Jaa kokemuksesi seksuaalisesta ahdistelusta
Kokemukset ovat tervetulleita kaikilta, siis myös miehiltä.
Itse olin 14, kun bussissa keskellä päivää viereen istunut koditon (?) yritti tunkea kätensä haaroihini. En uskaltanut sanoa mitään, työnsin vaan hänen kätensä pois ja tungin ukon yli pois bussista seuraavalla pysäkillä. Perään on huudeltu ties mitä törkeyksiä monta kertaa, ja minulta on yritetty ostaa seksiä keskellä kirkasta päivää, kun mulla oli päällä pitkät housut ja villakangastakki.
Kommentit (16)
Mä olin 9v kun uimahallissa isompi poika tunki kätensä uikkareihini ja kouri rintojani. Taisin olla 11v kun bussipysäkillä bussia odotellessani viereen tuli siltojen mies joka ehdotti että otan siltä suihin. Olen myös kokenut huutelua, ehdottelua ja seuraamista.
Tanssilattialla joku otti väkisin kiinni lantiosta ja painoi peniksensä mun persettä vasten. Riuhdoin itseni irti ja mies vaan nauroi ivallisesti.
Sama miesvihaaja on nyt riehunut jo kaksi päivää palstalla. Etkö oikeasti pääse sinne hoitoon?
Kaikki neljä ensimmäistä juttua samalta aloittajan näppikseltä.
Vierailija kirjoitti:
Sama miesvihaaja on nyt riehunut jo kaksi päivää palstalla. Etkö oikeasti pääse sinne hoitoon?
No en ole kyllä aloittanut yhtäkään muuta keskustelua moneen päivään :D Ja aloituksessa nimenomaan sanoin että myös miehet kokevat ahdistelua. Rauhoitupa nyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tämä nyt mitään miesvihaa ole, jos kerran miehetkin tänne voi laittaa kokemuksia.
Tässä muutama miehen kokema ahdistelu naisten toimesta.
- nuorempana sattui muutaman kerran tapauksia, joissa vanhemmat keski-ikäiset känniset naiset tulivat väkisin istumaan syliin. Yleensä vielä jotain härskejä kommentteja päälle ja kauhea haukkuminen, kun ne työnsi pois.
- tanssilattioilla/baaritiskillä perseestä on puristeltu useamman kerran (en tosin tiedä onko kyseessä aina ollut nainen)
- sitten on pikkujouluissa tms. juhlissa tullut jonkin verran ehdotteluja. En nyt tiedä onko se ihan ahdistelua, mutta ärsyttäviä tilanteita kuitenkin. Naimisissa olen siis eikä muut suhteet oikein kiinnosta.
Joutuu nuoret pojat ja miehetkin kuulemaan asiattomia kommentteja. Ei se kivalta tunnu. Huomasin juuri, etten enää muista yksityiskohtia, on tainnut aika tehdä tehtävänsä.
Kaverin bileissä nautittuani suurehkon alkoholimäärän heräsin siihen että yksi bilevieraista (mies) riisui housujani. Työnsin hänet pois ja lähdin pois tilanteesta.
Ihan vaan ettei kukaan kuvittele noiden olevan yleisiä kokemuksia ja tapahtuvan kaikille: en ole kokenut seksuaalista ahdistelua ikinä. Liikun paljon yksin ja miesvaltaisisssa tapahtumissa/paikoissa, ja olen ihan naisen näköinen 36v nainen.
Yläasteella pojat haukkuivat kaikkia tyttöjä. Niitä, joilla oli tissit, sanottiin huoriksi. Niitä, jolla ei ollut tissejä tai tissit olivat pienet, sanottiin pihtarihuoriksi.
Harrastusvalmentaja kouri tyttöjä ottaessaan muka mittoja vaatteita varten. Pojat saivat ottaa mittansa itse.
Noin ikävuosina 19-25 en selvinnyt varmaan viikkoakaan ilman, ettei joku olisi kommentoinut jollain tavalla takamustani. Meinaisin lisätä tähän, että en pukeutunut paljastavasti, mutta mitäs hemmettiä se tähän kuuluu.
Parikymppisenä työpaikan vartija tuli varastoon, jossa olin yksin, ja kyseli mitä tekisin, jos hän puristaisi mua perseestä.
Baareissa mua on käpälöity ainakin kolmekymmentä kertaa tähän ikään mennessä. Enää en käy baareissa. Paitsi että kuukausi sitten kävin, ja itse asiassa kyllähän joku silloinkin puristi perseestä. Oli päässyt unohtumaan, kun on niin arkipäiväistä.
Tässä nyt muutama esimerkki. Näitähän riittää, ja nää on kaikkien naisten arkea jollain tasolla.
Kaverin äiti lähenteli ja pyrki koskettelemaan intiimisti, kun oli 13-vuotias. Jos olisin ollut muutamaa vuotta vanhempi, olisin varmasti kellistänyt tädin petiin, koska kyseessä oli sangen seksikäs rouva, mutta tuolloin asia tuntui hyvin vastenmieliseltä ja vaivaannuttavalta.
T. M41
-Laivalla noin 50v mies löi minua ensin vatsaan ja sitten perseeseen. Päällä minulla oli lökärit ja huppari ja olin varhaisteini noin 14v.
-Pasilan asemalla rullaportaissa perseeseen koskettelu ruuhkassa jonkun 200metrisen jäpikän toimesta. Ikää oli 18v ja päällä kangastakki,neule ja farkut.
-Italiassa monet kerrat huudeltu perään ja tultu liian lähelle tanssimaan.
-Ruotsissa joku mies päätti huudella keskellä kirkasta päivää että olen "h...a" ja että perseeni on pantava. Ihan Tukholman keskustassa. Elämäni noloin hetki.
- Ja sitten nää perus ilta metrossa tulevat miekkoset treffipyyntöineen
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt muutama esimerkki. Näitähän riittää, ja nää on kaikkien naisten arkea jollain tasolla.
Älä sinä väitä että kaikkia ahdistellaan, niin minä en väitä ettei ketään ahdistella. Jooko.
9
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Se mua uimahallissa näpelöinyt tapettiin vuosia myöhemmin aika raa'asti ja siitä oli juttua kaikissa isoissa lehdissä. En vihaa miehiä vaikka olenkin osani ääliöistä kohdannut.
Mikä dg sulla on kun kuvittelet kaikkien kirjoitusten olevan jonkun tietyn ihmisen näppikseltä? Taidat viettää täällä vähän liikaa aikaa.
En kyllä ymmärrä näitä huutelijoita ja ehdottelijoita. Parempi keino kätkeytyy katseeseen👍
Joku saa viboja näistä, ehkä vinkkejäkin toimintaansa. Älkää menkö halpaan.
Vastaantuleva mies tarrasi tissistä kiinni ja käveli pois. Olin parikymppinen ujo ihminen, enkä järkytykseltäni saanut sanottua sanaakaan.