Miten saatte tilinumeronne työnantajanne tietoon?
Ihan vaan näin tiistaipohdintana tuli mieleen että miten te sen käytännössä teette? :D
Kommentit (35)
Kirjoitettiin henkilökortin tms yhteydessä. Pomo kyseli henkilötiedot ja samalla tilinumeron.
Vanhassa työpaikassa palautettiin tuntilistat postilaatikkoon, laitoin siihen mukaan tilinumeron lapulla.
Teen töitä kaupungille. Meillä täytetään perustietolomake, joka toimitetaan palkanlaskijalle. Sama lomake täytetään uudestaan, jos esim. osoite muuttuu.
Sähköpostilla. Ihmisillä on joku käsitys siitä, että tilinumero on isokin salaisuus - ei ole.
Minä lähdin heti ensitöikseni työmatkalle pääkonttoriin viemään sitä tilinumeroa. Se olikin kiva matka, olin kolmatta päivää ensin matkalla, kun eksyin ja sitten menin väärään konttoriin ja palkkani maksettiin jollekin toiselle ekat kolme vuotta, mutta sitten kun kävin uudelleen toimittamassa asiaa, on palkka tullut jo pari kertaa ihan minun omalle tilille.
Vierailija kirjoitti:
Kerropa nyt ap että miten juuri tilinumeron ilmoittaminen/kertominen työnantajalle olisi jotenkin erilaista kuin minkä tahansa muun informaation?
Koska kyse on rahasta. Kukaan ek tykkää puhua tassta.
Vierailija kirjoitti:
Sytytin nuotion ja lähetin savumerkkejä
Minä laitoin pullopostilla.
Sano työnantajallesi kun hän kysyy tilinumeroasi, että KVG.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa nyt ap että miten juuri tilinumeron ilmoittaminen/kertominen työnantajalle olisi jotenkin erilaista kuin minkä tahansa muun informaation?
Koska kyse on rahasta. Kukaan ek tykkää puhua tassta.
Minun tilinumerossani ei ole kyllä paljonkaan kyse rahasta. Ei edes tilipäivinä.
Morsettamalla Vatikaaniin, josta sitten lähetetään kirjekyyhkynen palkanlaskentaan.
No se riippuu ihan firman käytännöistä, miten ilmoitetaan tilinumero tai sen muuttuminen. Usein hoitunee ihan ilmoittamalla kirjallisesti esimiehelle tai hr:lle, jotka ilmoittavat tiedon eteenpäin. Joskus voi olla että hlö saa ilmoitettua tiedon suoraankin palkanlaskentaan sähköisesti tai kirjaamalla firman järjestelmään tiedon, josta se sitten siirtyy eteenpäin.
Periaatteessa tavalla ei ole mitään väliä, paitsi että tilinumeron antamisesta on jäätävä luotettava dokumentti, jolla tiettyjä ehtoja.