Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävä kertoi menetetyistä luottotiedoistaan, voiko enää luottaa?

Vierailija
14.10.2016 |

Reilu 9 kuukautta sitten tapasin tosi kivan naisen. Kaunis, hauska, fiksu. Teki kokoaikatyön lisäksi toista työtä, eli tosi ahkera. Nyt ollaan puhutti yhteenmuutosta ja hän pudotti pommin..

On menettänyt luottotietonsa pari vuotta sitten! Ei ole sitten aiemmin kertonut ja muutenkin herää pelko, että mitä jos hän, sori vaan, sössii asiansa uudestaan? Kuvittelin oikeasti, että hän on rehellinen ja fiksu mutta huh, onhan tämä aika kauheaa..

Selitteli asiaa sillä, että oli pari vuotta sitten todella hankalassa tilanteessa ymsyms. ja velat on jo maksettu. En tiedä.. Ei olisi uskonut :(

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan sinä odottaa vielä, jos löytäisit sen täydellisen ihmisen. Silti saattaa myöhemmin tapahtua jotain johon et ole osannut varautua. Miksi mietit jotain mitä saattaa tapahtua joskus tulevaisuudessa? Hänellähän on nyt työpaikka ja raha-asiat kunnossa. Entä jos se oletkin sinä joka sössit tulevaisuudessa ja nainen pettyy sinuun?

Eli sun mielestä ihmisen menneisyys ei kerro mitään ihmisen luonteesta? Jos on vaikka pari vuotta sitten toistuvasti ollut väkivaltainen mutta juuri nyt ei hakkaa ketään, niin on ihan hyvää kumppanimateriaalia koska "kukaan ei ole täydellinen"?

Miten varattomuus tekee ihmisestä kelvottoman? Varsinkin jos kyse on menneisyydestä. Useimpien mielestä väkivalta on väärin, eivätkä mielellään itse ota kuonoonsa, joten tiedetysti väkivaltaisten ihmisten vältteleminen on vain järkevää. Tosin useimmat eivät ole myöskään yhtä mustavalkoisia kuin sinä. Ylinopeuden ajaminenhan on ihan yhtä väärin kuin raiskaaminen.

No on se ylinopeuden ajaminen silti väärin, vaikka maailmassa on raiskaajia ja murhaajia. Eivät kaikki ajattele vain, että kun tuo ei vaikuta suoraan minuun niin tehköön mitä haluaa. Luottotietojen menettämisestä puhutaan usein mokana. Eikä varkautena. Vaikka sitähän se on. Ihminen on ottanut tuotteen tai palvelun eikä ole maksanut sitä. Silloin se myyjä on joutunut ns. ottamaan turpaan.

Vierailija
22/52 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ainakaan olisi merkitystä. Itsellänikin on merkintä. Omaisuutta tosin 500000 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan sinä odottaa vielä, jos löytäisit sen täydellisen ihmisen. Silti saattaa myöhemmin tapahtua jotain johon et ole osannut varautua. Miksi mietit jotain mitä saattaa tapahtua joskus tulevaisuudessa? Hänellähän on nyt työpaikka ja raha-asiat kunnossa. Entä jos se oletkin sinä joka sössit tulevaisuudessa ja nainen pettyy sinuun?

Eli sun mielestä ihmisen menneisyys ei kerro mitään ihmisen luonteesta? Jos on vaikka pari vuotta sitten toistuvasti ollut väkivaltainen mutta juuri nyt ei hakkaa ketään, niin on ihan hyvää kumppanimateriaalia koska "kukaan ei ole täydellinen"?

Miten varattomuus tekee ihmisestä kelvottoman? Varsinkin jos kyse on menneisyydestä. Useimpien mielestä väkivalta on väärin, eivätkä mielellään itse ota kuonoonsa, joten tiedetysti väkivaltaisten ihmisten vältteleminen on vain järkevää. Tosin useimmat eivät ole myöskään yhtä mustavalkoisia kuin sinä. Ylinopeuden ajaminenhan on ihan yhtä väärin kuin raiskaaminen.

Mutta eihän pelkkä varattomuus aiheuta luottotietojen menetystä! Se aiheuttaa, jos ei maksa laskuja. Jos ostaa jotain ja ei maksa sitä. Ihan eri asia kuin pelkkä pienituloisuus.

Kaikilla itsenäisesti elävillä on laskuja, joten ei tarvitse erikseen ostaa mitään, ja nimenomaan varattomuus voi luottotietojen menettämisen aiheuttaa.

Vierailija
24/52 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulikki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuulikki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisin talouden erillään kunnes huomaat, että on parantanut tapansa. Ihminen voi oppia virheistään. En silti yhteistä asuntolainaa ottais ihan heti.

Miten luottotiedoton voi ottaa asuntolainan? Eikait saa edes yhteistä?

Velat maksettu, takaaja, omat säästöt. Ja eihän se merkintä ikuinen ole! :)

Mä olen luullut että lopunikää, mutta näemmä parivuottako vain?

Kai se vähän riippuu mistä merkintä on tullut? Aikoinaan opiskelukaveri otti tahallaan itselleen merkinnän jottei tarvinnut ottaa opintolainaa (sai sit sossusta rahaa). Merkintä poistui sitten jonkin ajan päästä.

Vierailija
25/52 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan ole luottotiedot kunnossa. Ne menivät muutama vuosi sitten kun yhtäkkiä asiat vain yksi toisensa jälkeen kaatuivat niskaani, tuli avioero, kolari jne. Yritin asioita saada järjestymään parhaan kykyni mukaan, mutta näin kävi. Luottotietojen menetys seuraa mukana pitkään, mutta olen saanut talouteni hyvään tilanteeseen ja maksan laskut heti kun ne tulevat. En ole ikinä ottanut mitään pikavippejä tai elänyt muuten liian leveästi, mukana oli vain huonoa tuuria ja odottamaton elämäntilanne.

Jos minut joku minulle tärkeä mies tämän asian takia minua alkaisi halveksien katselemaan, niin hän lentäisi niskapers -otteella elämästäni ulos ja takaisin ei olisi tulemista. Luottotiedottomuus ei ole haitannut oikeastaan ollenkaan elämääni, joten miksi sen pitäisi haitata jonkun seurustelukumppanini elämää? Luottamus toiseen ihmiseen tulee ihan muista jutuista kuin luottotiedoista. N40

Vierailija
26/52 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan muuta yhteiseen, mutta vain sinun nimissäsi olevaan kämppään. Sehän eron tullen loisii sun nurkissa tuomiopäivään asti, kun ei saa hankittua itselleen omaa luukkua.

Vierailija
27/52 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni ensimmäinen merkintä on voimassa kaksi vuotta? Jos on sössinyt jo aiemmin niin sitten kestää pidempään.Mitenkäs on ap:n naisen laita?En itse vetäisi mitään älyttömiä johtopäätöksiä tuosta,mutta kukin tavallan

Vierailija
28/52 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän pelkkä varattomuus aiheuta luottotietojen menetystä! Se aiheuttaa, jos ei maksa laskuja. Jos ostaa jotain ja ei maksa sitä. Ihan eri asia kuin pelkkä pienituloisuus.

Kaikilla itsenäisesti elävillä on laskuja, joten ei tarvitse erikseen ostaa mitään, ja nimenomaan varattomuus voi luottotietojen menettämisen aiheuttaa.

Ei ne laskut tyhjästä tule koskaan. Kyllä se asunto on ihan itse vuokrattu, ja lehdet tilattu vaikkei niitä "osteta". Ihan turhaa sanoilla pelaamista, kun lopputulos on se että jotain on ostettu/vuokrattu/tilattu mutta ei maksettu. Ei ole joko haluttu maksaa tai ei ole kyetty arvioimaan tuloja ja menoja. Molemmat puutteita joita en itse kumppanissani katselisi. Enkä etenkään tuota asennetta kuinka muka vähävaraisella on ihan normaalia jättää asiat maksamatta - silloinhan hän voi suhteessakin tehdä niin, jos muka "ei mahda mitään".

Vierailija
29/52 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa taas... Meillä sellainen tilanne, että mulla taustalla burnoutista ja masennuksesta seurannut luottotiedottomuus. Masennus hoidettiin terapialla, sain asiat kuntoon ja elinvoimani takaisin. Miestä ei tavatessamme merkintä haitannut, yhteenmuuttaessa kämppä otettiin hänen nimiinsä. Tällä hetkellä opiskelen ja käyn töissä, maksan laskut ajallaan, kertaakaan en ole kuluttanut yli varojeni. Opin maksuhäiriömerkinnän jälkeen todella säästeliääksi, kun raha oli niin tiukilla. Mies puolestaan tekee "keikkatyötä" (= pari päivää kuussa), muun ajan on kotona. Ei hae tukia ajallaan, vitkuttelee eikä hoida asioita kuin vasta patistettaessa. Niin että jos noin mustavalkoisesti arvioi ihmisiä, kannattaa Ap:n ehkä säästää nainen jollekin fiksummalle ehdokkaalle.

Vierailija
30/52 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan kyse hiukan eri asioista? Ja jokainenhan miettii itse tykönään minkälaisia epätäydellisyyksiä sietää.

Vierailija
31/52 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan kyse hiukan eri asioista? Ja jokainenhan miettii itse tykönään minkälaisia epätäydellisyyksiä sietää.

ei ole, vaan kyse on siitä, että se mitä ihminen on tehnyt toistuvasti pari vuotta sitten kertoo hänestä jotain. Ei kukaan parissa vuodessa ihan eri ihmiseksi muutu.

Vierailija
32/52 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talous voi mennä tänä päivänä nurin kenellä tahansa ihan ilman omaa syytä. Jos talous sakkaa ja rahat loppuu ei laskuja pysty maksamaan. Syy tähän voi olla vaikka yrityksen kaatuminen, työttömyys tai sairaus tai molemmat. Näin voi käydä rehelliselle ja tunnollisellekin ihmiselle. Ei se tee ihmisestä sen huonompaa. Raha on vain rahaa. Jos maailman arvottaa rahan ympärille voi miettiä miksi on syntynyt tänne?

Vierailija
33/52 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uhrasin oman talouteni kun vaimo sairastui. Menetin vielä työnikin sen seurauksena. Rakkaus meni rahan edelle ainakin minulla. Rakkaista on pidettävä huolta. Raha-asiat saa aina kuntoon jälkeenpäin.

Vierailija
34/52 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi muuttaa ulkomaille. Luottotiedot jää Suomeen.

Vierailija
35/52 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂 mitä väliä? Huoh.

Vierailija
36/52 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ole, vaan kyse on siitä, että se mitä ihminen on tehnyt toistuvasti pari vuotta sitten kertoo hänestä jotain. Ei kukaan parissa vuodessa ihan eri ihmiseksi muutu.

Tarkoitin, että on ihan eri asia vahingoittaako tarkoituksella toista ihmistä, vai hoitaako huonosti omat raha-asiansa. Toisen ihmisen tahallinen satuttaminen tarkoittaa, että ihmisellä on jotain kunnolla vinksallaan päässään eikä sellainen tietenkään korjaannu.

Vierailija
37/52 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna naisen mennä. Kerro hänelle selkeästi, että hänen luotettavuus on myös sinun silmissäsi mennyt, epäilet hänen käyttävän sinua hyväkseen ja epäilet, että hän saattaa jopa pölliä sinulta jotakin. Sitähän sinä ap pelkäät, eikö niin? Naisen ei ole ollut varmasti helppoa luottaa sinuunkaan ja nyt kun hän on asian sinulle kertonut, on sinun aika tehdä siirtosi nopeasti. Joko jatkat ja luotat, tai pistät poikki ja kerrot naiselle totuuden minkä takia näin päätit. Toivottavasti sinä et ole tehnyt elämässäsi mitään väärin, vaan olet puhtoinen kaikilta mahdollisilta kanteilta katsottuna ja arvioituna. :)

Vierailija
38/52 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatkaisi. Vaikuttaa kyvyttömältä huolehtimaan asioistaan.

Vierailija
39/52 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menetin luottotiedot exäni takia, hän pimitti laskuni.

Maksoin heti velat, kyn sain tietää. Merkintä jäi

Vierailija
40/52 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas pitkä keskustelu saatu aikaan tästäkin provosta! Joten 3/5.