Stadin asunnoilla asuvat
Saatiin asuntotarjous. 3h+k, neliöitä rapiat 70 ja vuokra vaan 750!? Eikä oo ees itäisestä Helsingistä kyse.. onko oikeesti näin halpaa? Maksetaan Satolla nyt 3h asunnosta melkee 1100...
Kommentit (16)
Mitä laitoitte hakemukseen? T. epätoivoinen ikihakija
Onnea AP! Minne päin muutatte? Muista, että jos et ota asuntoa vastaan, joudut jonon hännille ikuisiksi ajoiksi.
Minä asun reilun 40 neliön kaksiossa, vuokra vajaa 500 euroa. Onhan se halpaa vapaiden markkinoiden riistovuokriin verrattuna.
Meillä 74,5 neliöta ja vuokra 748e.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vuokra 780e ja neliöitä 38. Asunto Pohjois-Haagassa ja tosiaan yksityiseltä. Miljoona kertaa laitettu hakemus kaupungille eikä vaan tärppää vaikka ollaan tosi pienituloisia, mä oon mäkissä töissä ja mies opiskelija ja osa-aikanen kaupan kassa. En tiiä kuka noita asuntoja oikeesti saa :D Meillä on kyllä luottotiedot kunnossa eikä olla asunnottomia niin kaippa se johtuu siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vuokra 780e ja neliöitä 38. Asunto Pohjois-Haagassa ja tosiaan yksityiseltä. Miljoona kertaa laitettu hakemus kaupungille eikä vaan tärppää vaikka ollaan tosi pienituloisia, mä oon mäkissä töissä ja mies opiskelija ja osa-aikanen kaupan kassa. En tiiä kuka noita asuntoja oikeesti saa :D Meillä on kyllä luottotiedot kunnossa eikä olla asunnottomia niin kaippa se johtuu siitä.
Nykypäivänä tuntuu olevan lottovoitto saada kaupungin kämppä. Itse olen kylläkin asunut täällä jo vuodesta 2003.
Meillä Malmilla kaupungin asunnon vuokra 74,5 neliöisestä asunnosta 890 e kk, ja ulkoa aika läävä. Parveke ja julkisivu hirveät. Näissä on tosi suuria hintaeroja joten ap:n saama tarjous on tosi edullinen mielestäni.Tosin alueetkin vaikuttavat, vaikka ei olisi itä, on esim. täällä Malmilla alueita joihin en lapsen kanssa muuttaisi.
Kannellisessa asumme ja kolmiosta vuokra 750€.
Ihan normaalia on että Helsingin kaupungilla vuokra 10-12 e/m2
Vuokrat on kyllä ihan helvetin kalliita jos ei satu saamaan asuntoa kaupungilta. Ja harva tuntuu saavan. Mä en saanut asuntoa edes sillon kun olin "asunnoton". Veisasin sellaset itkuvirret ja osote oli poste restantessa mutta ei niin ei :D Pakko siis maksaa riistohintaa yksityiseltä. T: se mäkkärin työntekijä joten ei ollut suurista tuloistakaan kiinni
Kaupunki haluaa työssäkäyviä vuokralaisiksi. Viimeisen vuoden aikana usea vakityössä oleva tuttu on saanut Stadin asunnon, työttömät yms. jääneet ilman. Sosiaalisin perustein asunnot jaetaan sit ihan eri kautta.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunki haluaa työssäkäyviä vuokralaisiksi. Viimeisen vuoden aikana usea vakityössä oleva tuttu on saanut Stadin asunnon, työttömät yms. jääneet ilman. Sosiaalisin perustein asunnot jaetaan sit ihan eri kautta.
Tämä. Sain itse kaupungilta asunnon alle kuukaudessa (asuin Satolla silloin), mutta työtön tuttavani edelleen 3 kuukauden välein uusii hakemustaan.
AP tässä, Laajasalosta tarjottiin asuntoa. Tuohan on vielä kivalla alueellakin (näköjään meri, ulkoilualueet, puistot, palvelut lähellä), joten taidetaan hyväksyä tää tarjous :) Niin ja jäin työttömäksi 4 kk sitten, ja ollaan eletty miehen pienillä tuloilla ja mun säästöillä siitä lähtien. Hakualueena oli koko Helsinki.
On. Asunnot maksaa oikeasti tuon verran, loppu markkinahintaisissa vuokrissa on höttöä.