Tyhmä kysymys mutta miten alkoholisti ratkeaa?
Siis juoko se heti ihan älyttömät kännit ja jatkaa vai voiko se olla sitäkin, että ottaa yhen ja saattaa ottaa joskus muutaman kuukauden päästä seuraavaksi yhden? Vai siis hä? Selittäkää tyhmälle joku! 😅
Kommentit (11)
Älyttömät kännit. Ja seuraavana päivänä sama. Ja sitä seuraavana. jne.
Onko ihminen alkoholisti jos se ottaa kerran kuukaudessa yhden vaikka oluen tai kerran viikossa?
Joo alkoholiati ei ratkee ottamalla yhden tai kaksi. Jos voisi noin tehdä ei olisi ongelmaakaan.
Silleen että menee yhdelle tai parille, eikä pysty koskaan jättämään sitä siihen. Vetää itsensä sammumiskuntoon. Alkkis voi olla juomatta vaikka vuoden, mutta kohtuukäyttö ei onnistu. T.alkoholisti
Vierailija kirjoitti:
Silleen että menee yhdelle tai parille, eikä pysty koskaan jättämään sitä siihen. Vetää itsensä sammumiskuntoon. Alkkis voi olla juomatta vaikka vuoden, mutta kohtuukäyttö ei onnistu. T.alkoholisti
Väärin. Kyllä jotkut alkoholistit pystyvät kohtuukäyttöön. Se on hyvin harvinaista, mutta ei mahdotonta. Eikä alkoholismi tarkoita läheskään aina mitään sammumiskuntoon vetämistä. Monet ovat ns. toimivia alkoholisteja, voivat vuosikausia käydä töissä ja pitää yllä normaalia elämää, vaikka juovat päivittäin siinä samalla. Minä esimerkiksi olen tällainen sivistynyt alkoholisti. Join joka päivä ja määrällisesti aika paljonkin monta vuotta, ilman että kukaan edes aavisti että join.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Kyllä jotkut alkoholistit pystyvät kohtuukäyttöön. Se on hyvin harvinaista, mutta ei mahdotonta. Eikä alkoholismi tarkoita läheskään aina mitään sammumiskuntoon vetämistä. Monet ovat ns. toimivia alkoholisteja, voivat vuosikausia käydä töissä ja pitää yllä normaalia elämää, vaikka juovat päivittäin siinä samalla. Minä esimerkiksi olen tällainen sivistynyt alkoholisti. Join joka päivä ja määrällisesti aika paljonkin monta vuotta, ilman että kukaan edes aavisti että join.
Ei, vaan alkoholisti nimenomaan ei pysty kohtuukäyttöön, suurkuluttaja pystyy.
Ai mitenkö alkoholisti ratkeaa? Se sisäinen kutina kasvaa niin suureksi, että alkoholisti alkaa jälleen kerran valehdella itselleen, että jos nyt yhden kerran vaan, ja ihan vähän vaan, kyllä se nyt pysyy hanskassa. Ja saattaahan se sen kerran pysyäkin, ja siitä voimistuneena koittaa seuraavankin kerran ja sitä seuraavan, kunnes on taas siellä helvetissä takaisin, missä viina vie, eikä sitä pysty itse hallitsemaan.
- raitistunut alkoholisti, joka sitä kohtuukäyttöä vuosia yritti, joskus se onnistui pidempään, joskus se oli kerrasta parin viikon putki
Niin kyllä mullakin on onnistunut alkoholin ja jopa kovien huumeiden kohtuukäyttö, aina jonkin aikaa kerrallaan. Mutta sitten olen tipahtanut pahasti, aina. Ja joskus olen toki retkahtanut saman tien pahasti.
Eihän se aina mene samalla kaavalla, samallakaan alkoholistilla. Nyt olen ollut yli 10vuotta raittiina kuitenkin :)
Ensin pitäisi määritellä alkoholisti. Lääketiede ei tunne sellaista käsitettä, siellä puhutaan vain suurkuluttajasta ja on määritelty ne kulutuksen rajat, joiden pitää täyttyä, jotta ihmistä voidaan pitää alkoholin suurkuluttajana. Lääketiede ei liioin tunne hihhuli (AA) -liikkeen oppeja kuten "jos alkoholisti ottaa pisarankin alkoholia niin hän ei voi lopettaa" tai että "alkoholisti jatkaa pitkänkin raittiuden jälkeen juomista siitä mihin se (määrällisesti) jäi". Lääketieteen mukaan suurkuluttaja voi pystyä kohtuukäyttöön, vaikka täysraittius onkin suositeltava vaihtoehto.
Miksi niitä päihteitä pitää ottaa? Elämä on paljon parempaa ilman niitä!
Nähty sen kaltainen, joka selitti ontosti kliseitä, niin ajattelen aina, minä tämän yhden otan...
Totuus on ettei hän halunnutkaan lopettaa koska ei nähnyt elämäntyylissään mitään vikaa.
Ei millään pahalla heitä kohtaan joilla on halu lopettaa. Tyhjän jauhamista ei vain kannata kuunnella.
Kauhujutut kärsivällisistä naisista ja ymmärtävistä läheisistä saivat karvat pystyyn heti nuorena, olkoon todella jokaisen omalla kontolla.
Jatkaa vaan juomista monta viikkoa * piti kirjoittaa... Ap