Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenjuhlista

Vierailija
15.10.2016 |

Heippa.

Jos lapsen synttärikutsussa lukee, että synttärijuhlat pidetään sisäleikkipuistossa tai vastaavassa maksullisessa paikassa, onko oletusarvoista että se joka kutsuu, maksaa?

Kutsussa ei lukenut mitään hinnoista, maksamisesta yms, vain paikka ja kellonaika. Tämä on uusi juttu minulle enkä tahtoisi tehdä itsestäni pelleä toimimalla väärin... Katsoin ks paikan hinnastoja ja hinnakkaat juhlat on jos kutsuja maksaa itse kaiken.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuja maksaa.

Vierailija
2/16 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuja maksaa. Ellei maksa ja vieraan on tarkoitus lahjana maksaa oma osuutensa, siitä mainitaan kutsussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos paljon tiedosta teille! -Ap

Vierailija
4/16 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuja maksaa, tietysti :) Vanhemmat voivat halutessaan jäädä paikalle jos lapsi ei halua yksin jäädä, vanhempikaan ei maksa tällöin mitään.

Vierailija
5/16 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne muuten itse asiassa mahdottoman hinnakkaat ole jos vertaa kotisynttäreihin. Tarjoiluthan kuuluvat noissa hintaan myös. Kyllä niistä karkeista, kakuista, sipseistä, kekseistä, limppareista, ilmapalloista, serpentiineistä yms. tulee huomaamattaan aika iso summa. Ja jos pienempien kanssa pitää jotain ongintaa niin sekin maksaa.

Todettiin, että päästään myös ihan älyttömän paljon helpommalla kun ei tarvitse siivota, leipoa, järjestää ohjelmaa ja rampata kaupassa keskellä viikkoa (synttärit arki-iltana). Siihen nähden muutamaa kymppiä isompi hinta tuntui aika pieneltä.

Vierailija
6/16 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös juhlittu sisäleikkipaikassa. Suosittelen todella! Näin ruuhkavuosina helpottaa kummasti. Lapset tykkää ihan hurjasti, tarjoilut ja ohjelma hoituu itsestään. Vanhemmat kehtaavat jäädä ujon lapsen kanssa juhliin mukaan, toisten kotiin on kiusallista mennä jos ei ole kutsussa lukenut.

Tosiaan aina kutsuja maksaa. Mutta ap, eihän siinä ole mitään noloa asiaa siellä kysyä eikä siinä mitään pelleä itsestään tee. Meiltäkin pari kysyi ja siitä se keskustelu sitten lähti. Yksi äiti jäi juhlien ajaksi juttelemaan ja tutustuttiin, nyt ollaan hyviä ystäviä ja kiva päästää lapset kyläilemään uolin ja toisin kun ehti siinä juhlien lomassa vähän tutustua :)

Vierailija
7/16 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu aina kutsuja maksaa. En ole koskaan kuullut, että näin ei olisi. Meillä lapset olleet yli 5x hoplop-synttäreillä ja aina ollut näin. Lapset kyllä tykkää.

Vierailija
8/16 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös kutsu hoplop-juhliin. Kuuluuko sinne vanhemman jäädä vai miten toimitaan? Tuodaan paikalle niin kuin kotisynttäreillekin ja lähdetään? Olettaisin ettei tarvitse jäädä vahtimaan...? Kyseessä 6-vuotiaan synttärit.

Vierailija
9/16 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähden siitä, että kutsuja maksaa ja myös järjestää kyydin juhlapaikalle ja takaisin. Niin on yleensä tapahtunutkin.

Paitsi kerran. Silloin saatiin haukut, kun vain kaksi osallistui synttäreille. Niin, jos synttärit päätetään pitää kello 16.00 torstaina hoplopissa, en mä tai moni muukaan vanhempi lähde kesken duunin heittämään lasta...

Siellä oli lapset seisseet tämän kotioven takana lahjoineen. Nuo kaksi oli menneet julkisilla ja toisella oli rahat sisäänpääsyyn ja toisen maksoi synttärisankarin äiti väkisin, kun sentään tuli paikalle, mutta jäi velkaa.

Vierailija
10/16 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsu on hoploppiin niin et kai sä lasta laita synttärisankarin kotiovelle kelloa soittamaan? Jos kutsuja järkkää kyydin, se on mainittu kutsussa. Jos ei, jokainen tulee omalla kyydillä. Jos et pysty järkkää kyytiä, voit kysyä muilta vanhemmilta, pääseekö heidän kyydissä. Jos ei jostain syystä pääse, ilmoitat, että valitettavasti ei päästä juhlimaan.

Vierailija
11/16 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lähden siitä, että kutsuja maksaa ja myös järjestää kyydin juhlapaikalle ja takaisin. Niin on yleensä tapahtunutkin.

Paitsi kerran. Silloin saatiin haukut, kun vain kaksi osallistui synttäreille. Niin, jos synttärit päätetään pitää kello 16.00 torstaina hoplopissa, en mä tai moni muukaan vanhempi lähde kesken duunin heittämään lasta...

Siellä oli lapset seisseet tämän kotioven takana lahjoineen. Nuo kaksi oli menneet julkisilla ja toisella oli rahat sisäänpääsyyn ja toisen maksoi synttärisankarin äiti väkisin, kun sentään tuli paikalle, mutta jäi velkaa.

Voi hyvä luoja mikä tampio olet. Järjestää kyydin juhlapaikalle?? Jos kutsut ovat jossain muualla kuin kotona niin kutsussa on osoite/paikka kerrottu sitä varten, että vieraat tulevat sinne. Typeryyden huipentuma OLETTAA, että kyyti on jos siitä ei mitään ole mainittu. Vai oletko niitä ihmisiä, joille kaikki on vaivalloista jos itse pitää hoitaa ja järjestää ja useinkin oletat kaiken vain mystisesti tapahtuvan? Kaiken tulee tapahtua samassa korttelissa tai muuten on ylitsepääsemättömän hankalaa?

Vierailija
12/16 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille hoplop-synttärit ja kerran keilahallissa pidetyt on olleet ihan pelastus. Harmittaa kun moni ajattelee niiden olevan jotain pöyhkeilyä kun on maksullinen paikka. Että halutaan tehdä asiat isosti, kilpavarustellaan ja ties mitä. Meillä on pitänyt ulkoistaa synttärit muualle ison remontin vuoksi, koska kotona ei yksinkertaisesti ollut tiloja eikä turvallistakaan. Ja toisen kerran sen vuoksi, että olin viimeisilläni raskaana. Tuntui, että on liian kova ponnistus arkena pyörittää läpi kaverisynttärit 5-vuotiaille ja tuolla ne hoituivat iloisissa merkeissä ilman, että piti puuskuttaa itse supistelujen kourissa ennen ja jälkeen siivotessa, leipoessa jne. Mies ja synttärisankarin kummi hoitivat temppupaikalla valvonnan ja minä valvoin sitten yleisesti. Meillä ainakin oltiin hyvin tyytyväisiä! Harmittaa vain vähän kun kuulin päiväkotikaverin äidiltä (ystäväni), että joku vanhemmista oli selän takana päivitellyt, että tämän ikäisille jo ostosynttärit, pitänyt pröystäilynä ja liioiteltuna, ettei meille kelpaa pikkulapsille kotisynttärit :( Kyllä mein kotona mieluummin oltaisiin pidetty, mutta olosuhteiden pakosta piti ulkoistaa pikkulastenkin kohdalla.

Vierailija
13/16 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimppaan edellistä. Meillä ei ole niinkään lapset vaatineet ulkoistettuja synttäreitä, mutta minä äitinä olen halunnut niin tehdä. Kun on sata muutakin asiaa elämässä, on ihanan vaivatonta vaan kutsua vieraat jonnekin ja unohtaa kokonaan valmistelut ja siivoukset.

Vierailija
14/16 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille hoplop-synttärit ja kerran keilahallissa pidetyt on olleet ihan pelastus. Harmittaa kun moni ajattelee niiden olevan jotain pöyhkeilyä kun on maksullinen paikka. Että halutaan tehdä asiat isosti, kilpavarustellaan ja ties mitä. Meillä on pitänyt ulkoistaa synttärit muualle ison remontin vuoksi, koska kotona ei yksinkertaisesti ollut tiloja eikä turvallistakaan. Ja toisen kerran sen vuoksi, että olin viimeisilläni raskaana. Tuntui, että on liian kova ponnistus arkena pyörittää läpi kaverisynttärit 5-vuotiaille ja tuolla ne hoituivat iloisissa merkeissä ilman, että piti puuskuttaa itse supistelujen kourissa ennen ja jälkeen siivotessa, leipoessa jne. Mies ja synttärisankarin kummi hoitivat temppupaikalla valvonnan ja minä valvoin sitten yleisesti. Meillä ainakin oltiin hyvin tyytyväisiä! Harmittaa vain vähän kun kuulin päiväkotikaverin äidiltä (ystäväni), että joku vanhemmista oli selän takana päivitellyt, että tämän ikäisille jo ostosynttärit, pitänyt pröystäilynä ja liioiteltuna, ettei meille kelpaa pikkulapsille kotisynttärit :( Kyllä mein kotona mieluummin oltaisiin pidetty, mutta olosuhteiden pakosta piti ulkoistaa pikkulastenkin kohdalla.

Tämä on hassu ajattelumalli, että olisi hienostelua pitää jossain muualla kuin kotona. Meille ei edes kotiin mahdu kuin muutama vieras. Sisäleikkipaikassa lapsen oli mahdollista kutsua useampi ystävä mukaan. Ei lapset sitä arvostele ollaanko kotona vai muualla, mutta aikuisille tämä tuntuu olevan joku ongelma. Meillä tyttö lähtee aivan yhtä tohinoissaan kotisynttäreille kuin muualla pidettyihinkin, oli kyseessä sitten hoplop, mäkki, puisto tai ties mikä.

Aika samoissa hinnoissa liikutaan kun noihin hintoihinhan se tarjoilu kuuluu. Minä äitinä ja kutsujen pääasiallisena organisoijana kyllä arvostan sitä, että ei tarvitse siivota, hoitaa tarjottavia, keksiä ohjelmaa, ehkä etsiä jotain leikkien pikkupalkintoja aarteenetsintään/ongintaan/tms. ja siivota vielä uudestaan vieraiden jälkeen. Ei mitään stressiä synttäreistä, sen kun mennään paikalle! Ja kuten ketjussa jo on mainittu, on myös aralle lapsellekin kiva juhla kun voi halutessaan ottaa vanhemman mukaan (meillä ainakin päiväkoti-ikäisissä vieraissa useampi arka lapsi ollut) ja vanhemman ei tarvitse kiusaantua ja kierrellen ja kaarrellen kysellä sopiiko jäädä juhlien ajaksi.

Helppoa tuo on ja tottahan siitä täytyy jotain yrittäjällekin jäädä. Mutta kyllä minusta joka euron arvoista ollut se, ettei pinna ole kireällä siivoamisen ja leivontojen kanssa keskellä viikkoa.

Vierailija
15/16 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinne kuuluu laittaa päälle :D? Anteeksi tyhmyyteni, mutta ei olla ennen käyty. Juhlavaatteet vai jumppavaatteet? Tytöstä kysymys niin mietin, että normaalisti laitettaisiin mekko, mutta nyt ei vissiin?

Vierailija
16/16 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up, niistä juhlavaatteista vielä jos joku viitsisi kertoa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä