Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on jatkuvasti pää täynnä kaikkia ideoita

Vierailija
12.10.2016 |

Mutta rohkeus toteuttaa niitä puuttuu, samoin taito markkinoida. Yritysideoita ja muitakin. Oon yksin näiden kanssa, tarvitsisin ehkä jonkun tukihenkilön, henkisesti, talouspuoli varmaan jotenkin hoituisi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee opiskelemaan vaikka tradenomiksi, opit perustaidot ja pääset harjoittelemaan. Paljon käytännön läheisiä projekteja yritysten kanssa ja ohjausta esim. start-upin perustamiseen ainakin Haaga-Heliassa.

Idea ei auta jos et osaa pyörittää firmaa yai edes laatia liiketoimintasuunnitelmaa.

Vierailija
2/11 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee opiskelemaan vaikka tradenomiksi, opit perustaidot ja pääset harjoittelemaan. Paljon käytännön läheisiä projekteja yritysten kanssa ja ohjausta esim. start-upin perustamiseen ainakin Haaga-Heliassa.

Idea ei auta jos et osaa pyörittää firmaa yai edes laatia liiketoimintasuunnitelmaa.

No jaa... Itse olen yrittäjä joka tällä hetkellä työllistän 18 henkilöä itseni lisäksi. Mitään hajua firman pyörittämisestä tai liiketoimintasuunnitelmista ei ollut kun aloitin, vain oman alani näkemystä ja kokemusta. Kaikki on hoitunut ihan hyvin näinkin. Kirjanpitoon ja palkanlaskentaan käytän siihen erikoistuneen toimiston palveluita, mutta muuten pyöritän hommaa itse, liiketoimintasuunnitelma vain omassa päässä. 

Tärkeintä on minusta se, että jossain vaiheessa lopettaa tuottamattoman haahuilun ja ideoinnin ja tekosyiden keksimisen sille miksi ei toteuta mitään haaveitaan, ja alkaa toimia. Kaikki asiat pystyy kyllä selvittämään mitä täytyy tietää että yrityksen saa pystyyn ja pyörimään, se vaatii vaan työtä. Kovin moni on sellainen että hauska ideointi maistuu, mutta tympeä ja rutiininomainen työ jota yrityksen oikea perustaminen vaatii ei niinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on metronomin koulutus ja näitä ideoita pulppuaa tasaista tahtia. Lääkäri meinas että olisi mania vaihe, vai mania vaihe hah! manioisaan se ukko on itse! määräilee suu vaavhdossa pillereitä varmaan tonnikaupalla vvuosittain

Vierailija
4/11 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jo kaksi amk-tutkintoa, toinen taloushallinnon tradenomi aikuispuolelta. Ap. 

Vierailija
5/11 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sinä olet minä!  Voidaanko pitää joku idearikkaiden kokoontumisajo-tapahtuma? :)  Mulla on kans loputon määrä ideoita mutta vain vähän tai ei ollenkaan keinoja niiden toteuttamiseen.

Tai miten olisi joku Startup Sauna -tyylinen juttu, löytäisitkö jostain sieltä sellaista porukkaa, jossa voisit jakaa ideoita ja ehkä päästä eteenpäin?

Vierailija
6/11 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä tarvitset mut etkä uutta idealistia. Kaupataan nyt meitä mammoja tässä kuin missäkin leijonan luolassa.

Olen opiskellut kauppatieteitä, mutta ihan sama. Sillä ei ole mitään väliä. Eli ei ole mitään pointtia sinun nyt mennä merkonomiksi tai tradenomiksi opiskelemaan. Tarvitset monialaisen osaajatiimin ja oikeestaan vaikeinta tässä onkin se, että tuollaista on vaikea löytää. Että toimisivat innostuneesti ja dynaamisesti yhteen. Koska olemme vain ihmisiä kaikki.

Koita haalia ajatuksistasi innostuneita kontakteja, TOTEUTTAJIA ja aikaansaama ihmisiä ympärillesi. Puhetta on tässä maailmassa aivan helvetisti, mutta vain ne jotka koskaan uskaltaa lyödä päätään seinää pääsevät ehkä joskus sen seinän läpikin.

7/11 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikanaan ennen Onnibusin tuloa idea siitä, kun bussimatkailu otti päähän kiertoineen kaikkien kylien kautta, että perustais bussifirman, joka ajaisi suoraan ilman pysähdyksiä kaupungista toiseen. Ei olis kyllä ollut edes rahaa ostaa yhtäkään bussia, eikä olisi ollut vaadittavaa tutkintoakaan kuljettaa maksua vastaan. Sen jälkeen ei ideoita ole ollut.

Vierailija
8/11 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä vielä, pikaisesti ennen töihin lähtöä. Mulla nimenomaan on yrittämisestä liikaa tietoa. Äitini oli päätoiminen yrittäjä, isäni sivutoiminen ja veli oli äidillä töissä. Olen nähnyt sen, kuinka nopeasti yritys muuttuu ei-kannattavaksi suhdanteiden ja tilanteiden muuttuessa. Äiti ehti kuolla ennen pahinta alamäkeä, ja se yritys saattoi olla vakavan sairastumisen suuri syy. Yrittäjäkurssit käyty ja kesätyökokemusta tilitoimistosta, myös verotoimistossa olen ollut määräaikaisena jonkun aikaa. Nykyään olen toisen amk-alani töissä. Pidän työstäni, mutta se jokin tästä palkkatyöstä puuttuu. Mulla taitaa olla kuitenkin sisäsyntyistä tämä yrittämisen halu. Tietty mies, jolla ei ole yhtään yrittäjähenkeä, on melkoinen jarru. Miehellä taas olisi hyvin osaamista aloittaa yritys alallaan, eikä se ala vaadi suuria pääomia, mutta hän ei halua. 

9/11 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muu auta ku repästä se pää pystyyn ja rohkeasti yrittämään. Mikä siinä eniten pelottaa? Epäonnistuminen? Ideansa myyminen ja esittely? Omasta työstä mahd irrottautuminen?

Multa itseltäni, rohkealta ja itsevarmalta ihmiseltä se ensimmäinen tapaaminen vaati varmaan kaikkein eniten, mutta hitto että sen jälkeen oli super olo! Ideani ei loppujen lopuksi mitään mittavaa edes poikinut (suuntauduttiin sitten toiseen, kannattavampaan toimintaan), mutta olen todella ylpeä siitä, että vaan repäsin ja uskalsin. Suomalainen pelkää tuota epäonnistumista usein ihan liikaa vaan fiilispohjalta eikä yhtään niin, että siitäkin saa mielettömästi kokemusta ja ihan erilaista rohkeutta yrittää uudestaan. Jos vaan asennoituu oikein.

Vierailija
10/11 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomiksi ei kannata opiskella. Ei niille ole töitä. 

Vierailija
11/11 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua voisi käyttää ideoiden pallotteluun.

Olen pyrkinyt siihen, ettei mikään ala olisi minulle täysin vieras.

Eri alojen yhdistelmistä löytyy usein hyödyntämättömiä alueita.

Tuotan runsaasti m yös omia ideoita, mutta ADD:n takia kyllästyn kun idea on valmis ja siirryn mieluummin seuraavan aiheen pariin.