Tori.fi ostajat
Olen nyt ensimmäistä kertaa laittanut tavaraa myyntiin tori.fi-sivulle,enkä voi kyllä suositella paikkaa kenellekään.Tavaroista kysellään mitä älyttömimpiä pikkuseikkoja kunnes miljoonan kuvan ja viestin jälkeen hävitään hiljaisuuteen. Tai sitten esitetään joku naurettavan pieni tarjous uudenveroisesta,laadukkaasta merkkituotteesta. En minä kehtaisi mitään esim. Louis vuittonin laukkua kinuta 30e postikuluineen. Eikö näillä ihmisillä ole mitään kohtuudentajua? Ei kaikkea voi saada "kirppishintaan".
Kommentit (17)
Niin tuttua. Viimeksi tänään kysyttiin yhden tavaran hintaa ja sanottiin että tullaan hakemaan illalla. Ei vastannut kun kysyin kellonaikaa eikä sitä kyllä sitten näkynytkään. Ja kaikki ne muut kyselijät, kysytään tavaran mittoja tai onko ilmaistavaraa jäljellä, saavat vastauksen eivätkä sen jälkeen vastaa enää takaisin että kiinnostaako vai ei.
Joo ja sen lisäksi, että pitää saada ilmaiseksi niin tokihan olet valmis myös tuomaan tavaran. Ostajahan tekee sinulle palveluksen ottaessaan vanhan tavaran nurkistasi pyörimästä! Joopa joo.
Kyllä se ostajankin kannalta on samaa, ilmoitukset ovat pitkiä aikoja esillä ja kun kyselet sitten ko. tavaraa, vastaa myyjä tylysti, että nopeammat ostajat ostivat sen jo. Miksi ilmoitusta ei sitten oteta pois, jos kaupat on jo tehty? Toisaalta, jos olen ostamassa esim. patjaa, haluan luonnollisesti tietää, onko sillä nukuttu yksi vai kymmenen vuotta, ennenkuin uskallan sen ostaa. Useinhan ilmoituksessa on kerrottu vain hyvin suppeasti tiedot tavarasta ja joku ostajalle hyvin olennainen tieto puuttuu. Miksi asiaa ei saisi silloin tiedustella myyjältä? Hyviin tapoihin kuuluu tietenkin ilmoittaa, ottaako tavaran (ostaja) ja myykö tavaran (myyjä) juuri sinulle.
Minusta koko Tori.fi:n toimintakonseptista on teknologia ajanut ohi. Hankalaa alkaa soittamalla tai tekstareilla hoitaa sitä kaupantekoa. Esim. jos. kaikki ostajaehdokkaat kysyvät samoja asioita, niin kätevämpää, että kysymykset ja myyjän vastaukset näkyisivät siellä ostoilmoituksen yhteydessä kuten facebook-kirppiksillä sekä Huuto.netissä.
Minulla oli katoava myyjä. Tuotteesta puuttui osa, tavara olikin isän kämpillä ja isä oli maalla . Lupasi soittaa kun saa tavaran itselleen, mutta ei koskaan kuulunut. Ostin uuden kaupasta. Tais olla eka ja vika yritys vanhan tavaran nettikaupasta minulle.
huutonet, mä käytän sitä just näiden takia. Palautteista saa jo kuvan, millaisen ihmisen kanssa ollaan tekemisissä. ja palautteen mahdollisuus pakottaa suurimman osan "ruotuun" eli hommat hoituu kuten pitääki. Niin maksut, noudot kuin postituksetkin.
Miksi myyt pois uudenveroista tavaraa? Ehkä kannattaisi lähteä siitä, ettet ostelisi jatkuvasti kaikkea "kivaa", johon kyllästyt ja josta sitten muiden pitäisi sinulle kohta maksaa isoja summia.
Mun myymät tavarat tori.fi:ssä on kyllä menneet kaupaksi ja ostajat tulleet hakemaan sovitusti. Mut en pyydäkkään älyttömiä hintoja. Käytetty on aina käytetty. Ja jos en tarvi jotain, haluan laittaa sen kiertoon enkä hamstrata varastoon...
Jos pyydät liian kovaa hintaa, ostaja käyttää mieluummin sen pienen summan enempi ja ostaa uuden vastaavan kaupasta...ja sun käytetty tavara jää sun varastoihin....
Omalla kohdallani torissa myyminen on sujunut hyvin. Paljon on kyllä tullut kyselyitä "onko tuote-x vielä myynnissä?" ja uutta viestiä ei kuitenkaan ole tullut. Epäilen, että kyseessä olisi jonkinlainen botti, joka niitä kyselyitä lähettää. Ehkä en vain jaksa uskoa kellään olevan noin huonot käytöstavat.
Ostajana pyrin myös olemaan kohtelias toista osapuolta kohtaan ja nopeat kaupat ovat myös minun etuni.
Tori.fi on tosi hyvä. Täysin ilmainen myyntipaikka käytetylle tavaralle. Lasten vanhat harrastusvälineet, vettäpitävät ulkoiluvaatteet, Goretex-kengät, lelut menee tosi hyvin kaupaksi. Samoin käytetyt huonekalut, lemmikkitarvikkeet myy hyvin. Oon tälle vuodelle myynyt varmaan 500e edestä minulle tarpeetonta hyvää tavaraa hinnat alkaen 1e. Parempi laittaa tavara kiertoon kuin laittaa kaatopaikalle tai kerätä varastoon.
Minua ärsyttää monet myyjät. Esimerkkinä etsin vuodesohvaa. Tarvittavat tiedot ovat kunto, leveys ja levitetyn sängyn mitat. Kun ne kuitenkin tarvitsee miksei voi laittaa jo ilmoitukseen? Pakko soittaa lähes joka helvetin myyjälle. Sama koski tiskikonetta jne jne. Pari ranskalaista viivaa that's it. Kiitos.
Muistakaa kumpikin osapuoli aina tarkistella roskapostikansiota! Olin kerran ostamassa torin kautta jotakin tuotetta, en nyt muista mitä. Kysyin on vielä myynnissä, myyjä vastasi että kyllä on, vastasin hänelle että otan tavaran ja aloin sopimaan aikaa ja paikkaa. Siihen myyjä ei sitten enää vastannutkaan. Odotin viikon verran ja päätin sitten katsella jostain muualta. Onneksi en ehtinyt löytämään muualta, nimittäin myyjä vastasi parin päivän päästä, viestini oli jostakin syystä mennyt roskaposteihin, vaikka ensimmäiset kaksi viestiä olivat menneet aivan normaaliin paikkaan. Oli kovin pahoillaan, kun ei ollut tajunnut tarkistaa sieltä, muttei haitannut kun sain kuitenkin tavaran ja myyjä pääsi itselleen turhasta tavarasta eroon =)
Mun mielestä huuto.net oli huonompi. Siellä sivusto yrittää ottaa kulumaksuja itselleen ja myymätöntä tavaraa on niin paljon että mun ilmoitus hukkui massaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi myyt pois uudenveroista tavaraa? Ehkä kannattaisi lähteä siitä, ettet ostelisi jatkuvasti kaikkea "kivaa", johon kyllästyt ja josta sitten muiden pitäisi sinulle kohta maksaa isoja summia.
Mistä päättelet että "ostelen jatkuvasti kaikkea kivaa"? Ihan vaan yksi uudenveroinen merkkituote myynnissä josta on muutaman kerran esitetty melko röyhkeitä tarjouksia.
Kiva kuulla muiden kokemuksia! Lisään vielä että jos ilmoituksesta puuttuu joku tärkeä tieto niin tietysti saa kysyä. Jouduin kuitenkin ottamaan yhdenkin kaapiston kädensijoista 12 lähikuvaa jotta ostaja sai tehtyä päätöksensä, eli katosi sen kummemmin kommentoimatta että ei kiitos.Näin yhtenä esimerkkinä siis.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt ensimmäistä kertaa laittanut tavaraa myyntiin tori.fi-sivulle,enkä voi kyllä suositella paikkaa kenellekään.Tavaroista kysellään mitä älyttömimpiä pikkuseikkoja kunnes miljoonan kuvan ja viestin jälkeen hävitään hiljaisuuteen. Tai sitten esitetään joku naurettavan pieni tarjous uudenveroisesta,laadukkaasta merkkituotteesta. En minä kehtaisi mitään esim. Louis vuittonin laukkua kinuta 30e postikuluineen. Eikö näillä ihmisillä ole mitään kohtuudentajua? Ei kaikkea voi saada "kirppishintaan".
Varmaankin olet pyytänyt liian kovaa hintaa. Oot arvostanut käytetyn tavaran arvon korkeammalle kuin mitä se oikeasti on. Kolmasosa ostohinnasta on sopiva myyntihinta hyväkuntoiselle käytetyllä tavaralle. Huonokuntoista tavaraa voit myydä eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin olet pyytänyt liian kovaa hintaa. Oot arvostanut käytetyn tavaran arvon korkeammalle kuin mitä se oikeasti on. Kolmasosa ostohinnasta on sopiva myyntihinta hyväkuntoiselle käytetyllä tavaralle. Huonokuntoista tavaraa voit myydä eurolla.
En usko. Käytettyjen tavaroiden kohdalla on ongelmana ennemmin ollut nämä tietojen kyselijät ja katoajat,ei hinta sinänsä. Tai totta kai joku sitten vielä lukuisten kysymysten ja kuvien jälkeen voi alkaa tinkimään hintaakin. Kohteissani on kuitenkin aina vähintään viisi hyvää kuvaa tuotteesta kuin tuotteesta,joista tavaroiden kunnon näkee varmasti.Jos hinta ei miellytä niin sen voisi ilmoittaa heti ensimmäisenä.
Lisäksi tiettyjen merkkien uudenveroisten tuotteiden tapauksessa tuo "kolmasosa ostohinnasta" ei päde.
ap
Joo mulla ollut kans näitä katoavia ostajia. Todella ärsyttävää.