Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

raskaana vai ei, hulluksi tässä tulee.

Vierailija
12.10.2016 |

Elikkä viimeksi menkat ovat olleet syyskuun puolessa välissä, enkä ole koskaan tarkemmin kiertoni pituutta laskenut, tiennyt aina suunnilleen milloin menkkojen pitäisi alkaa ja yleensä menkkaoireet ovat ilmenneet paria päivää aiemmin. No, miehen kanssa tuli paneskeltua ilman ehkäisyä parisen viikkoa sitten jolloin tajusinki että mahtopa olla justiinsa ovis menossa. Ja siis tiedän kyllä että raskaus on mahdollinen, mikä ei sinänsä ole edes huono asia.
Tällä hetkellä kp29, ja viikon verran ollut jo hyvinkin menkkaoireista poikkeavia tuntemuksia, mm. turvonneet ja kipeät rinnat, turvonnut maha, päänsärkyä, _jatkuva_ vessahätä, mielialan vaihteluja (märyherkkyys), ja nyt parina viimeisenä päivänä menkkamaisia mahakipuja mutta verta ei tule. Olen tehnyt jo 3 raskaustestiä ja kaikista negatiivinen, mikä tästä tilanteesta tekeekin niin ahdistavan. Millonka se plussa sitte pitäs tikkuun pärähtää? Tai olen tikutellut liian aikaisin?

Onko muilla vastaavasta kokemusta? Tämä on muutenkin ensimmäinen raskauteni enkä tiedä mitä koko asiasta pitäisi oikein ajatella niin järki tämän epätietoisuuden kanssa kohta lähtee.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama juttu! Menkat 15.9. Ja nyt kp 28/26, testi negatiivinen joten tuskin raskaana olen kuitenkaan. Silti ei voi olla miettimättä että entä jos. Toivottavasti lopputulos on halutunlainen!

Vierailija
2/13 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkuun puolessa välissä varmaa näkyy varminten. Tikuta sinä päivänä kun kuukautisten pitäisi alkaa ja osts joku herkempi testi niin saat varmasti tietää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että ei vielä näy oikea tulos testissä, mulla samat oireet ja niinhän tuo testi plussaa on näyttänyt... siitä ei edes kovin kauaa ollut menny aikaa kun näytti negatiivista ensin.

Vierailija
4/13 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma vaan on se, että kun en tosiaan ole koskaan kauhean tarkasti kiertoni pituutta laskeskellut niin en osaa sanoa milloin tarkalleen pitäisi menkkojen alkaa, 14.9. alkoivat viimeksi, tämän muistan :D Kyllä niiden näillä main pitäisi jo suunnilleen alkaa. Nämä oireet tässä eniten nyt vaan ahdistaa ja tämä ns. "tunne" siitä että olen raskaana mutta testi väittää toisin. aaarrggth.

-Ap

Vierailija
5/13 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootat viikon ja tiedät sitten

Vierailija
6/13 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole raskaana, jos testi ei näytä plussaa. Itse olen sen tässä 10kk yrityksellä jo oppinut. Jos kovasti stressaat ja mietit asiaa, jää kuukautiset jo sen takia pois.

Vierailija
7/13 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakim tuli noi tunteet raskaudesta heti jo ekasta yrityskierrosta vaikken raskaana ollutkaan. Sitä kun jännittää ja tajuaa et nyt ekaa kertaa elämässä se vois oikeesti olla mahdollista et oon raskaana niin tulee kaikenlaista oiretta kehiteltyä.

Olen ollut kahdesti raskaana ja molemmilla kerroilla ei ollut oireen oiretta noin alussa ja raskaustesteihin pärähti plussat pari päivää ennen kuin menkkojen olis pitänyt alkaa.

Vierailija
8/13 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verisesti on varma ja nopea,näyttää mahdollisen raskauden jo varhaisessa vaiheessa.

Lääkäriasemalle labraan

Vierailija
9/13 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen itsekkin miettinyt että onko tämä vain jokin psyykkinen juttu että kuvittelen kaiken. Siltikin jotenkin on vain semmoinen tunne että olen raskaana. Ei mulla tämmösiä oireita ennen menkkoja ole koskaan ollut, ei varsinkaan että mahaa olisi ns. "nippaillut" jo viikkoa ennen menkkoja.  Totta voi kyllä tosiaan olla että kun asiaa olen stressanut ja miettinyt niin kuvittelenkin oireet. Tulis nyt menkat tai plussa, kunhan ratkeaisi johonkin suuntaan. Mutta kieltämättä kyllä harmittais sekin jos menkat tulis.....

-Ap

Vierailija
10/13 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako mies isäksi?

Vierailija
11/13 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet raskausoireet ovat sellaisia että niitä tuntemuksia on muutenkin ennen menkkoja, niihin ei vaan kiinnitä huomiota ennen kuin toivoo/pelkää raskautta.

Vierailija
12/13 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joka kerta tiennyt juuri noista oireista olevani raskaana. Mutta ihmiset ja tilanteet on yksilöllisiä, varman tiedon näyttää aika. Tsemppiä odottamiseen ja jännittämiseen! Parin päivän sisällä asia varmasti selviää.

Vierailija
13/13 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaako mies isäksi?

Itseasiassa mies potenut vauvakuumetta jo pitempään......että ei todellakaan laita pahakseen :D