Neljän kuukauden työttömyyden yhteenveto
4kk työttömyyttä
70+ työhakemusta
2 työhaastattelua
0 työpaikkaa
Näin omalla kohdallani. Mites muilla?
Kommentit (17)
Oletko miettinyt uudelleen kouluttautumista? Alkaa näyttää ainoalta vaihtoehdoltasi.
10 kk työttömänä.
22 työhakemusta.
2 opiskeluhakemusta.
0 haastattelua.
2 opiskeluhylkäystä.
Masentaa. Tulevaisuus näyttää lohduttomalta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt uudelleen kouluttautumista? Alkaa näyttää ainoalta vaihtoehdoltasi.
Suomessa on jo liikaa koulutettuja. Perustakaa menestyvä vientiyritys. Ei niitä töitä papereilla tehdä.
Vierailija kirjoitti:
10 kk työttömänä.
22 työhakemusta.
2 opiskeluhakemusta.
0 haastattelua.
2 opiskeluhylkäystä.
Masentaa. Tulevaisuus näyttää lohduttomalta.
22 työhakemusta 10 kuukaudessa? Eli keskimäärin 2,2 hakemusta kuukausi, 0,55 hakemusta viikko.
Yritä kovemmin, kyllä se työpaikka löytyy vielä.
16kk työttömänä
6 työhakemusta
0 haastattelua
0 työpaikkaa
Mielessäni täysi uranvaihto eli valmistaudun yliopiston pääsykokeisiin.
En ymmärrä miten on edes teknisesti mahdollista hakea yli 50 työpaikkaa? Mistä edes keksitte niin monta työnantajaa? Ei samaan firmaan voi kuukauden välein hakemuksia laittaa.. Vaikka kuinka miettisin niin en omilla koulutuksilla keksisi tuota määrää edes etäisesti potentiaalisia firmoja.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten on edes teknisesti mahdollista hakea yli 50 työpaikkaa? Mistä edes keksitte niin monta työnantajaa? Ei samaan firmaan voi kuukauden välein hakemuksia laittaa.. Vaikka kuinka miettisin niin en omilla koulutuksilla keksisi tuota määrää edes etäisesti potentiaalisia firmoja.
Löytyy kun haet muiltakin aloilta töitä, eri paikkakunnilta, osa-aika töitä jne.
2 vk työttömänä
2 hakemusta
1 haastattelu
1 työpaikka
2 vuotta työttömänä
10 työhakemusta
1 työpaikka, jossa useita sijaisuuksia
2 vuotta sivutoimista opiskelua
1 kanditutkinto
Ei paha!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyy kun haet muiltakin aloilta töitä, eri paikkakunnilta, osa-aika töitä jne.
Olen meteorologi. Haenko lääkärin paikkoja ja talouspäällikön paikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on jo liikaa koulutettuja. Perustakaa menestyvä vientiyritys. Ei niitä töitä papereilla tehdä.
Yrityksen perustaminen onkin helppoa kun rahaa ei ole. Tässä taloustilanteessa kaivaa vain itselleen kuoppaa, jos rupeaa yrittämään ilman loistavaa liike-ideaa. Minä en myöskään rupeaisi Suomessa pienyrittäjäksi, koska verotus on kovaa. Suuryrityksillä on helppoa kun veroja on maksettava vain murto-osa siitä, minkä pienyrittäjä joutuu maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
16kk työttömänä
6 työhakemusta
0 haastattelua
0 työpaikkaa
Mielessäni täysi uranvaihto eli valmistaudun yliopiston pääsykokeisiin.
Aiot siis jököttää vähintään 5 vuotta siellä yliopistolla. Valmistuessasi sinulla on uuden alan työkokemusta tasan 0 päivää, etkä taaskaan työllisty. Hukkaan meni. Mitäs sitten...
43,2 kk työttömyyttä
150+ hakemusta
20 haastattelua
0 työpaikkaa
Joo joo, minussa on jotain vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä.
Ei se hakemusten määrä, vaan laatu. Minä sain sen paikan, mitä hain ensimmäisten joukossa kun koulutus loppui, ehdin olla 4 kk työttömänä eli ne muut hakemukset siinä välissä olivat turhia, tosin muutamaan olisi kutsuttu haastatteluun. Sitten olin työttömyysuhan alainen, sain ensimmäisen hakemani paikan. Enkä ole mikään ihme osaaja, teen vain kuulemma hyviä hakemuksia. Vinkki: En aloita hakemustani koskaan olen xx-vuotias metronomi. Vaan kerron ensimmäisessa lauseessa, mitä osaan ja ensimmäisessä kappaleessa tuon ilmi, mitä hyötyä minusta on firmalle. Mulla on myös yhdistelmäkoulutus, mistä on paljon hyötyä.
Uittuakos sinne töihin hakemaan, kun ei kuitenkaan tule valituksi.
"Valitettavasti valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun..."
10 vuotta työttömänä. Työhakemuksia en enää laita.
M34