Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Flunssassa ja tänään tullut kokoajan pelkästään vihreää ja paksua räkää. Mistähän kertoo??

Vierailija
11.10.2016 |

Onko flunssa pahenemassa, loppumassa vai mitä?? Perjantaina alkanut flunssa.

Ensimmäinen aamu kun ei tarvinnut heti niistää, nenä oli ok monta tuntia, mutta nyt sitten ei tulekkaan muutakuin tuota paksua vihreää räkää ja sitä tuleee kerralla vielä tosi paljon.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskiontelon tulehdus tms. Antibiootin paikka.

Vierailija
2/10 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilta flunssasta kuulostaa. Yleensä se käännekohta on Rimminen ja sitten alkaa muuttua parempaan suuntaan. Käytä nenäkannua niin huuhtoo räät ja pöpöt pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo vain sen, että räässäsi on paljon bakteereita.

Vierailija
4/10 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohut, kirkas lima on hyvä merkki, paksu ja värillinen huonompi. Jos yleisvointi on ok. niin ei kai sulla hätää ole, voit vielä seurailla josko limaneritys siitä hellittäisi. Ei kannata rynnätä heti kinuamaan antibiootteja. Niistä koituva haitta omalle bakteeriflooralle ei todellakaan ole pikkuflunssan voittamisen väärti.

Vierailija
5/10 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskiontelotulehdus saattaa mennä itsekseen ohi. Odottele pari päivää, huuhdo nenää kannulla ja juo riittävästi. Myös kevyt ulkoilu voi auttaa.

Vierailija
6/10 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 jatkaa, kokeile tosiaan nenäkannua ja keittosuolaa tai vaikkapa keittosuola-suihketta liman irroitukseen. 

Höyryhengitys ja inkiväärijuuresta haudutettu, runsaalla hunajalla maustettu juoma ovat myös ihan huippukonsteja limaiseen flunssaan :)

Vierailija
7/10 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ainakin kuullu, että tolloin saattaa olla bakteeritulehdus ja lima muuttuu vihreäksi valkosolujen takia.

Vierailija
8/10 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana joten antibioottia en kovin herkästi ole kyllä hakemassa. Nenäkannua olen käyttänyt, paitsi tänään kun tuntuu tulevan niin helposti niistämälläkin. Vielä eilen tuota vihreää sai tulemaan vain nenäkannulla.

Täytyykin testata mitä se tekee jos nyt käyttää,

Vierailija
9/10 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina poskiontelotulehduksessa vihreää möhnää. Hyvä jos se tulee ulos, pahempi jos ei tule. Kerran on jouduttu punkteeraamaan, kun olin viimeisilläni raskaana eikä ilma liikkunut nenän kautta.

Höyryhengittele. Paina toinen sierain kiinni, kun niistät sitä räkäpuolta. Saat painetta enemmän.

Jos jomottaa, mä olen lämmittänyt kipeämpää poskea puurohauteella, vaikka en tiedä, onko siitä oikeasti mitään apua. Pieneen miniminigrip-pussiin muutama ruokalusikallinen puuroa, kietaise käsipyyhkeeseen ja mene vaikka telkkaa katsomaan se nenän pielessä.

Vierailija
10/10 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä räkä kertoo bakteereista ja väritön viruksista. Sulla on joku bakteerin aiheuttama tauti. Jos ei kuumetta oo paljoo ja on ihan ok olo flunssaiseksi ihmiseksi niin oo vaan kotona. Tai ite olisin. Mutta soittaisin itse terveyskeskukseen jos mua joku mietityttäis enkä kyselis täältä mammoilta :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä