä.
Luetko itse mitä lukee huulirasvatuubin päällä? Kukaan ei lue mitä lukee huulirasvatuubin päällä koska kenellekään ei tule edes mieleen että huulirasva sisältää kiellettyjä aineita.
Jättäkää Therese Johaug rauhaan sillä hän on syytön.
Jokainen on syytön niin kauan kuin saadaan kaikki tutkimukset loppuun asti tehtyä.
Hiihtokausi ei ole vielä alkanut. Tuskin se rasvari ilmestyy MC-starttiviivalle vaikkei olekaan kilpailukiellossa.
huulirasva kirjoitti:
Luetko itse mitä lukee huulirasvatuubin päällä? Kukaan ei lue mitä lukee huulirasvatuubin päällä koska kenellekään ei tule edes mieleen että huulirasva sisältää kiellettyjä aineita.
Jokainen on syytön niin kauan kuin saadaan kaikki tutkimukset loppuun asti tehtyä.
Huippu-urheilijat kyllä lukee suurennuslasilla kaiken mitä kehoonsa laittaa.
huulirasva kirjoitti:
Lisäys vielä,kyseessä ei ollut huulirasva vaan haavanhoitoaine.
Miksei muuten lääkäriltä viedä lääkärin oikeuksia määräajaksi? Tuollainen neljän vuoden karenssi laittaisi urheilulääkärillekkin kunnon motiivin lukea niiden rasvatuubien sisällysluettelon kunnolla.
Annetaan norskien hiihtää, mutta ei anneta niille tuloksia eikä mitaleita eikä sijoja.
Vierailija kirjoitti:
Hiihtokausi ei ole vielä alkanut. Tuskin se rasvari ilmestyy MC-starttiviivalle vaikkei olekaan kilpailukiellossa.
Aivan varmasti ilmestyy. Johaug on ilmoittanut, ettei itse aseta itseään kilpailukieltoon, joten jos asian käsittely venyy, ensimmäinen maailmancupin osakilpailu ehtii tulla ennen kilpailukieltoa.
huulirasva kirjoitti:
Tutkimukset on tehty jo. A- ja B-näytteestä on löydetty clostebolia joka on urheilussa kielletty aine.
Jossain luki että todennäköisesti selviää pelkällä varoituksella. Säännöissä lukee että jos urheilija ei itse tiedä käyttäneensä dopinkia, niin saa vain varoituksen.
Mielestäni hölmöä, jatkossa vaan kaikki douppaamaan ja maksetaan lääkäri ottamaan vastuu.
Norja ei ole vielä keksinyt miten ratkaisisi asian omaksi edukseen öljymiljoonillaan.