Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampere on kaunis kaupunki

Vierailija
12.10.2016 |

Ainakin keskusta-alue. Kävin ekaa kertaa moneen vuoteen viikonloppuna tarkoituksena katsoa kavereiden kanssa Suomi - Kroatia jalkapallopeli Ratinalla. Yövyttiin 2 yötä Ilveksessä. Yleensä jos täältä perseestä reissaa, niin kohteena Suomessa Helsinki, mut ihan kiva, et sai itsellekin vähän vaihtelua. Tampere todella kivannäköinen ja oloinen kaupunki, ainakin se keskusta-alue. Hämeenkadulla ja sen yhteydessä oli tosi paljon kauppoja, pubeja ja nähtävää. En ymmärrä sitä Tampere on Suomen wt-kaupunki ajattelua, joka täälläkin vallitsi vähän aikaa sit aihetta käsittelevässä ketjussa. m26 Kpo

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratinassa, ei Ratinalla :) Mutta niinpä, turhaan parjattu.

Vierailija
2/27 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha opiskelukaupunkini, hauskaa oli.

Tampere on monipuolinen kaupunki, jossa ei pitkästymään pääse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere <3

Vierailija
4/27 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyä näi o!

Vierailija
5/27 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siellä keskustassa, entäpä kantakaupungissa? Tampereella on Lahden jälkeen korkein työttömyys. En tarkoita sillä mitään, mutta päihteiden väärinkäyttö on yleistä tamperelaisille.

Vierailija
6/27 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kasvaa melko huimaa vauhtia myös asukasluku, kun ihan hirveästi rakennetaan nyt uusia asuntoja esim. Sammonkadun päähän, Vuorekseen ja jättimäisiä uusia kauppakeskuksia tulee koko ajan lisää.

Toivottavasti työpaikatkin lisääntyvät samaa tahtia sitten?

Vierailija
7/27 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siellä keskustassa, entäpä kantakaupungissa? Tampereella on Lahden jälkeen korkein työttömyys. En tarkoita sillä mitään, mutta päihteiden väärinkäyttö on yleistä tamperelaisille.

Muualta tulleita ja pettyneitä, sossutuilla eläviä.  Ei aidot tamperelaiset ole sellaisia:)

Vierailija
8/27 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin keskusta-alue. Kävin ekaa kertaa moneen vuoteen viikonloppuna tarkoituksena katsoa kavereiden kanssa Suomi - Kroatia jalkapallopeli Ratinalla. Yövyttiin 2 yötä Ilveksessä. Yleensä jos täältä perseestä reissaa, niin kohteena Suomessa Helsinki, mut ihan kiva, et sai itsellekin vähän vaihtelua. Tampere todella kivannäköinen ja oloinen kaupunki, ainakin se keskusta-alue. Hämeenkadulla ja sen yhteydessä oli tosi paljon kauppoja, pubeja ja nähtävää. En ymmärrä sitä Tampere on Suomen wt-kaupunki ajattelua, joka täälläkin vallitsi vähän aikaa sit aihetta käsittelevässä ketjussa. m26 Kpo

Kiitos kehuista.

Asun Tampereella itse, minusta tämä on kyllä jos ei nyt Suomen wt-kaupunki niin junttila kumminkin. Ja siksi sopiikin minulle; esim. johonkin Turkuun olisin ihan liian juntti. Kaunista täällä kyllä on, ja keskusta eloisa ja kätevän tiivis.

Vierailija
9/27 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta sanalla kantakaupunki viitataan nimenomaan keskustaan :) 

Vierailija
10/27 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta sanalla kantakaupunki viitataan nimenomaan keskustaan :) [/quote]

Ei ole kai virallista määritelmää kantakaupungille. Tampereen kaupunki määrittelee kantakaupungin virallisesti siksi alueeksi, josta Teisko ja Aitolahti jätetään pois. Se sisältää keskustaa huomattavasti laajemman alueen. Karkeasti ottaen Tampere ennen vuotta 1966. Termin käyttö kai vaihtelee suuresti kaupungeittain.  

Niin, Tampere on hyvin kaunis kaupunki.

Vierailija
11/27 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on meneväkaupunki. Muistan pelin olleen sunnuntaina? Sunnuntaisin Tampereen keskustassa on paljon avoinna olevia pubeja, ravintoloita ja yökerhoja ja väkeä liikkuu paljon. Kuopiossa saat ihmisiä etsitä sunnuntaina klo 22 jälkeen kaupungilla.

Vierailija
12/27 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikotoin koska luopuivat delfiineistä niin kurjalla tavalla kun rahan tulo loppui. Muutenkin päätöksiä juntataan kansalta piilossa.

Vierailija
13/27 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on ihana. Kaipaan sinne takaisin yhä, vaikka poismuutosta on jo 15 vuotta aikaa.

Vierailija
14/27 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut täällä 54 vuotta, kaunis kaupunki oli , but, keskusta ahdetaan

liian täyteen, kaikki loppukin vanha puretaan, kaikennäköstä pilven piirtäjää,

huh huh, kansiareenaa, ja vielä ratikkakin pitää saada, kohta varmaan myös metro,

eteläpuistoon kerrostalo ryppäitä, ratina täynnä vierivieressä kerrostaloja,

ranta tampella, voi voi, ja mitä vielä?

Vierailija
15/27 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen viihtynyt täällä jo kohta 20 vuotta. Kesällä tämäkin on parhaimmillaan. Myös Turku on kaunis, mutta sikäläiset ovat vaikeammin lähestyttäviä. Tampere on ehkä junttila, mutta välitön junttila: kassajonossa voi jutella tuntemattomille saamatta oudon mainetta ja ihmiset saattavat yleensäkin puhua toisilleen, jopa ventovieraat bussissa.

Samankaltainen kokemus on liikuntarajoitteisella isälläni (vanhempani muuttivat tänne muutamia vuosia myöhemmin). Hän on edelleen otettu siitä avusta, jota saa liikkuessaan rollaattorin kanssa, ei ole aiemmassa kotikaupungissamme eteläisessä Hämeessä tottunut moiseen huomaavaisuuteen 😁

Vierailija
16/27 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Tampereella kymmeniä vuosia, enkä ymmärrä kohdan 15 kirjoittajan väitettä mitenkään. Olen matkustanut nyssellä varmaankin tuhansia kertoja, ja voin vakuuttaa, että ventovieraat juttelevat toisilleen ani harvoin. Jopa ruuhkaisessa bussissa voi olla hiljaista kuin huopatossutehtaassa, jos mukaan ei eksy maahanmuuttajia tai toisensa entuudestaan tuntevia tai lapsiperheitä. Tämä on kuitenkin kohteliaisuutta: minä en häiritse sinua liialla rupattelulla ja oletan, ettet sinäkään minua. Junttilaväitteen ymmärrän positiivisesti suvaitsevaisuuden kautta. Esimerkiksi alakulttuureihin kuuluvia ei tällöin katsota yhtä helposti pitkin nenänvarttaan kuin eräässä syrjäisessä rannikkopitäjässä, sinulla on suurempi vapaus olla mitä olet.

Vierailija
17/27 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaikuttaa kiehtovalta kaupungilta, maanläheinen iso kaupunki keskellä ei mitään. Kiehtovaa. Olen asunut 20 vuotta Helsingissä ja viime keväänä hain Helsinkiin ja Tampereelle opiskelemaan, pääsin Helsinkiin. Pakko myöntää että vähän toivoin salaa pääseväni Tampereelle :'D Mutta toki viihdyn erittäin hyvin myös pk-seudulla!

Vierailija
18/27 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere onkin ainoa kaupunki johon suostuisin pk-seudulta muuttamaan.

T:espoolainen

Vierailija
19/27 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi näkemys junteista on Suomessa niin hupaisaa. Jos Tampereella niitä ois erityisen paljon, niin haloo, mites loppuosa maasta poislukien Helsinki. Jopa Vantaalla on juntimpaa ja Espookaan ei ole kapunki. Turku on surkea. Heinä kasvaa jo rautatieasemalla.

Tampere on moderni ja siellä tapahtuu. Nopeitakin ovat nuo tamperelaiset! Nyt se on todistettu!

Vierailija
20/27 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Tampereella on vähän sellaista maalaispitäjähenkeä vaikka iso kaupunki onkin. Hyvä vaan. Täällä ei tartte ressata, toisaalta fiinikin voi olla eikä se muita häiritse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi